Gå til innhold

Flere normalvektige her som prøver å trene bort høyt midjemål?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal fett bort, er det kaloriunderskudd.

Spiller ingen rolle hvor fettet sitter.

Anonymkode: 2a3b2...f03

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Selvsagt. Dette kalles vanlig slanking, ikke punktslanking :)

Anonymkode: 6b192...c6a

Men det er likevel punktene som er interessante i denne sammenheng. Poenget er altså hvor mange punkt en må gjennom for å komme til det man er interessert i å gjøre noe med.

Anonymkode: 05273...a7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 9.39):

Punktslanking funker ikke. Vil du ha bort det fettet så er det fettsuging som gjelder, dessverre. 

Anonymkode: 8917d...e80

Kan jo gå ned så mye at magefettet forsvinner også.

Anonymkode: c46db...ef8

Skrevet

Har du mulighet for å gå tur 40-60  min hver dag vil jeg foreslå det. Jeg merker selv at når jeg går regelmessig tur blir midjen slankere. 

Anonymkode: c21c5...6c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kan jo gå ned så mye at magefettet forsvinner også.

Jupp, jupp. Bare å dra i gang.

Anonymkode: 05273...a7f

Skrevet

Ble egentlig anbefalt av lege å ikke gå ned så mye i vekt. Men kan vel prøve meg ned til 20,0 i bmi for å se om det hjelper på magen uten å få kommentarer på å være for tynn vel?

Skal prøve å få inn mer trening og turer. 
Har et midjemål på ca 84 cm (1-2 cm over navlen). Ts

Anonymkode: 0e44d...e92

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble egentlig anbefalt av lege å ikke gå ned så mye i vekt. Men kan vel prøve meg ned til 20,0 i bmi for å se om det hjelper på magen uten å få kommentarer på å være for tynn vel?

Hvorfor ikke heller fokusere på fettprosent og muskelmasse, enn BMI? Med økt trening vil du få økt muskelmasse, som ikke nødvendigvis drar vekten din nedover... 

Jeg har redusert midjemål fra 82 cm til 73cm. Og gått ned knapt 3 kg... Med økt trening, og redusert fettprosent, så står vekten relativt stille, mens midja blir smalere, magen flat, og lårene stram. Jeg har BMI på 21,8. 

Anonymkode: 892e5...c11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er litt eldre ( passert 50) og har alltid slitt med det samme - trent mye og variert , alltid hatt det travelt.. her funka ddt å ta det med ro - nok egentid uten å trene , stresse ned, rolige turer , hagearbeid , mye avkobling over tid pga sykdom jeg ikke kom meg fra ( lavt stoffskifte etter operasjon ) etter en lang rolig periode slipper nå mage og buk fettet sakte og jeg har startet med styrketrening og spinning et par dager i uka. Midjen har sluppet snart 10 cm uten å gå særlig ned i vekt ( tynne trente armer og bein fra før av) . Nok hvilke var altså det jeg har brukt åresvis med å skjønne .. 

Anonymkode: cdd0a...793

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det nok best å høre på legen. Kommentarer vil man nok alltid fåhvia man går ned. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 9.21):

Et tips er å gå til legen og få behandling mot høye kortisolnivåer. De er ikke bare ubehagelige i form av rar kroppsfasong, men kan bidra til større risiko for hjerte- og karsykdommer, og masse annet du ikke vil ha. Gå til legen. 

Anonymkode: a2018...101

Kan en få målt kortisolnivået i blodprøven? 

Hva kan legen tilby som reduserer kortisolnivåer?

Anonymkode: f8244...1d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er litt eldre ( passert 50) og har alltid slitt med det samme - trent mye og variert , alltid hatt det travelt.. her funka ddt å ta det med ro - nok egentid uten å trene , stresse ned, rolige turer , hagearbeid , mye avkobling over tid pga sykdom jeg ikke kom meg fra ( lavt stoffskifte etter operasjon ) etter en lang rolig periode slipper nå mage og buk fettet sakte og jeg har startet med styrketrening og spinning et par dager i uka. Midjen har sluppet snart 10 cm uten å gå særlig ned i vekt ( tynne trente armer og bein fra før av) . Nok hvilke var altså det jeg har brukt åresvis med å skjønne .. 

Og; har lagt vekk treningskokka , mobilen står på lydløs/ egentid mye av døgnet så ringer jeg opp igjen - det har gjort under å slippe multitaske / bli avbrutt i det jeg holder på med - så jeg får mer rolig tid og tempo 

• Liker 1
Skrevet

Min gode venninne har samme problem: 

Hun er 168 cm og heier 66 kg.

Midjemålet hennes ble i overgangsalderen på 98 cm…

Anonymkode: f8244...1d3

Skrevet

Ja, jeg trente i maaaaaange år og tenkte jeg nok hadde mer visceralt fett enn snittet uansett vekt. Var alt fra BMI 18,5-24. 

Tok en test, viste seg at jeg hadde under snittet fettprosent og visceralt fett enn snittet for min høyde/vekt.

Noen år senere oppdaget jeg endometriose, så det forklarte stadig vond endobelly. Måtte ha kirurgi, fikk plutselig myk og vanlig mage. Varte 2 mnd :P Forble heldigvis relativt smertefri. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...