AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #61 Skrevet 7 timer siden Jeg har tatt vare på mye, har ikke hjerte til å kaste det. Min mann har en genser fra hans barndom som bestemoren hans strikket og den har begge sønnene våre brukt. Det syns jeg er stas at det blir brukt til neste generasjon. Vi har stort hus, så null stress med oppbevaring. Håper våre barn kan ha glede av dette om de selv får barn:) Anonymkode: 84171...b80
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #62 Skrevet 4 timer siden Vi fikk masse strikka tøy til våre barn når de var små, tatt vare på alt. Selvfølgelig! Anonymkode: e692c...476
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #63 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når det er gammelt nok, vil barnet mest sannsynligvis ikke huske plagget - eller ikke ha noe forbindelser til det. Jeg og min mor kastet nylig flere søppelsekker med strikkede plagg som jeg og mine søsken fikk da vi var liten. Mor husker ikke en gang hvem som hadde strikket det, og jeg husket ikke at jeg hadde brukt dem. De hadde ingen verdi. Anonymkode: 4ca81...dbe Selv om du ikke synes det har verdi så er andre motsatt Anonymkode: 8bfc3...4da
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #64 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis vi skulle tatt vare på alt måtte vi leid eget lager. Regner med dere som tar vare på alt ikke ha så stor mengder? Anonymkode: fa1cc...b19 Jo vi har mye strikk Anonymkode: 8bfc3...4da
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #65 Skrevet 2 timer siden Jeg har null sentimental tilknytning til klær, og tenker det er bedre at det blir brukt, enn at det blir liggende på loftet i 30.år. Det var ikke sånn at jeg tenkte på hvor fantastisk det var da mamma kom med klær jeg hadde brukt, som mine barn kunne bruke. Null tårer i øynene når datteren min lå der med en kjole jeg selv hadde brukt, eller en strikkejakke som Var strikket til meg da jeg var liten. Noen av oss blir bare ikke knyttet til klær og ting på den måten. Anonymkode: 16682...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #66 Skrevet 2 timer siden Med den holdningen der bør du rett og slett la være å gi bort ting. Det er et sant helvete å få ting som giveren forventer at man skal ta vare på resten av livet enten man liker gaven eller ei. Anonymkode: 093a3...bea 1 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #67 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes det er stygt å påføre andre dårlig samvittighet over sånt, man skal ikke gi gaver med betingelser. Helt enig! Anonymkode: 3e3ae...e68
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #68 Skrevet 2 timer siden Det er sjeldent et strikkeplagg har krevd uendelig mye tid og krefter, særlig ikke om det er til et barn. Jeg strikker selv og er bevisst hvem jeg strikker til, men jeg har full forståelse om de ønsker å gi bort eller selge plagget når det ikke lenger er i bruk. Anonymkode: e1216...a24 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå