annik467 Skrevet i går, 11:29 #1 Skrevet i går, 11:29 Jobber i en butikk i sentrum av en by. Er ikke mange parkeringplasser tilgjengelig for ansatte, plassene er forbeholdt de 3 øverste «lederne». Nå har ene lederen flyttet til sentrum og trenger ikke lenger å kjøre til jobb. Likevel sier sjefen at hun skal få beholde parkeringsplassen sånn at hun kan ha bilen parkert der, da leiligheten hun har kjøpt ikke har en parkeringsplass. Dvs hun går til jobb - men bilen står på parkeringsplassen hele tiden, også utenom arbeidstid. Blir ikke dette veldig feil? De fleste ansatte hos oss bor i sentrum eller nærme, er unge og har ikke barn. Jeg er snart tobarnsmor og kommer til å være mer avhengig av bil enn noen gang.. det at jeg ikke kan kjøre til jobb kommer til å påvirke hverdagen i stor grad. Er selvfølgelig noe jeg har valgt selv når jeg jobber midt i sentrum, men når parkeringsplassen i utgangspunktet er ledig så kjenner jeg at jeg blir forbanna over at lederen skal få bruke den privat.. Jeg har også en lederstilling i butikken, er bare ikke en av «sjefene». Har bestillingfrister og mye jeg må rekke. Om jeg må levere i barnehagen og ta buss videre til jobb kommer jeg aldri til å rekke fristene mine på morgenen overreagerer jeg? 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:32 #2 Skrevet i går, 11:32 Kan skjønne at det er irriterende, men hvis du først har fått nei, er det neppe så mye du kan gjøre uten at det fører til dårlig stemning. Hvis du absolutt må bruke bil, må du parkere et annet sted. Anonymkode: 78550...e8c 10 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:32 #3 Skrevet i går, 11:32 Hun har en jobb med parkering. Det endrer seg jo ikke av at hun flytter. Du har ikke en jobb med parkering. Anonymkode: 32280...d7b 9 5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:43 #4 Skrevet i går, 11:43 Men parkeringsplassen er ikke ledig, sjefen din bruker den....bare ikke på den måten du ønsker. For meg er parkering kjempe viktig. Jeg har ikke barn som skal hentes, men jeg gidder ikke buss som aldri går når de skal. Derfor har jeg kun søkt jobber der det er godt mer parkering, derav ikke jobber i byen. Anonymkode: 8fda4...ee9 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:50 #5 Skrevet i går, 11:50 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun har en jobb med parkering. Det endrer seg jo ikke av at hun flytter. Du har ikke en jobb med parkering. Anonymkode: 32280...d7b Joda, men dette er jo da en parkering som blir privat, og ikke handler om jobb! Anonymkode: dd4b8...94f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:50 #6 Skrevet i går, 11:50 annik467 skrev (19 minutter siden): Jobber i en butikk i sentrum av en by. Er ikke mange parkeringplasser tilgjengelig for ansatte, plassene er forbeholdt de 3 øverste «lederne». Nå har ene lederen flyttet til sentrum og trenger ikke lenger å kjøre til jobb. Likevel sier sjefen at hun skal få beholde parkeringsplassen sånn at hun kan ha bilen parkert der, da leiligheten hun har kjøpt ikke har en parkeringsplass. Dvs hun går til jobb - men bilen står på parkeringsplassen hele tiden, også utenom arbeidstid. Blir ikke dette veldig feil? De fleste ansatte hos oss bor i sentrum eller nærme, er unge og har ikke barn. Jeg er snart tobarnsmor og kommer til å være mer avhengig av bil enn noen gang.. det at jeg ikke kan kjøre til jobb kommer til å påvirke hverdagen i stor grad. Er selvfølgelig noe jeg har valgt selv når jeg jobber midt i sentrum, men når parkeringsplassen i utgangspunktet er ledig så kjenner jeg at jeg blir forbanna over at lederen skal få bruke den privat.. Jeg har også en lederstilling i butikken, er bare ikke en av «sjefene». Har bestillingfrister og mye jeg må rekke. Om jeg må levere i barnehagen og ta buss videre til jobb kommer jeg aldri til å rekke fristene mine på morgenen overreagerer jeg? Her må du planlegge bedre. Har du frister tidlig om morgenen gjør du de oppgavene dagen før. Du har ikke noe mer krav på parkeringsplass hvis du aldri har hatt det. Skjønner at det er irriterende men sånn er livet. Anonymkode: 58cd7...4eb 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:52 #7 Skrevet i går, 11:52 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men parkeringsplassen er ikke ledig, sjefen din bruker den....bare ikke på den måten du ønsker. For meg er parkering kjempe viktig. Jeg har ikke barn som skal hentes, men jeg gidder ikke buss som aldri går når de skal. Derfor har jeg kun søkt jobber der det er godt mer parkering, derav ikke jobber i byen. Anonymkode: 8fda4...ee9 Ikke bare på måten TS ønsker, men på helt feil måte. Synes det er helt merkelig at en bedrift sponser privat parkering på noen som ikke trenger bil til jobb, men kun trenger en privat parkering fordi en ikke har andre steder å sette privatbilen sin, mens andre må stresse livet av seg for å få ting til å gå i hop på samme arbeidsplass. Anonymkode: dd4b8...94f 5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:52 #8 Skrevet i går, 11:52 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, men dette er jo da en parkering som blir privat, og ikke handler om jobb! Anonymkode: dd4b8...94f Hvordan den som har fått tildelt parkeringsplassen bruker den har du jo ingenting med. Anonymkode: 78550...e8c 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:53 #9 Skrevet i går, 11:53 Det er på tide å søke ny jobb tenker jeg. Kanskje er det ledig stilling som butikksjef nærmere der du bor som du kan søke på? Anonymkode: fc5a7...474 5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:54 #10 Skrevet i går, 11:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan den som har fått tildelt parkeringsplassen bruker den har du jo ingenting med. Anonymkode: 78550...e8c Det er jo likevel urettferdig?? Nå VET jo TS at dette er pga av kollegaen ikke har parkeringsplass på fritiden heller til bilen sin.... Forskjellsbehandling på høyt nivå! Anonymkode: dd4b8...94f 4
