Gå til innhold

Gift 37 år å mannen snakker om en tillegg partner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame på 55 år, gift med samme mann, store barn, barnebarn hus å bil. Lever ett rolig liv, meen fikk i dag en merkelig samtale med min mann.. Da jeg har å går med vond mage er i overgangsalder å lite sexlyst, han foreslo da om han kunne få en tillegg partner ettersom han ikke tente på meg merfor jeg var da lite sexaktiv, det var ett godt forslag ifra han mente han å at det kunne vi jo diskutere. Noe jeg ikke ville, jeg liker å ha det trygt å godt, mens han syntes vi har det dødskjedelig, men liker tryggheten med ett hjem å familie, maser om analsex noe jeg også har sagt nei til, det ble han sur for, han vil ikke inn i ett forhold men altså ha ei han kan få spenning ifra, mannen min er 58 år, sliter med psyken til tider, mye frustrert å sint å en enstøing, jeg ble rimelig sjokkert over at han kunne være rolig å be om lov til det, er det flere som har opplevd noe slikt? Hva gjorde dere? 

Anonymkode: 1a2ec...e4f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi han lov til å drite seg ut, så kanskje han roer seg.

Anonymkode: f39a6...934

Skrevet

Her er det bare å si takk for seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at han allerede er «på vei ut».

Hvis du både har «nektet ham sex» og nektet ham å ha sex med andre «så er hans samvittighet ren» til å gå.

Tror han vil bli skuffet når han oppdager at kvinner ikke vil stå i kø…

Anonymkode: 5e15f...abf

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror han vil bli skuffet når han oppdager at kvinner ikke vil stå i kø…

Det finnes jo også kvinner som er 58 og single og som vil ha kjæreste. 

Anonymkode: 5f574...060

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes jo også kvinner som er 58 og single og som vil ha kjæreste. 

Ja, men det betyr ikke nødvendigvis at de vil ha ham for det

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men det betyr ikke nødvendigvis at de vil ha ham for det

Nei, men det er vel ikke spesielt for akkurat ham. Det gjelder for de fleste. Uten at jeg ser noen spesiell grunn for å påpeke at kvinner/menn ikke vil stå i kø dersom man går ut av et forhold. 

AnonymBruker
Skrevet

For en idiot! Når man har vært gift i 37 år så er vel ikke sexlysten på topp lengre uansett. Litt andre ting i et så langt samliv som er viktigere. Vil han kaste hele ekteskapet for å få seg litt på si, da er han ikke noe å samle på uansett. Det der hadde jeg aldri godtatt.

Anonymkode: 384b5...9a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en idiot! Når man har vært gift i 37 år så er vel ikke sexlysten på topp lengre uansett. Litt andre ting i et så langt samliv som er viktigere. Vil han kaste hele ekteskapet for å få seg litt på si, da er han ikke noe å samle på uansett. Det der hadde jeg aldri godtatt.

Folk er forskjellige. Jeg ville aldri akseptere å være i et sexløst forhold. Og jeg er i noenlunde samme situasjon som TS med tanke på alder og lengde på forhold. For meg er er forhold uten sex vennskap. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Folk er forskjellige. Jeg ville aldri akseptere å være i et sexløst forhold. Og jeg er i noenlunde samme situasjon som TS med tanke på alder og lengde på forhold. For meg er er forhold uten sex vennskap. 

Det er jo akkurat det et ekteskap blir på sine eldre dager. Man er sammen med sin beste venn. Finnes en grense for hvor lenge sex er spennende med samme partner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, men det er vel ikke spesielt for akkurat ham. Det gjelder for de fleste. Uten at jeg ser noen spesiell grunn for å påpeke at kvinner/menn ikke vil stå i kø dersom man går ut av et forhold. 

Han hadde fått større sympati-poeng for å heller ville gå i parterapi, gå til en sexolog, osv.

Kvinner 55+ er selvsagt ulike. 

Mange har fortsatt veldig høy sexlyst og ingen problemer med knusktørr skjede.

Andre har fått problemer med både lyst og evne, uten at det er selvvalgt. 

Hadde en mann slitt med impotens så hadde kanskje ikke konas første initiativ vært at hun fant seg noen andre å ha sex med?

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo akkurat det et ekteskap blir på sine eldre dager. Man er sammen med sin beste venn. Finnes en grense for hvor lenge sex er spennende med samme partner.

Snakk for deg selv. Det er slettes ikke slik for alle, og statistisk har også eldre par sex. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han hadde fått større sympati-poeng for å heller ville gå i parterapi, gå til en sexolog, osv.

Kvinner 55+ er selvsagt ulike. 

Mange har fortsatt veldig høy sexlyst og ingen problemer med knusktørr skjede.

Andre har fått problemer med både lyst og evne, uten at det er selvvalgt. 

Hadde en mann slitt med impotens så hadde kanskje ikke konas første initiativ vært at hun fant seg noen andre å ha sex med?

Både impotens og «knusktørr skjede» kan det gjøres noe med i dag. Hun har forresten ikke sagt at hun har «knusktørr skjede», det er din tolkning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snakk for deg selv. Det er slettes ikke slik for alle, og statistisk har også eldre par sex. 

