Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville prøvd å avvenne på natt, TS. Ta det når mannen din har fri, sånn at dere kan bidra begge to.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har krav på redusert arbeidstid som småbarnsforelder, med mindre arbeidsgiver kan vise til ekstrem ulempe. Kan mannen redusere arbeidstiden sin en tid, slik at han får levert i bhg og du får sove litt mer? Mine barn har også hatt disse periodene med mye våkentid på natt, og det er ekstremt slitsomt. Men det varer ikke for alltid! Ta en natt av gangen, plutselig er det over. 

AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg ville prøvd å avvenne på natt, TS. Ta det når mannen din har fri, sånn at dere kan bidra begge to.

Nå vil hun ikke ha flaske en gang, men ligger bare og skriker. Holdt på i en halvtime med skrikinga. 1,5 timer hvor hun bare er våken. 

Ga henne paracet i tilfelle det er tenner, men hjelper ikke. 

Ts

Anonymkode: 2bca3...575

AnonymBruker
Skrevet
Harlekin skrev (10 timer siden):

Man har krav på redusert arbeidstid som småbarnsforelder, med mindre arbeidsgiver kan vise til ekstrem ulempe. Kan mannen redusere arbeidstiden sin en tid, slik at han får levert i bhg og du får sove litt mer? Mine barn har også hatt disse periodene med mye våkentid på natt, og det er ekstremt slitsomt. Men det varer ikke for alltid! Ta en natt av gangen, plutselig er det over. 

Han må vel snart det, for denne ungen holder hele huset våken til langt på natt.... 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå vil hun ikke ha flaske en gang, men ligger bare og skriker. Holdt på i en halvtime med skrikinga. 1,5 timer hvor hun bare er våken. 

Ga henne paracet i tilfelle det er tenner, men hjelper ikke. 

Ts

Vil hun ikke ha flaske når far tilbyr heller? Jeg har ammet mine barn (husker ikke om du skrev at du gjorde det), og de ville aldri ha flaske av meg, men tok når faren gav dem.

Mulig ditt barn er mer krevende enn mine, altså. Her var det tydeligvis utsikten til å bli ammet som gjorde at de våkna hele tida, for når de etter noen netter skjønte at det ikke var noe å få, sov de natta gjennom. Spesielt med den eldste var det en helt ekstrem forandring, fra masse våkning og grining av og på hele natta til å sove 10-12 timer i strekk. Nummer to var det litt mer fram og tilbake med, men sov også betydelig bedre etter avvenning på natt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2025 den 22.10):

Nå har det bare blitt verre. Andre natta på rad at hun våkner ca kl 22 og er våken til 23.30. Våkner kl 02 og er våken til 04. Jeg fikk mannen til å levere storesøster i barnehagen i går tidlig, for jeg var så trøtt. Da sov baby til 7, så jeg fikk en time ekstra søvn ift om jeg hadde måtte levert i barnehagen. (Bli vekt kl 6) Men da kom mannen for sent til jobb og han kan ikke gjøre det hver dag...

Nå er vi på natt nr 3 og jommen har hun ikke våkna kl 22 nå igjen og er lys våken. Hun sover nok neppe hele natta gjennom.

Dette kan ikke være normalt??? Hva i huleste gjør jeg hvis dette fortsetter??? Dette ER jo verre enn nyfødt kolikkbaby 😵‍💫

Ts

Dette gjør min på snart 8 måneder også. Han har minst én, ofte to, lange våkenstrekk om natta. Og jeg jobber 50 %…. Så det er slitsomt. Han sover oftest to dupper på dagen på 1-1,5 time hver.   Eldste hadde også lange oppvåkninger på natt på samme tid. Det ble litt bedre da han bikka ett år, men han hadde lange våkenperioder ca annenhver natt (ca 1,5 time) annen hver dag til han passerte 21 mnd. Eldste har alltid ligget i nedre sjikt når det gjelder søvn ift normalen. Vi brukte napper lenge, og så trenden. 

Tror dessverre ikke det er noe unormalt, men bare sånn enkelte barn dessverre er. 

Anonymkode: 0f706...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...