Gå til innhold

Bruker du lesebriller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 40 årene og må begynne med lesebriller. Syns det er flaut føler meg gammel. Hvilken alder måtte du begynne med lesebriller? 

Anonymkode: 8f745...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er 56

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Har gjort det siden tenårene. Jeg er i slutten av 50-årene.

Anonymkode: 2de1f...56a

Skrevet (endret)

Jeg måtte krype til korset i vår, ikke bare lesebriller, men progressive briller jeg bruker hele dagen - hadde samme følelse som deg. Her kommer gamla med brillene liksom. Jeg har utelukkende fått positive kommentarer og tilbakemeldinger på brillene, så det gikk raskt over. Også er det jo selvsagt en kjempe fordel å kunne se! 🤣 (Blir ikke like sliten i hodet lenger)

Endret av Granskudd
Skrevet

Jeg har brukt briller på fulltid (langsynthet) siden jeg var 4, men fikk lesebriller i tillegg da jeg var 41. Optikeren lattermilde kommentar om at jeg hadde jo passert 40 sier vel det meste om at det er helt normalt...

Skrevet

Når så mange mennesker må bruke briller hele livet, ikke bare på grunn av alderssyn - hvordan kan dere tro at folk vil se på dere som gamle bare fordi dere bruker briller? Ingen andre vet hva slags type briller du har på deg 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 minutter siden):

Når så mange mennesker må bruke briller hele livet, ikke bare på grunn av alderssyn - hvordan kan dere tro at folk vil se på dere som gamle bare fordi dere bruker briller? Ingen andre vet hva slags type briller du har på deg 🙂 

De gjør jo det, når jeg kun trenger briller for å lese liten skrift.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De gjør jo det, når jeg kun trenger briller for å lese liten skrift.

Dette er nok bare i ditt hode. Har aldri tenkt at noen ser gamle ut for at de har skaffet seg lesebriller. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte begynne med lesebriller da jeg var 32 år, burde nok hatt dem minst 1-2 år tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er 44 og begynte med det i fjor...

Anonymkode: fa9c3...9e6

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sjans til å se noe etter overgangsalderen. Briller er et helt nødvendig hjelpemiddel tenker jeg. Selv om det nok er alderen som forårsaker det.

Anonymkode: 93aec...6c6

AnonymBruker
Skrevet

har hatt briller sien jeg var fem år men fikk "lesebriller" etter 50 

Anonymkode: c290e...7ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 44 og bruker vanlige briller. Går greit, men jeg merker at det tar lengre tid å fokusere fra langt til kortsyn

Jeg har et avklart forhold til aldring, og har ikke stresset med det. Men når optiker nevnte om vi skulle undersøke for alderslangsynthet, DA kjente jeg det på selvtilliten 😅

Anonymkode: 41e49...f6a

AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Nei, er 56

Det er ekstremt uvanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for jeg er nærsynt, men i en alder av 48 måtte jeg begynne å ta av meg brillene for å lese på nært hold. Har prøvd progressive briller, men da de ble ødelagt så jeg egentlig ingen grunn til å betale så mye for briller. Jeg bruker uansett en annen type briller på jobb.

Anonymkode: 20a22...335

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk i midten av 30 årene. Nå har jeg bikket 40 og har også databriller. Sånn er det bare, ingen som tenker at du er gammel selv om du trenger lesebriller.

Anonymkode: be45d...b3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...