Jeg snakker for meg selv og du kan snakke for deg selv, ikke for alle andre. Sånn er det for veldig mange ektepar når de blir gamle. Selv om det ikke er sånn for deg. Jeg er ung og mann så jeg vet ikke hvordan det blir når jeg blir gammel. Jeg bare sier at for mange så er man sammen med sin beste venn når man blir gammel. Sexlysten forsvinner en dag. Man vil vel gå gjennom alderdommen med sin nærmeste som kjenner en på godt og vondt og som er der for en og ikke stikker så fort man mister sexlyst? Ser at kvinnene er på KG er ekstremt opptatt av sex. Men alle rundt omkring i verden er ikke sånn. De har også andre verdier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Både impotens og «knusktørr skjede» kan det gjøres noe med i dag. Hun har forresten ikke sagt at hun har «knusktørr skjede», det er din tolkning. 

Sa ingenting om TS sin skjede.

Det er din tolkning av min tolkning.

Redusert sexlyst og tørr skjede er en veldig vanlig plage for mange kvinner i og etter overgangsalderen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

eg snakker for meg selv og du kan snakke for deg selv, ikke for alle andre.

Nei, du snakket ikke for deg selv. Du snakket om alle andre. Om noe du åpenbart har lite forutsetning for å uttale deg om, viser det seg. Igjen, statistisk så har par jevnlig sex også når de blir eldre. Og her snakker vi attpåtil om et par i 50-årene! Hvis du tror man karakteriseres som «eldre» når man er i 50-årene, så er du uopplyst. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sa ingenting om TS sin skjede.

Det er din tolkning av min tolkning.

Redusert sexlyst og tørr skjede er en veldig vanlig plage for mange kvinner i og etter overgangsalderen. 

Det er TS’ skjebne vi diskuterer her, så når du «forsvarer» TS med argumentet om «knusktørr skjede», så er det ikke urimelig å anta at det er TS du snakker om. Takk, for informasjonen om overgangsplager. Det var ukjent for meg inntil nå. 😜

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du snakket ikke for deg selv. Du snakket om alle andre. Om noe du åpenbart har lite forutsetning for å uttale deg om, viser det seg. Igjen, statistisk så har par jevnlig sex også når de blir eldre. Og her snakker vi attpåtil om et par i 50-årene! Hvis du tror man karakteriseres som «eldre» når man er i 50-årene, så er du uopplyst. 

Du som snakker for alle eldre her. Ikke jeg. Og dette handler hverken om deg eller meg. Dette handler om ts og hennes mann, så slutt med kranglinga di. Har du ikke fått noe sex i kveld og derfor må du krangle med fremmede?  Jeg skrev at ts sin mann er en idiot hvis han kaster hele ekteskapet på dør bare pga sex. Da elsker man ikke sin kone. Men plutselig får du hele tråden til å handle om ditt og « alle andre» sitt behov for å ha sex i alderdommen.  Livet skjer og man kan miste sexlyst pga overgangsalderen som ts er i eller andre ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du som snakker for alle eldre her.

«Det er jo akkurat det et ekteskap  blir på sine eldre dager.» 

«Sånn er det for veldig mange ektepar når de blir gamle.” 

Du må nok lese hva du selv skriver før du blir påståelig. Hvis man mister sexlysten allerede i 50-årene kan man gjøre en god del selv for å få den tilbake. Jeg snakker dessuten ikke bare ut fra egne erfaringer, selv om mine erfaringer nok er en del mer troverdige enn dine i denne sammenheng. Jeg snakker ut fra statistikk, og statistikken  tilbakeviser det du hevder. 

Hvem som er mest kranglete - og ikke minst usaklig - i denne diskusjonen, tror jeg ikke du skal være for skråsikker på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Det er jo akkurat det et ekteskap  blir på sine eldre dager.» 

«Sånn er det for veldig mange ektepar når de blir gamle.” 

Du må nok lese hva du selv skriver før du blir påståelig. Hvis man mister sexlysten allerede i 50-årene kan man gjøre en god del selv for å få den tilbake. Jeg snakker dessuten ikke bare ut fra egne erfaringer, selv om mine erfaringer nok er en del mer troverdige enn dine i denne sammenheng. Jeg snakker ut fra statistikk, og statistikken  tilbakeviser det du hevder. 

Hvem som er mest kranglete - og ikke minst usaklig - i denne diskusjonen, tror jeg ikke du skal være for skråsikker på. 

lol ok, bare fortsett å krangle du for tomme ører. Stakkars mannen din sier jeg bare. Du skal bare trumfe gjennom viljen din og vise at du har rett for enhver pris. I hvert fall ikke sånn jeg bygger relasjoner. Har man ikke sexlyst så gidder man heller ikke gjøre noe for å få det. Da har man helt enkelt ikke sexlyst. Ferdig med den saken. Kommer ikke til å lese eller svare deg noe mer. En så kranglete dame er det lenge siden jeg har vært borti. Glad for at kona mi ikke er sånn.  Hvem bryr seg om statistikker? Koble på følelsene dine litt du. Dette er heldigvis ikke en tråd mellom deg og meg som du har gjort det til. Jeg gav et råd til ts og nå melder jeg meg ut så får du krangle med noen som gidder å høre på deg. Ha en fin og positiv dag. Ikke gjør alt negativt😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...