AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #21 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og der var konkursen et faktum. Lykke til til de som har lånt ut penger. Perx Folkefinansiering er konkurs – E24 Anonymkode: bb84f...a44 Noen har lånt ut millioner, vet jeg. Selv har jeg bare 7k utestående, og jeg tåler det tapet, selv om det er litt kjedelig. Nå starter den ti år lange juridiske prosessen med å prøve å drive inn noen av lånene. Det blir en tung tid for mange av de som har lånt ut flere millioner. Anonymkode: 16542...4a8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #22 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen har lånt ut millioner, vet jeg. Selv har jeg bare 7k utestående, og jeg tåler det tapet, selv om det er litt kjedelig. Nå starter den ti år lange juridiske prosessen med å prøve å drive inn noen av lånene. Det blir en tung tid for mange av de som har lånt ut flere millioner. Anonymkode: 16542...4a8 Det er ok. En må regne med å tape penger en satser. Anonymkode: da554...306
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #23 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 21.21): Nå skal ikke jeg personlig mene noe om hvor bra Fundingpartner er, for jeg har aldri prøvd andre crowdlendingtjenester enn Perx. Men Perx var ihvertfall rævva, for å si det på godt norsk. Og de fortjener all kritikk de har fått, uavhengig av hvor bra eller dårlig Fundingpartner osv er. Jeg har prøvd begge, og kan si såpass at om jeg aldri får tilbake pengene som fremdeles var utlånt i perx så tapte jeg mer penger hos fundingpartner. Så jeg er faktisk enig i at det var et målrettet angrep. 80% av lånene jeg hadde i fundingpartner ente med konkurs og tap. og siden advokenene til fundingpartner tar store summer ved konkurs så ble det store tap. Synes det er synd at perx gikk over ende. Men slik systemene er så regner jeg nok med at de fleste pengene kommer tilbake over tid. Anonymkode: ea2ae...9d4 1
Anonym gentlemann Skrevet 7. januar #24 Skrevet 7. januar bare innom en tur skrev (På 9.12.2025 den 18.32): Jeg har ikke prøvd Perx. Men jeg har prøvd Monner og Fundingpartner. Den eneste forskjellen på de to er at E24 tok tak i Monner, og ga dem omtalen de fortjente. Da forsvant långiverne, og Monner gikk konkurs. Fundingpartner er like ille, men er dessverre fredet av E24. E24 skriver ikke om Fundingpartner siden de har samme eiere. De skriver dritt om andre for å hjelpe Fundingpartner til å ta over hele markedet
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:19 #25 Skrevet fredag kl. 18:19 Det ser ut til at bobestyrer Gjerstad lønner seg selv med lån som tilbakebetales (han kan jo ikke jobbe gratis). Det spørs hva som skjer når han går tom for innfridde lån. Han har jo økonomisk incentiv til å fortsette å jobbe med saken i mange år fremover. Anonymkode: 16542...4a8
bare innom en tur Skrevet søndag kl. 10:49 #26 Skrevet søndag kl. 10:49 AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 18.27): Alt dette som skrives her er skremmende. Hvordan kan de som har investert penger (utlån) føle seg sikkre på at de får igjen noe av pengene sine de har investert? Kan denne advokaten "redde" dem, eller er det bare å håpe, på "lykke og fromme", at ting ordner seg? Er det i praksis ansett som et bankinnskudd, så burde investorer være beskyttet til en viss sum, men akkurat i dett selskapet er jeg jammen usikker. Anonymkode: a1001...894 Utlån i Crowdlending er IKKE ansett som bankinnskudd. Det er det viktig å være klar over. Når man låner ut til Crowdlending så kan man tape ALT. Det har jeg erfart selv.
bare innom en tur Skrevet søndag kl. 10:52 #27 Skrevet søndag kl. 10:52 AnonymBruker skrev (På 16.12.2025 den 12.55): Og der var konkursen et faktum. Lykke til til de som har lånt ut penger. Perx Folkefinansiering er konkurs – E24 Anonymkode: bb84f...a44 Flott 🙂 Det er gledelig å se at disse useriøse crowdlendingfirmaene blir luket ut. Først Monner, så Perx. Jeg håper virkelig at Fundingpartner blir den neste.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:56 #28 Skrevet søndag kl. 10:56 Jeg lånte ut via perx for noen år siden, var bare snakk om noen tusen men de brukte nesten 2 år på å tilbakebetale det, det var første og siste gang jeg prøvde det. Anonymkode: 146c5...2bf 2
bare innom en tur Skrevet søndag kl. 10:57 #29 Skrevet søndag kl. 10:57 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.12.2025 den 19.36): Jeg har prøvd begge, og kan si såpass at om jeg aldri får tilbake pengene som fremdeles var utlånt i perx så tapte jeg mer penger hos fundingpartner. Så jeg er faktisk enig i at det var et målrettet angrep. 80% av lånene jeg hadde i fundingpartner ente med konkurs og tap. og siden advokenene til fundingpartner tar store summer ved konkurs så ble det store tap. Synes det er synd at perx gikk over ende. Men slik systemene er så regner jeg nok med at de fleste pengene kommer tilbake over tid. Anonymkode: ea2ae...9d4 Helt enig! Fundingpartner er forferdelige. De forlenger løpetiden på lån når låntagerne ber om det. De driter i å drive inn pengene når låntagerne ikke betaler. De låner ut andre folks penger til prosjekt som er takstert med luftslott-takster. De er arrogante overfor utlånerne. Jeg håper virkelig at E24 kan begynne å ta tak i det pill råtne firmaet. Og jeg fraråder alle på det sterkeste å låne ut penger der. Endret søndag kl. 10:57 av bare innom en tur
bare innom en tur Skrevet søndag kl. 10:59 #30 Skrevet søndag kl. 10:59 AnonymBruker skrev (På 16.12.2025 den 19.20): Det er ok. En må regne med å tape penger en satser. Anonymkode: da554...306 Nei, man må faktisk ikke det. Man må regne med at de som låner penger betaler tilbake. Men man må være klar over risikoen for at de ikke gjør det.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:06 #31 Skrevet søndag kl. 11:06 bare innom en tur skrev (7 minutter siden): Nei, man må faktisk ikke det. Man må regne med at de som låner penger betaler tilbake. Men man må være klar over risikoen for at de ikke gjør det. Joda, det må en regne med. Ellers er man stokk dum. Anonymkode: f034f...12c
bare innom en tur Skrevet søndag kl. 11:20 #32 Skrevet søndag kl. 11:20 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Joda, det må en regne med. Ellers er man stokk dum. Anonymkode: f034f...12c Nei
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:53 #33 Skrevet søndag kl. 12:53 bare innom en tur skrev (1 time siden): Nei Men sånn ble det likevel. Greit å ha tatt høyde for det. Om ikke, synd for dem. Anonymkode: f034f...12c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:25 #34 Skrevet søndag kl. 22:25 bare innom en tur skrev (11 timer siden): Jeg håper virkelig at E24 kan begynne å ta tak i det pill råtne firmaet. E24 og Fundingpartner er eid av samme selskap ... Så du får fortsette å håpe. Anonymkode: 16542...4a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå