AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Hvor ofte er du forkjøla hvert år? Er det ikke tre ganger i gjennomsnitt? Hos meg så er jeg syk en gang hvert andre eller tredje år men da blir jeg helt slått ut i to eller tre uker også. Anonymkode: 7711e...fa9
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden 2-3 ganger i året, borte max 1 uke. Dog hatt et par skikkelige influensaer de siste årene hvor det har gått to uker før jeg var frisk nok for jobb. Mest pga sinnsyk hoste som har hengt igjen, som ikke tar seg ut på jobben jeg har. Var mer syk før i 20- og delvis 30- årene, da var jeg forkjølt støtt. Riktignok bare borte 2-3 dager, men sikkert 5-6 ganger i året. Anonymkode: 2c527...3a6
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden Jeg har som regel 2 - 3 egenmeldinger i løpet av et år. I gjennomsnitt er det en av dem som er en kjempeforkjølelse. Anonymkode: 88f2b...185
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Sist jeg brukte egenmelding på grunn av forkjølelse er sikkert 10 år siden. Litt småsnufsete har jeg vel vært, men skikkelig forkjølet har jeg ikke vært. Anonymkode: cb4a7...cb2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Da jeg pendlet og fikk lite søvn, var stressa osv, så var det 3-4 ganger i året, og hosten satt skikkelig lenge i, og jeg slet med det hvert år. Men etter at jeg sluttet med pendling, har mye hjemmekontor, får sove skikkelig og ja- ingen unger i huset lenger, så er jeg svært sjelden syk. Jeg får ikke engang korona osv, selv når studentene kommer hjem med det. Ingen hoste, ikke noe slim, ingenting. Så noe har skjedd. Men jeg pendlet med buss, så jeg tror jeg ble utsatt for mye greier å den bussen også. Anonymkode: 1b7e0...a43
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor ofte er du forkjøla hvert år? Er det ikke tre ganger i gjennomsnitt? Hos meg så er jeg syk en gang hvert andre eller tredje år men da blir jeg helt slått ut i to eller tre uker også. Anonymkode: 7711e...fa9 Har ikke vært forkjøla på 2,5 år nå. Helt seriøst. Tross barn på småtrinnet på barneskolen som er jevnt forkjøla. Venter stadig på at det skal skje, men det verste som skjer her er litt hodepine og at jeg blir slapp og sliten en stund. Forandret seg over natta bokstavelig talt da jeg begynte å ta en bredspektret probiotika etter at jeg lærte at immunforsvaret sitter i tarmen. Tror det stemte, og mitt trengte litt hjelp. Nå - tipp topp. Anonymkode: 26c0d...11a 1
Gogglebox Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Er forkjøla én gang i året ca. Var sist syk på slutten av året i fjor. Nyttårsmiddagen ble tomatsuppe. Håper jeg slipper i år. 🤞
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden Ca 2 ganger i året i snitt, noen ganger mer, noen ganger 1 gang. Nesten aldri null. Og jeg blir aldri "småsnufsete", det er alltid skikkelig manflu. Anonymkode: 50883...933
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden Sånn skikkelig forkjøla har jeg ikke vert på 13 år og da viste det seg å være lungebetennelse og bihulebetennelse, da var jeg syk i to uker. Anonymkode: 01bcc...1e2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Er stortsett forkjøla 2-3 ganger i året, men kommer som oftest på jobb med hjelp av litt Paracet. Har 0-2 egenmeldingsdager i året. Anonymkode: 4a373...65b
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Skrevet 12 timer siden En skikkelig runde hvor jeg ble veldig syk samt en runde med vanlig forkjølelse. Influensa fikk jeg ikke. Så endret det seg og jeg ble skikkelig syk 6 ganger i året. Det varte 2-3 år. Nå har jeg ikke hatt en forkjølelse på over ett år. Anonymkode: 5841c...2f2
exictence Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden Jeg blir veldig sjelden syk. Kan gå flere år imellom hver gang
cleangal Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Blir forkjølet ca hvert 4. år, og da snakker vi skikkelig forkjølelse som gjerne utvikler seg til bihulebetennelse og/eller halsbetennelse.
Sinsiew Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Jeg er ofte syk, og har alltid vært slik På barneskolen kunne jeg ha omgangssyke 3 ganger i året, uansett hvor flink jeg var med håndvask osv.. forkjølet med utvikling til halsbetennelse kanskje 4-5 ganger i året. Nå, som voksen, har jeg omgangssyke 1-2 ganger. Blir uten unntak smittet av ungene, mannen derimot blir aldri syk uansett hvor mye spy han vasker opp eller hvor mye han har syke ungen på fanget. Så kommer gjerne forkjølelse for meg rett etter omgangssyken, som om det blir ekstra lett for viruset å sette seg. Halsbetennelse ca 2 ganger i året. Bihulebetennelse 1-2 ganger i året. Småsnufsete med småfeber 3-4 ganger i året, sommer som vinter.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Sist var da jeg hadde Covid, 3 år siden. Kanskje vært forkjølet et par ganger, men aldri blitt syk slik jeg måtte ha være hjemme fra jobb (kanskje mild feber bare?)Kyssesjuka på 90 tallet, ellers ingenting. Aldri hart influensa el.l utenom Covid. Er 43 år og kun brukt egenmelding 1 gang ila arbeidskarrieren. Anonymkode: 6d40c...44b
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Snørrete og hoste 1-2 ganger i året. Men ikke syk og heller aldri borte fra jobb. Anonymkode: a8398...1c8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Skrevet 11 timer siden Har ikke vært forkjøla siden jeg hadde korona i februar -22. Fikk long covid, så har vært syk helt siden da. Men ikke forkjøla en eneste gang. Sannsynligvis fordi jeg har vært lite ute blandt folk, er stort sett hjemme. Anonymkode: 24f96...2be
Perine Skrevet 11 timer siden #18 Skrevet 11 timer siden Jeg syntes at jeg fikk alt som gikk i mange år, og hanglet gjennom vintrene med evig forkjølelse, og det utviklet seg ofte til bronkitt eller lungebetennelser. Det ble lettere da jeg begynte å vaksinere meg mot influensa hvert år. Jeg har ikke sluppet helt unna, men det har vært mildere.
Sitronterte Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor ofte er du forkjøla hvert år? Er det ikke tre ganger i gjennomsnitt? Hos meg så er jeg syk en gang hvert andre eller tredje år men da blir jeg helt slått ut i to eller tre uker også. Anonymkode: 7711e...fa9 Jeg blir ikke det. Kan gå mange år mellom hver gang. Jeg hadde influensa for noen uker siden. Det har jeg heller ikke hatt på gudene vet hvor mange år. Om man ikke tar med Covid som influensa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå