AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg har hatt influensa siden tirsdag, men mistenker nå at jeg kanskje har fått lungebetennelse. Føles ut som en elefant står på brystet mitt og det svir når jeg trekker inn pusten, i tillegg er jeg tungpustet. Feber på 39,7. Er det overdramatisk å kontakte legevakt for sjekk eller burde jeg vente til imorgen for så å kontakte fastlege? Anonymkode: 6125b...7d0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Skjønner ikke alle disse trådene om man skal ringe til legevakten eller ikke. Dette er grunnen for at man kan ringe til legevakten, for å få svar når man er usikker. Ring, og så gjøres det en vurdering. Anonymkode: f4d3a...6cf 7 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Skadet ikke å ringe ☺️ Moren min opplevde det samme. Hun kom på legevakta og ble sendt rett til sykehuset. Sprek dame på 50 som så og si aldri er syk. Hun ble på sykehuset ei uke fordi det var skikkelig ille. Anonymkode: 60d9e...b09 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Føler du det kan være skummelt å sove så ringer du. For min egen del vet jeg at når jeg begynner å lure på om kanskje det er på tide å ringe legevakten så burde jeg vært på akutten - mange er dust og venter i lengste laget. Meg selv inkludert. Pusten tuller du ikke med, liksom. Og har du lungebetennelse så er det bedre å komme i gang med antibiotika i en tidligere fase, enn å vente på at du må bli innlagt på drypp. Så - ring dem du, og få en vurdering. Anonymkode: 2e7d0...926 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Du ringer selvfølgelig. Anonymkode: 20597...904 1 1
fusetufs Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden åsså lurer vi på hvorfor det er så himla lang kø på legevakta i neste sekund🙈 1
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #7 Skrevet 59 minutter siden Jeg synes du skal ringe. Jeg har hatt mange runder med lungedrit, har astma som oppfører seg eksemplarisk helt til jeg får en eller annen infeksjon, da går den bananas og gir meg både tung pust, lungebetennelser og diverse. Har fått streng beskjed av fastlegen om å ha lav terskel for å ringe når det skjer, enten det er henne eller legevakt. Ta en telefon, så vurderer de. Er det stille kan det godt hende du kan komme inn og få tatt crp og bli lyttet på. Anonymkode: eb534...52f
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #8 Skrevet 57 minutter siden Jeg ville ringt. Jeg hadde en venninne som døde hjemme av lungebetennelse, hun klaget over veldig vondt i siden på ribbeina, men gikk ikke til legen. Og rett og slett døde av feber i søvne. Det var nok flere faktorer som bidro, som det at hun la seg med dyne, midt på dagen midt på sommeren med vinduet lukket, sikkert fordi hun frøs først, og hun var også rusmisbruker så immunforsvaret hennes var nok nedkjørt. Men det koster ikke noe å ringe. Anonymkode: 58a1c...a08 1 2
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #9 Skrevet 53 minutter siden Klarer ikke voksne folk å tenke selv lengre? Å vurdere om man skal kontakte lege eller ei ved sykdom? Eller er folk ensomme og trenger kontakt her inne? Eller er folk så usikre på seg selv at en må spør andre om råd for helt basic ting? Anonymkode: f1250...346 1
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #10 Skrevet 53 minutter siden Jeg ville ringt. God bedring! Anonymkode: 9dc5c...16b 1
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #11 Skrevet 51 minutter siden Har nå snakket med de, og de hadde ikke ledig time før kl 01.00 inatt så hun sa jeg like godt bare kunne vente til imorgen for så å kontakte fastlege. Jaja da må jeg sove sittende inatt da for føler ikke jeg får puste om jeg ligger 😭😂 ts Anonymkode: 6125b...7d0 2
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #12 Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har nå snakket med de, og de hadde ikke ledig time før kl 01.00 inatt så hun sa jeg like godt bare kunne vente til imorgen for så å kontakte fastlege. Jaja da må jeg sove sittende inatt da for føler ikke jeg får puste om jeg ligger 😭😂 ts Anonymkode: 6125b...7d0 Men du skjønner at om du føler deg dårligere i løpet av natten så ringer du på nytt? Anonymkode: 5735e...72e
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden #13 Skrevet 47 minutter siden For å si det slik: jeg hadde influensa med lungebetennelse for en tid siden. Da er du så syk at å skrive på KG ikke er et alternativ. Anonymkode: a4dc2...fc3
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #14 Skrevet 45 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å si det slik: jeg hadde influensa med lungebetennelse for en tid siden. Da er du så syk at å skrive på KG ikke er et alternativ. Anonymkode: a4dc2...fc3 Så du tenker at jeg verken har influensa eller lungebetennelse? Bare fordi jeg evner å bruke telefonen? Du vet ingenting om min tilstand verken nå eller de seneste dagene så spar deg. Ts Anonymkode: 6125b...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #15 Skrevet 42 minutter siden Ring, Jeg kunne død dersom ikke. Anonymkode: bcb7b...b79
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #16 Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du tenker at jeg verken har influensa eller lungebetennelse? Bare fordi jeg evner å bruke telefonen? Du vet ingenting om min tilstand verken nå eller de seneste dagene så spar deg. Ts Anonymkode: 6125b...7d0 Nei, jeg tenker det ikke fremstår som akutt? Var det ikke det du spurte om? Anonymkode: a4dc2...fc3
emilie123 Skrevet 39 minutter siden #17 Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Klarer ikke voksne folk å tenke selv lengre? Å vurdere om man skal kontakte lege eller ei ved sykdom? Eller er folk ensomme og trenger kontakt her inne? Eller er folk så usikre på seg selv at en må spør andre om råd for helt basic ting? Anonymkode: f1250...346 Ikke jeg som er ts, men jeg kan skjønne at ts kvier seg for å ringe legevakta. Gjør det ofte selv og da tenker jeg som regel... er jeg syk nok? 1
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #18 Skrevet 35 minutter siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har hatt influensa siden tirsdag, men mistenker nå at jeg kanskje har fått lungebetennelse. Føles ut som en elefant står på brystet mitt og det svir når jeg trekker inn pusten, i tillegg er jeg tungpustet. Feber på 39,7. Er det overdramatisk å kontakte legevakt for sjekk eller burde jeg vente til imorgen for så å kontakte fastlege? Anonymkode: 6125b...7d0 Høres ut som meg når jeg hadde influensa sist. Tenker du kan vente til i morgen. Selvsagt kommer det litt på hvordan du er til vanlig, om du en helt frisk person eller har du noe annet fra før Anonymkode: 154e5...111
AnonymBruker Skrevet 32 minutter siden #19 Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har nå snakket med de, og de hadde ikke ledig time før kl 01.00 inatt så hun sa jeg like godt bare kunne vente til imorgen for så å kontakte fastlege. Jaja da må jeg sove sittende inatt da for føler ikke jeg får puste om jeg ligger 😭😂 ts Anonymkode: 6125b...7d0 Bor du alene? Kan du legge flere puter under hodet så hodet er høyt? Vet ikke helt hva legevakten kunne gjort med dette uansett, når jeg har vært så syk har ikke og sitte oppreist vært et alternativ, men sover med hodet høyt da. Du kan jo ringe tilbake i natt etter 01 og høre , men klarer du og sitte hjemme klarer du og sitte i kø på legevakten og så du blir jo ikke prioritert. Anonymkode: d290d...8b9
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #20 Skrevet 31 minutter siden Be om og få en crp prøve. Jeg la første gang inne med lungebettenrlse som hadde gått litt lenge med, som gjorde at jeg måtte ligge i 3 uker på sykehuset og fikk blodpropp i ene lunga og oksygen måtte jeg ha også. Jeg opplevde det for et år siden også, da ringte jeg legevakta raskt fordi jeg ville sjekke, måtte krangle med hun i telefon på dag 2 jeg ringte var hun du får komme da. Da hadde jeg blitt syk på onsdag og dette var da lørdag. Jeg hadde 200 i crp og havnet igjen på sykehuset, måtte ha oksygen og intrevenøst igjen. Jeg er 45 år så ikke så veldig gammel når det kommer til og bli så syk av lungebetennelse. Jeg var tungpustet men aldri hatt vondt i lungene selv om da Anonymkode: 12ca9...81a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå