AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Håper noen kan fortelle meg om jeg kan kreve at nettstedet retter opp i følgende sak: Jeg vant nylig Amazon gavekort til en verdi av kr. 3000 på en norsk nettside (ønsker ikke oppgi hvilken). Ble kontaktet via mail med beskjed om at jeg hadde vunnet, og ble bedt om å svare på hvilken geo lokasjon jeg ønsket å bruke. De skrev jeg hadde flere å velge mellom, bl.a. UK, DE, SE, m.fl. Jeg har aldri handlet på amazon, og antok de mente jeg måtte velge om jeg ville bestille via den britiske, danske, svenske (osv.) nettsiden til Amazon. Tenkte da automatisk at Sverige ble det enkleste valget, med tanke på levering og frakt - og skrev dette som svar til nettstedet, og spurte om jeg tenkte rett i valget mitt. Jeg spurte også - i samme melding - om valget mitt vil påvirke hvor jeg kan bruke gavekortet, og om det vil bli "låst" til Amazon.se. Før jeg fikk noen tilbakemelding på spørsmålene mine, fikk jeg plutselig en annen e-post, som inneholdt koden til gavekortet, og beskjed om at dette nå kunne brukes på Amazon.se. Jeg svarte da at jeg aldri fikk tilbakemelding på spørsmålene mine, og gjentok disse. Svaret jeg da fikk, var at det bare var jeg som kunne finne ut hvordan gavekortet kan brukes, og at jeg kunne prøve å bestille på Amazon.se. Men jeg måtte være obs på at det ikke er alle produkter som sendes til Norge derfra. Fikk jeg problemer, kunne jeg sikkert kontakte kundeservice og hos Amazon.se, og be om hjelp med å endre lokasjonen på gavekortet. Så... Det jeg til slutt fant ut, er at Amazon.se ikke leverer til Norge i det hele tatt... Så jeg kontaktet deres kundeservice, som sa at det ikke er mulig å endre lokasjonen på gavekortet, men den som har kjøpt det kunne bare kontakte de, så skulle de få refundert hele beløpet - siden jeg heldigvis ikke hadde aktivert kortet enda. Deretter kunne de enkelt kjøpe nytt gavekort på Amazon.uk (jeg fant ut at de sender det aller meste hit), og sende dette til meg. Jeg sendte denne infoen til nettstedet hvor jeg vant gavekortet, med kopi av chatten med kundeservice, og sa jeg regnet med de ville være behjelpelig med å ordne opp i dette for meg. Men det vil de altså ikke...... Svaret jeg fikk, var at det var leit å høre jeg ikke får brukt gavekortet - men de hadde sendt meg premien basert på min tilbakemelding om valg av lokasjon, og slik de ser det, har de overholdt konkurransebetingelsene....De har dermed ikke noe ansvar i denne saken, og anser konkurransen som avsluttet. Altså...Er jeg helt på jordet som ble fly forbanna av dette svaret...? Det var jo de som spesifikt oppga Amazon.se som ett av alternativene jeg kunne velge å bruke gavekortet på...! Likevel prøvde jeg å forhøre meg med de, om jeg kunne få problemer med å bruke kortet, om jeg valgte denne lokasjonen. Istedenfor å svare meg på dette, kjøpte de gavekortet på den svenske nettsiden og sendte meg det, uten å sjekke om jeg faktisk kan bruke det... Så nå sitter jeg her med et ubrukelig Amazon gavekort på 3000 kroner, og to skuffede barn, som hadde lagret hver sin handlekurv der og gledet seg til en ekstra bra pakkekalender i år...(jeg er alenemor med lav inntekt, så pakkekalenderene blir deretter 😌). Håper noen orket å lese dette lange syteskrivet mitt, og vet om jeg har en sak her eller ikke ❤️ Anonymkode: cfeba...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Kan du prøve å selge gavekortet på svenske Finn? Hvis Amazon ikke vil hjelpe så klarer du neppe å tvinge dem til det.. Anonymkode: 1f7cf...cd6 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du prøve å selge gavekortet på svenske Finn? Hvis Amazon ikke vil hjelpe så klarer du neppe å tvinge dem til det.. Anonymkode: 1f7cf...cd6 Ja det var lurt, svenske finn er blocket.se Kjipt med gavekort som ikke funker, føler med deg der! Først blir man fylt av glede og forventninger, også plutselig NADA! Anonymkode: 4b789...771
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Alternativt kan du kanskje bruke gavekortet på svenske siden om du får det levert til en adresse i Sverige. Enten adresse til noen du kjenner, eller om det er mulig å leie en postboks midlertidig f.eks? Vet at noen gjør det på den måten når de handler en del fra USA f.eks.. Anonymkode: 4b789...771 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja det var lurt, svenske finn er blocket.se Kjipt med gavekort som ikke funker, føler med deg der! Først blir man fylt av glede og forventninger, også plutselig NADA! Anonymkode: 4b789...771 Du får ikke lagd noe konto på det svenske blocket. Anonymkode: 1cd11...883 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Er noe som heter Poste restante, men vet ikke hvor du bor. Bor du på vestlandet ol kan det bli vanskelig, man må til Sverige for å hente. Anonymkode: 1cd11...883 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får ikke lagd noe konto på det svenske blocket. Anonymkode: 1cd11...883 Jo det får du, jeg har konto der selv. Trenger Vend-konto, tror jeg det heter. Det er et felles system, akkurat som på Finn Anonymkode: 4b789...771
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Må ha vært en veldig useriøs side du vant på, dumt du ikke vil si hvilken. Anonymkode: 34c49...147 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Du kan bruke det på Audible.com Lydbøker fra Amazon. Og kanskje tv? Anonymkode: 79540...7c3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du får ikke lagd noe konto på det svenske blocket. Anonymkode: 1cd11...883 Om dette stemmer, prøv Tradera - de kan man bruke som nordmann. Anonymkode: 60b6b...15d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Hvor bor du? Vet du kan få tilsendt til svensk postboks. F.eks Charlottenberg eller Svinesund. Ev kjenner du noen som bor i Sverige du kan sende til? Anonymkode: 20262...20c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Hadde blitt fly forbanna selv! De har gitt deg et gavekort du ikke kan bruke, og alle kan jo forsåvidt drite seg ut og gjøre feil - men her kan de jo løse det på en enkel måte! Jeg hadde ikke gitt meg på dette, legg ut hvilket nettsted det var her, gi en dårlig anmeldelse på reviews, kontakt forbrukerråd, konkurransetilsynet, VG.. eller tru med det. Send mail til noen høyere opp i bedriften, du kan jo bare ha møtt en idiot på kundeservice. Det har skjedd mer enn en gang at jeg har fått et ræva svar fra kundeservice på en mail, fulgt opp med å presisere mitt poeng, og møtt på en annen som har vært på jobb og har løst det... Anonymkode: d65f1...02d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå