AnonymBruker Skrevet 23. februar #81 Skrevet 23. februar Aner ikke noe om navnetrender nå, men det er 2 jentenavn som har festet seg hos meg. Rakel og Kesia. Alltid tenkt de navnene er pene. Anonymkode: f3240...f4e
AnonymBruker Skrevet 23. februar #82 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tviler på det, Tjalve er norsk mens Roskva høres mer russisk ut. Anonymkode: 1ce5e...bda Tjalve og Roskva har norrøn opprinnelse. Roskva betyr sannsynligvis rask, m.m. Tjalve og Roskva er et søskenpar du finner i norrøn mytologi, i gudediktet Hymeskadet:) Så, ja norsk (eller norrøn) opprinnelse, og finnes i en "bok". Anonymkode: 13df9...328 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #84 Skrevet 8. mars Jeg har alltid likt Ela. Vet bare om ei som heter det, hun må være godt voksen. J Anonymkode: a2d9c...e8a
AnonymBruker Skrevet 8. mars #85 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har alltid likt Ela. Vet bare om ei som heter det, hun må være godt voksen. J Anonymkode: a2d9c...e8a Ops, sendte for tidlig. Jeg mente å skrive «Jeg tenkte å bruke det på egen datter, min fikk bare sønner». Anonymkode: a2d9c...e8a
AnonymBruker Skrevet 8. mars #86 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har alltid likt Ela. Vet bare om ei som heter det, hun må være godt voksen. J Anonymkode: a2d9c...e8a Vet om ei Ela. Hun er ca 14-15 tror jeg. Anonymkode: 4aa6b...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #88 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Svanhild Anonymkode: 1db0c...b28 Fint, men ikke uvanlig Anonymkode: 7411f...044 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #89 Skrevet 10. april Jeg liker vikingnavnet Sigtryggr. Mange vikingkonger i Dublin som het det. Moderne variant ville vel vært Sigtrygg/Sigtryg. Er vel ingen som heter det i dag. Andre vikingnavn som ikke er brukt i dag som jeg liker: Hardaknut, Somerled, Sigfrid/Sigfred, Ottar, Torgils, Augvald, Audbjørn, Sigstein Anonymkode: a5eb8...867
AnonymBruker Skrevet 10. april #91 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg liker vikingnavnet Sigtryggr. Mange vikingkonger i Dublin som het det. Moderne variant ville vel vært Sigtrygg/Sigtryg. Er vel ingen som heter det i dag. Andre vikingnavn som ikke er brukt i dag som jeg liker: Hardaknut, Somerled, Sigfrid/Sigfred, Ottar, Torgils, Augvald, Audbjørn, Sigstein Anonymkode: a5eb8...867 Skjønner dog ikke spørsmålet i denne tråden hvis dette er svaret 😂😂 Anonymkode: 98b79...628
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå