AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #21 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ring, Jeg kunne død dersom ikke. Anonymkode: bcb7b...b79 Skummelt å gi medisinske råd uten kunnskap. Men spesielt å bygge opp til slike dramatiske komplikasjoner med så lite info. Er ts usikker bør vedkommende ringe for å be om kvalifiserte råd. Tror uten tvil at personell på legevakten er bedre kvalifisert enn folk generelt på kg. Anonymkode: 2b27f...8ca
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #22 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): For å si det slik: jeg hadde influensa med lungebetennelse for en tid siden. Da er du så syk at å skrive på KG ikke er et alternativ. Anonymkode: a4dc2...fc3 Jeg hadde sepsis. Over 40 i feber, møkkavondt.. Og jeg klarte fortsatt å ligge på mobilen for å få tiden til å gå.. Anonymkode: e1066...292 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #23 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): For å si det slik: jeg hadde influensa med lungebetennelse for en tid siden. Da er du så syk at å skrive på KG ikke er et alternativ. Anonymkode: a4dc2...fc3 Det er ikke så sikkert. Jeg hadde en lungebettenelse og influensa og jeg visste jeg ikke var så syk. Jeg sleit på 11 dagen da jeg ble innlagt på sykehuset men før det var det ikke så ille i formen som du beskriver. Vi er forskjellig. Jeg lå inne 3 uker og måtte få intrevenøst og oksygen støtte og i tilegg lungeemboli. Som sagt det var ikke for den dagen jeg ble innlagt at jeg var ute av stand til noe. Så vær litt forsiktig og si du nå nærmest være død i formen for at det er det Anonymkode: 12ca9...81a 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #24 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, jeg tenker det ikke fremstår som akutt? Var det ikke det du spurte om? Anonymkode: a4dc2...fc3 Er du legen? Hva vet du om akutt. Jeg har skrevet her tidligere ligge på sykehuset 2 ganger pga lungebetennelse. Legevvakts mente runde nr ikke var akutt jeg kom inn med tungpust og 200 i crp og kastet opp pencelin jeg fikk i tabletter. Rett inn på sykehuset etter 3-4 dager syk. 200 i crp er ganske mye på så kort tid. Man vet ikke. Legen sa det var bra jeg sto på mitt og neste gang skulle jeg bare dra rettopp en og krangle med legevakta i et døgn som heller mente det ikke var akutt. Dette var en helg Anonymkode: 12ca9...81a
Brunello Skrevet 2 timer siden #25 Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Så du tenker at jeg verken har influensa eller lungebetennelse? Bare fordi jeg evner å bruke telefonen? Du vet ingenting om min tilstand verken nå eller de seneste dagene så spar deg. Ts Anonymkode: 6125b...7d0 Dersom man er døden nær orker man i alle fall ikke å krangle med fremmede anonyme. Svaret er: Du bør kontakte legevakten på telefon 116117 ved mistanke om lungebetennelse, spesielt hvis du har dårlig allmenntilstand, høy feber over flere dager, tungpust eller smerter i brystet. Ved akutt og livstruende sykdom som alvorlig pustebesvær eller blå lepper, ring umiddelbart 113 . Endret 2 timer siden av Brunello
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #26 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Be om og få en crp prøve. Jeg la første gang inne med lungebettenrlse som hadde gått litt lenge med, som gjorde at jeg måtte ligge i 3 uker på sykehuset og fikk blodpropp i ene lunga og oksygen måtte jeg ha også. Jeg opplevde det for et år siden også, da ringte jeg legevakta raskt fordi jeg ville sjekke, måtte krangle med hun i telefon på dag 2 jeg ringte var hun du får komme da. Da hadde jeg blitt syk på onsdag og dette var da lørdag. Jeg hadde 200 i crp og havnet igjen på sykehuset, måtte ha oksygen og intrevenøst igjen. Jeg er 45 år så ikke så veldig gammel når det kommer til og bli så syk av lungebetennelse. Jeg var tungpustet men aldri hatt vondt i lungene selv om da Anonymkode: 12ca9...81a Det er helsepersonell som bestemmer hvilke prøver som skal tas. TS bør ringe legevakten og beskrive hvordan hun føler seg, så går de en faglig vurdering av hva de mener er nødvendig. Anonymkode: f4d3a...6cf
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #27 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt influensa siden tirsdag, men mistenker nå at jeg kanskje har fått lungebetennelse. Føles ut som en elefant står på brystet mitt og det svir når jeg trekker inn pusten, i tillegg er jeg tungpustet. Feber på 39,7. Er det overdramatisk å kontakte legevakt for sjekk eller burde jeg vente til imorgen for så å kontakte fastlege? Anonymkode: 6125b...7d0 Ring legevakten - hør om det er plass/går raskt. Ville ikke håpet på hjelp ikveld, men kanskje imorgen tidlig? Anonymkode: 9811d...de4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå