AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #1 Skrevet 53 minutter siden Jeg er kvinne, begynnelsen av 30 årene. Jeg har hele livet mitt slitt med vekt, gått mye opp og mye ned. Er aldri stabil, enten på diett eller legger på meg. I år fikk jeg beskjed om at jeg har diagnosen PCOS, og at dette kan ha betydning for vekt (for mange, og jeg tror for meg). Jeg valgte å begynne på Wegovy dette året, og gikk ned mye. Jeg har vel gått ned ca. 30 kg, uten å ha gjort nevneverdige endringer. For jeg beveger meg greit, og jeg spiser ikke usunt, jeg bare spiser ALT FOR MYE. Først når jeg begynte på Wegovy skjønte jeg hvor INTENS matstøy jeg har gående, og at det forsvant var rett og slett livsendrende. Men så sluttet jeg på Wegovy fordi vi tenker på å få barn. Og etter ett par uker kom det tilbake som en flodbølge over meg. Jeg prøvde virkelig å fortsette i den gode rytmen jeg hadde lagt meg (som jeg i lang tid ikke hadde trengt å tenke på en gang), men det er så vanskelig. Jeg er ikke bare konstant sulten, det kjennes ut som om jeg har konstant BEHOV for noe. Jeg får ikke sove, jeg klarer ikke å stoppe. Det er så jævlig, og jeg kjenner det igjen fra hvordan det var før Wegovy. Det kjennes ganske likt som suget etter niktoin hvis man prøver å slutte. Dessuten ser jeg også at jeg legger på meg raskt. Man kan si kcal inn/ut, men det er som om hele kroppen bare går inn i en modus hvor jeg MÅ spise. Jeg våkner opp sulten, spiser og tenker at i dag er dagen, nå skal jeg være flink og ikke spise for mye. Også er det som om hele kroppen og psyken går i en rar motstand, og jeg spiser. Også føler jeg meg dritt, for jeg var jo egentlig ikke sulten, men tenker at NÅ gir jeg meg, men så kommer følelsen lurkende tilbake og jeg spiser igjen. Jeg føler jeg prøver alt, men at støyen ikke går vekk og å spise agurk gir meg ikke det jeg har så behov for. Legen har sagt at PCOS, metabolisme og insulin i kroppen henger sammen (jeg kan ikke gå i dybden, for jeg forstår det ikke helt), og at det er vanskelig og hardt å skulle holde vekten eller gå ned i vekt med denne diagnosen. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har bare lyst til å legge meg ned og gråte, det er som et mentalt sult-fengsel som ikke gir seg. Spesielt etter å ha kjent hvordan Wegovy bare -POFF- fjernet det og jeg kunne ha et normalt liv. Jeg skammer meg så mye.. Er det noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: b7c5e...d67
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #2 Skrevet 48 minutter siden for meg funket det og spise mindre kjøtt og mer grønt jeg spiser mye havregrøt som metter en del hvis man spiser bød så finn et som man blir god og mett av Anonymkode: d8da8...d1a
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #3 Skrevet 44 minutter siden Har du prøvd å droppe alt av ultraprosessert mat i noen uker? Og spise deg god og mett til 2-3 måltider om dagen, som består av animalsk protein, godt fett og masse grønnsaker? Jeg tenker også en liten hjemmelaget dessert til et av måltidene er lurt. Jeg spiser sånn nå, og tenker aldri på mat utenom måltidene. ❤️ Anonymkode: 8a58d...a71
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #4 Skrevet 42 minutter siden JAAA! Kjenner meg så igjen! Masse! Anonymkode: 8c87a...b09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå