AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Hei. Vi har en jente på to, snart tre år, som er vant til å sove med oss. Det hender vi legger henne i sin egen seng, men rundt midnatt kommer hun tuslende inn til oss og legger seg der. Legging har alltid vært vanskelig uavhengig om hun legger seg sammen med oss eller på eget rom. Tar som regel 1,5-2 timer før hun sovner, og da må vi være tett inntil henne. Er som regel litt sutring eller tull og tøys som gjør at det tar tid. Framover skal jeg følge henne tilbake til egen seng når hun våkner på natta, er jo en dum uvane å la henne legge seg med oss når hun våkner. Har dere noen gode råd for å gjøre leggingen enklere, og helst få henne til å sove på eget rom natten gjennom? Anonymkode: c980b...4e7
Midnightblue Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Vi la en madrass på gulvet ved siden av vår seng. Avviste dermed ikke barnet når barnet kom på natten og alle sov godt. Etter en stund gikk det naturlig over og barnet sov på eget rom. Fin løsning synes vi. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Ja her må det gå langsomt. Dere har ventet for lenge med å være konsekvente. Så ikke tving det frem - bare la det gå sakte. Anonymkode: 83ca2...d25 1
HMK Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Å sove hos dere er da helt normalt og ok. Hvorfor skal dere følge et så lite barn tilbake til egen seng når hun søker nærhet og trygghet? 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden HMK skrev (3 timer siden): Å sove hos dere er da helt normalt og ok. Hvorfor skal dere følge et så lite barn tilbake til egen seng når hun søker nærhet og trygghet? Dette dette jeg også på. Har selv en på 4 som fortsatt sover med meg, tvinger ikke et lite barn som er redd og ønsker nærhet til å sove helt alene. Anonymkode: baf02...881
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden HMK skrev (4 timer siden): Å sove hos dere er da helt normalt og ok. Hvorfor skal dere følge et så lite barn tilbake til egen seng når hun søker nærhet og trygghet? Fordi jeg er gravid og skal samsove med baby når den kommer. Hun er ikke redd når hun våkner om natten, har bare fått det som en vane å gå inn til oss. Så det er ikke snakk om å avbryte samsovingen med henne brått, men gradvis venne henne mer til egen seng. Anonymkode: c980b...4e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå