Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
astridb1982 skrev (2 timer siden):

Takk for utfyllende svar og utmerkede råd. Føler jeg allerede følger de flesete av dem, men du hadde noen gode forslag som jeg ikke har tenkt på. Takk for seriøsiteten.

Bare hyggelig!

Et punkt jeg glemme å legge til:

Oppgi gjerne i hvilken kommune du bor. 
Tinders avstandsbegrensning fungerer visst i luftlinje. 

Jeg synes det er veldig irriterende å matche med noen for så å oppdage at de er bosatt 3-4 timer unna.

Eller å ha matchet med noen som har vært på Oslo Flyplass, men som bor i Troms eller Finnmark 😬

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nappetass1 skrev (På 5.12.2025 den 16.35):

Jeg hadde også vært litt skeptisk til en mann som het Astrid..😏

Hahahaha 😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. grunnen til at jet valgte han som nå er samboeren min var fordi bildene viste at vi hadde en del av de samme interessene og han hadde verdens snilleste øyne. Også hadde han skrevet en interessant bio, men nå husker jeg ikke helt hva som sto.

Jeg er ikke så opptatt av at et mann skal være kjekkest mulig og høyest mulig. Misforstå meg rett, jeg syns samboeren min er verdens kjekkeste, men jeg likte ikke folk på tinder bare fordi jeg syns de var kjekke og hadde fine kropper. For meg er personlighet det aller viktigste, selv om også utseendet også betyr noe. Derfor er bioen viktig (da kan jeg se om det er noe der som jeg føler matcher med meg). Bilder er selvsagt også viktig, men da for å se på enkelte trekk (som snille øyne, som var noe av det som gjorde at jeg falt for samboeren min). Og  det endte med at jeg da møtte den mest fantastiske, snilleste og interessante personen jeg er sammen med i dag, som både endte opp med å bli min aller beste venn og samboer.

Jeg vet at mange kvinner liker høye menn, og at det er derfor mange menn skriver i bioen at de er over 180. Jeg krysset derimot bort menn som skrev sånt. Da opplevde jeg at de er mer opptatt av utseendet enn personlighet, og da tenker jeg at de egentlig ikke et ute etter langvarige forhold med en person man matcher godt sammen med i hverdagen, og som i tillegg til en partner også kan være en god venn man liker å finne på ting sammen med.

Anonymkode: 180e4...d09

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
astridb1982 skrev (5 timer siden):

Bergen... Du?

Sørlandet 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om du bruker Tinder som fellesbetegnelse for datingapper generelt eller om du bare er på Tinder, men hvis det er sistnevnte kan det kanskje være en idé å teste en av de andre appene? De jeg kjenner som har vært på datingappene gav opp Tinder og var på Hinge, Happn eller Feeld. Jeg kan ikke se for meg et scenario som kan få meg tilbake til Tinder, da forblir jeg heller singel. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever nøyaktig det samme. Helt normalt+ utseende og ok bio. Har flere venninner som har sjekket og de sier det ikke er noe galt med hverken bilder eller bio og at jeg burde være "et kupp". Likevel null interesse på apper som tinder, hinge og facebook dating. Tror det bare er sånn det er å være mann på datingapper i 2025?

Anonymkode: aebeb...9e3

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke lett å skille seg ut når antallet menn på slik apper er så høyt i forhold til antall kvinner. Har tatt en pause fra apper en stund, satser heller på å ha flaks og møte noen på den gamle måten 😅

• Liker 4
Skrevet (endret)
On 12/8/2025 at 1:31 PM, AnonymBruker said:

Jeg er nok en av dem som er blant de "heldige" på Tinder.  Men det er helt vanlig at normale, gode menn får langt mindre oppmerksomhet på Tinder enn de forventer.  Grunnene er sikkert mange, men i hovedsak:

* Det er mange (menn) om beinet.  
* Kvinner på Tinder har et dysfunksjonelt handlingsmønster og velger som regel de mennnene de ender med å klage over på KG, eller andre steder, etterpå. 

Ingen av disse tingene får du endret på. Hvis man prøver å si noe på KG om at kvinnene vil seg selv vondt på Tinder, så får du kjeft og blir gjerne stemplet som incel. 

Jeg har sett en del kvinnelige profiler på Tinder som tilsynelatende matcher meg på en prikk og de skriver at de ser etter en akkurat som meg. Men likes, superlikes, whatnot.. Null respons.  Jeg h matchet med enkelte kvinner som også burde være perfekt match, men spør man to spørsmål for mye eller venter en dag for lenge med å svare , så vipps så er de borte. Noen kan sikkert ha sine gode grunner, mens en del mistenker jeg er alt for dopamin-avhengige og må se noe skikkelig sprekt og/eller få noen skikkelig velplasserte meldinger for at de skal gidde.  De går ikke etter den mannen som vil være en god match. De går etter den som ser spennende ut, selv om han trolig er en kjip player eller total mismatch.  

Man kan kjøpe seg mer synlighet og det kan nok være veien å gå for mange. Når det gjelder profil så fikk du flere gode tips ovenfor. Noen kjappe fra meg: 

* Ha flere bilder. Alle bør være gode, alle bør "fortelle" noe om deg. Gjerne vekke litt følelser. Noe kan se spennende ut, noe romantisk, noe vekke "aaww..." hos dem, eller noe kan være artig.  Unngå: Krampe-humor, bar overkropp, shades, øl, døde dyr. Når det gjelder båter og motosykler så kan du ta det med hvis dette er en viktig del av matchingen. 

* Skriv noe vettugt om deg selv, hvem du er og hva du ser etter. 

* Ikke vær dørgende kjedelig på meldinger. Start med noe som gir et friskt pust. Gjerne noe som avslører at du har giddet å studere profilen hennes. 

Jeg fikk heldigvis noen gode matcher og noen ok dates. Var litt "ymse" jeg traff på date. Ikke alle var like ærlige på profilen sin. Noen brukte hønngamle bilder, andre jugde om intensjonene sine. 

Men etter noen få mnd traff jeg en utrolig søt dame som jeg nå har vært i forhold med en stund. Vi er ikke 100% match på interesser, men har en del felles interesser og vi har det mye gøy og hyggelig sammen.  

Jeg kan ikke si jeg gjorde noe spesielt magisk for å få til dette annet enn det jeg skrev ovenfor. 

Anonymkode: 6f0c7...f90

Takk for gode tips. Var fint å lese at du har gjort deg mye av de samme erfaringen som jeg... Og desto mer gledelig å lese at du har møtt noen som du endte opp i et forhold med.

Når jeg leser responsene her inne så virker det veldig polarisert - enten er folk interessert i å forklare og gi gode råd, eller så er de bare bitre pga dårlige erfaringer og har et sterkt behov for å uttrykke dette.

Jeg har et ønske om å bli inspirert til å fortsette, og ville blitt fornøyd om noen kunne delt noen gode erfaringer fra tinder dater - erfaringer der damer har møtt en bra mann, og evt delt litt om hva som gjorde disse treffene/mennen til gode opplevelser. Er jeg naiv nå, er dette for mye å be om?

Endret av astridb1982
Skrevet
astridb1982 skrev (1 time siden):

Takk for gode tips. Var fint å lese at du har gjort deg mye av de samme erfaringen som jeg... Og desto mer gledelig å lese at du har møtt noen som du endte opp i et forhold med.

Når jeg leser responsene her inne så virker det veldig polarisert - enten er folk interessert i å forklare og gi gode råd, eller så er de bare bitre pga dårlige erfaringer og har et sterkt behov for å uttrykke dette.

Jeg har et ønske om å bli inspirert til å fortsette, og ville blitt fornøyd om noen kunne delt noen gode erfaringer fra tinder dater - erfaringer der damer har møtt en bra mann, og evt delt litt om hva som gjorde disse treffene/mennen til gode opplevelser. Er jeg naiv nå, er dette for mye å be om?

«Hei!

Jeg er litt lei av å høre alle dere som sier at det er ingen vits i å fiske krabber i Dødehavet, siden vannet er for salt og det knapt er liv der.  Jeg har et ønske om å bli inspirert til å fortsette, så det hadde vært fint hvis dere som fanget krabbe en gang for lenge siden, kan dele deres erfaring om hvordan dere fanget krabber og hva som gjorde dette til gode opplevelser.«

Anonymkode: e0618...6b7

• Liker 2
Skrevet

De jeg sveiper vekk er:

Dårlige bilder.

Bilder med barn på.

Et bilde av mannen, fire av skogen.

Bilder tatt i en uheldig vinkel, jeg vil ikke se hengemagen, rett opp i nesa eller et bilde så ut av fokus at jeg tror det er den pene kompisen din sin profil.

Festbilder fra 20 årene.

Tekst som sier noe av hva mannen IKKE vil ha.

Tekst med skrivefeil.

Passiv aggressiv tekst, som oser bitterhet. 

Tekst som er: 👦👧Partalluker. 

Manglende bio.

Røykere.

De jeg faktisk matcher bør skrive noe ila første døgnet ellers sletter jeg matchen. Enten er du interessert, eller så er du ikke. 

Tror faktisk jeg har flere krav og.. Så nei, det er ikke enkelt. 

• Liker 1
Skrevet
astridb1982 skrev (På 5.12.2025 den 13.59):

jeg er en mann på 40+ som har vært skilt i to år. Etter en del tvil har jeg omsider fått meg en Tinder konto, men jeg opplever at jeg får relativt lite respons, i hvert fall fra kvinner som er i min målgruppe. Jeg har et attraktivt utseende - både kropp og ansikt,

astridb1982 skrev (På 8.12.2025 den 14.28):

Bergen... Du?

Det er nok flere ting du må ta med i betraktningen på responsen du (ikke) har fått. Det er et begrenset antall kvinner i din målgruppe som er singel OG på leting. Jeg antar din målgruppe fra minst fra 35 og opp, om ikke høyere startalder. Jeg er selv 40+, men verken på tinder eller leting, men singel. 

Den andre er at du kanskje ikke er så attraktiv som du selv tror du er. Det er ikke et ukjent fenomen at menn overvurderer sin egen attraktivitet. 

Hvor lenge har du vært på tinder? Og er du kun der? Der er mange datingsider tilgjenglig. Det er mange som aktivt velger bort tinder pga det dårlige ryktet appen har. 

Anonymkode: 01b8d...9bb

Skrevet
BobbySocks skrev (7 minutter siden):

De jeg sveiper vekk er:

Fordi du har barn i oddetallsuker? 

Anonymkode: a488b...768

Skrevet

Hvor lenge skal man være på en datingapp, uten et eneste napp, før det kan regnes som tegn på kognitiv svikt? 

De fleste gjør justeringer, eller slutter med uhensiktsmessig adferd, men akkurat her virker det som om mange tror at dette er eneste stedet å møte andre mennesker. 

Anonymkode: 32e07...25b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2025 den 9.40):

Da er du mindre attraktiv enn du tror. De fleste menn tenker de er mer attraktive enn de egentlig er.  Ofte jeg kommer i snakk med menn som sier/ kaller seg veldig kjekke. De er absolutt ikle det. 

Anonymkode: 31189...9c2

Feil. En mann bør aldri måle sin attraktivitet utifra respons på Tinder. Det er mange forhold som jobber imot den gjennomsnittlige mann, og også dem over gjennomsnittet, i slike apper. Tinder må sees på som et numbers game og ikke måle sin attraktivitet ut i fra det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi du har barn i oddetallsuker? 

Anonymkode: a488b...768

Haha, nei, men man klarer vel skrive mer en som så? Du vil vel ha mer av en dame en at barneukene matcher?

• Liker 1
Skrevet
BobbySocks skrev (6 timer siden):

De jeg sveiper vekk er:

Dårlige bilder.

Bilder med barn på.

Et bilde av mannen, fire av skogen.

Bilder tatt i en uheldig vinkel, jeg vil ikke se hengemagen, rett opp i nesa eller et bilde så ut av fokus at jeg tror det er den pene kompisen din sin profil.

Festbilder fra 20 årene.

Tekst som sier noe av hva mannen IKKE vil ha.

Tekst med skrivefeil.

Passiv aggressiv tekst, som oser bitterhet. 

Manglende bio.

Røykere.

De jeg faktisk matcher bør skrive noe ila første døgnet ellers sletter jeg matchen. Enten er du interessert, eller så er du ikke. 

Tror faktisk jeg har flere krav og.. Så nei, det er ikke enkelt. 

Og du leter fremdeles 

Det er fullt forståelig 

Anonymkode: 45779...715

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og du leter fremdeles 

Det er fullt forståelig 

Anonymkode: 45779...715

Men jeg slipper ta til takke med noe ræl. Takk og pris! 

• Liker 3
Skrevet
astridb1982 skrev (22 timer siden):

Var mitt innlegg bittert eller hjelpsomt? Finner det litt finurlig at du setter andres svar opp mot hverandre på den måten og er så selektiv på hva du selv svarer på. Ikke svarer du på hvem som er i målgruppen din, og ikke svarer du på om du er på ulike apper eller bare Tinder. Undrer over årsaken? Mine dårlige erfaringer med app- og nettdating er langt flere enn gode erfaringer, og det tror jeg gjelder veldig mange. Det er en helt reell årsak til at det blir vanskeligere og vanskeligere på appene, for både menn og kvinner, og til at mange slutter å være på appene. Jeg er selv singel og åpen for mer, om enn ikke aktivt på leting, og er attpåtil i ditt område og kanskje (forhåpentligvis) i din aldersmålgruppe. Men er da ikke på appene lenger og har ingen planer om å gå tilbake. Og jeg er langt i fra den eneste. 

Men, siden du ber spesifikt om erfaringer fra bra dater: de beste førstedatene jeg har vært på har vært lavterskel og i utgangspunktet kortvarige, for eksempel ved å treffes for en is og/eller en rusletur i en park eller lignende. Det er lite press om å prestere, man slipper tvungen øyekontakt, kan snakke om omgivelsene hvis praten går litt i stå og har en naturlig avslutning på daten med mindre begge ønsker å forlenge den. Praten har gått ganske naturlig og mennene har stilt spørsmål og vist interesse for meg og det jeg har å si. De har ikke vært pushy på kroppskontakt eller krevd en klem med en gang vi ses, men latt det være opp til meg. De jeg har hatt slike førstedater med har jeg truffet igjen. Senere var en av mine kjekkeste dater hjemme hos en av disse mennene, han lagde enkel mat og vi spilte bilspill på playstation og pratet og lo i timevis mens vi småkoste uten at det føltes som press om noe mer. 

Skrevet
BobbySocks skrev (2 timer siden):

Men jeg slipper ta til takke med noe ræl. Takk og pris! 

Tror mange finner det veldig vanskelig å forstå at man heller vil være singel enn å "senke kravene" og være i et forhold man har måtte gå på akkord med seg selv for å være i.

• Nyttig 1
Skrevet
Thorn skrev (5 minutter siden):

Tror mange finner det veldig vanskelig å forstå at man heller vil være singel enn å "senke kravene" og være i et forhold man har måtte gå på akkord med seg selv for å være i.

Den største "synden" i forhold er å ta hverandre for gitt. 

Jeg vil heller være singel enn å bli tatt for gitt..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...