Gå til innhold

Arbeidsgivere som er positive til at ansatte er organisert, men som...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... ikke lønner etter tariff før tariffavtale er på plass - bare meg som synes dette skurrer? Hvorfor ikke bare lønne greit i utgangspunktet? Skjønner jo at det er en spekulering i å spare utgifter, men når det blir sånn at de avdelingene/filialene/butikkene som får avtalt tariffavtale får høyere lønn, mens de resterende avdelingene der ansatte gjør eksakt samme jobb forblir på lavere lønn enn tariff, synes jeg er usympatisk av konsernet. Man er ikke akkurat veldig opptatt av å ha fornøyde ansatte når man tilbyr lønn under tariff.

Jo da, jeg ser at det skal lønne seg å være organisert. Men vi hadde jo sluppet hele organisasjonsbehovet om alle arbeidsgivere var seriøse og fulgte standarder. 

Må også si at jeg ikke udelt støtter det å være organisert, f eks gjør Handel og kontor mye bra, men jeg er 100% ueig i at vi ikke skal ha søndagsåpne butikker f eks. 

Anonymkode: 06e1f...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at det er usympatisk av konsernet, men det er dessverre sånn at ikke alle arbeidsgivere er spesielt sympatiske. Deres hovedmål er å ha lavest mulig utgifter slik at mest mulig penger kan tas ut i overskudd til eierne, det er jo selve hensikten med de aller fleste bedrifter. Derfor er det så viktig at vi har fagforeninger som kan tvinge bedriftene til å betale skikkelig. 

Men ja, det hadde jo vært bedre hvis ikke der var nødvendig, jeg er heller ikke enig med min fagforening i alt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgivere og ledere som er ansatt der, er også organisert. 

Er medlem i Lederne og NHO og andre. 

Anonymkode: b389b...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...