AnonymBruker Skrevet i går, 11:54 #11 Skrevet i går, 11:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke bare på måten TS ønsker, men på helt feil måte. Synes det er helt merkelig at en bedrift sponser privat parkering på noen som ikke trenger bil til jobb, men kun trenger en privat parkering fordi en ikke har andre steder å sette privatbilen sin, mens andre må stresse livet av seg for å få ting til å gå i hop på samme arbeidsplass. Anonymkode: dd4b8...94f For det er umulig for deg å parkere et annet sted? Du har jo tydeligvis løst det når parkeringsplassen etter din mening er blitt brukt "riktig". Anonymkode: 78550...e8c 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #12 Skrevet i går, 11:55 Parkeringsplassen er forbeholdt tre ledere, det er en del av hennes fordeler i jobben, og det er samme personer som før bruker dem. At hennes avhengighet av bil i jobben har minket betyr ikke at hun skal miste fordeler hun tar i jobben, og at ditt behov oppleves som større er ikke ledelsens problem. Klart man kan irritere seg over leder-fordeler, men høres helt fjernt ut for meg at du skulle få plassen hennes fordi du snart er tobarnsmor. Anonymkode: 39d7f...50d 5 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #13 Skrevet i går, 11:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo likevel urettferdig?? Nå VET jo TS at dette er pga av kollegaen ikke har parkeringsplass på fritiden heller til bilen sin.... Forskjellsbehandling på høyt nivå! Anonymkode: dd4b8...94f For alt vi vet har denne personen forhandlet seg frem til parkeringsplass, da er det rimelig vanskelig for arbeidsgiver å fjerne dette godet. Anonymkode: 78550...e8c 5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:57 #14 Skrevet i går, 11:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo likevel urettferdig?? Nå VET jo TS at dette er pga av kollegaen ikke har parkeringsplass på fritiden heller til bilen sin.... Forskjellsbehandling på høyt nivå! Anonymkode: dd4b8...94f Det er ikke usaklig forskjellsbehandling. Forskjellsbehandlingen består i at ledere har andre betingelser i jobben sin enn vanlige ansatte. Ikke helt uvanlig, gitt. Og selvsagt helt i orden. Anonymkode: 39d7f...50d 4
AnonymBruker Skrevet i går, 11:58 #15 Skrevet i går, 11:58 Skulle tatt seg ut om parkeringsplassene på jobb ble fordelt etter hvem som, helt frivillig, pådro seg hvilken belastning ved å komme seg til og fra jobb. Anonymkode: 39d7f...50d 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:01 #16 Skrevet i går, 12:01 Forstår frustrasjonen, men som andre sier, det er vel et gode som har fulgt med stillingen. Om lederen min har et gode med å få gratis blåbær men kona hans driver en blåbærfarm så han trenger det ikke, så betyr ikke det at man da skal gi hans blåbær til andre. Og hvem andre da- den i avdelingen som er mest glad i blåbær? Det vil jo også kunne skape konflikter, du drar "mamma-kortet", men plutselig er det en annen som kunne tenkt seg fri parkering også, som sitter og synes det er urettferdig at du som ikke er leder, skal parkere på lederparkeringen, mens hun som har akkurat samme stilling ikke kan det. Anonymkode: b701d...6a4 2
annik467 Skrevet i går, 12:09 Forfatter #17 Skrevet i går, 12:09 Er ikke sånn at parkeringsplassen medfølger stillingen. Hun fikk en parkeringsplass fordi hun hadde behovet for å kunne jobbe der, fordi hun bodde langt unna. Nå bor hun 5 min unna i gangavstand. Og akkurat nå er det en annen på arbeidsplassen (som er i vikariat) som bruker parkeringplassen frem til han er ferdig til høsten 2026. Jeg forventer overhodet ingen parkeringsplass fordi jeg har 2 barn eller lignende, syntes bare det er litt vel spesielt at en av parkeringsplassene som er forbeholdt ansatte nå skal brukes privat utenom jobb. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #18 Skrevet i går, 12:17 Personen er leder, du er ikke. Godta det eller finn noe annet å gjøre. At du er 2 barn mor og har lyst på parkering har ingenting å si Anonymkode: 710dd...fb0 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:20 #19 Skrevet i går, 12:20 Hvis du snart blir tobarnsmor, har du vel ikke behov for parkering der på en stund, og har god tid til å finne alternative løsninger. Når det er sagt, liker jeg ikke helt disse sjefene som tar jobbgodene over til privatlivet. Anonymkode: e60c2...ab3
AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #20 Skrevet i går, 12:25 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er jo likevel urettferdig?? Nå VET jo TS at dette er pga av kollegaen ikke har parkeringsplass på fritiden heller til bilen sin.... Forskjellsbehandling på høyt nivå! Anonymkode: dd4b8...94f Hierarket råder på de fleste arbeidsplasser dessverre. Jeg som renholder har fått beskjed at jeg kan ikke komme å forvente noen parkeringsplass. En evig kamp som er utmattende når man ikke har gåavstand til jobb. Anonymkode: 2d558...d63
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå