AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:20 #1 Skrevet torsdag kl. 20:20 Kan noen som har gått på denne medisinen over tid , si noe om den forårsaker vektøkning? Anonymkode: ae2c1...5ef
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:32 #2 Skrevet torsdag kl. 20:32 Brukt det i flere år, men for ordens skyld som litt etter behov-søvnmiddel. Likevel flere ganger ukentlig det meste av perioden. Ingen form for vektøkning, rundt 20 i BMI hele veien. Det er ingen vanlig bivirkning heller, sånn ut over min personlige erfaring. Anonymkode: 2eb57...21d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:39 #3 Skrevet torsdag kl. 20:39 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Brukt det i flere år, men for ordens skyld som litt etter behov-søvnmiddel. Likevel flere ganger ukentlig det meste av perioden. Ingen form for vektøkning, rundt 20 i BMI hele veien. Det er ingen vanlig bivirkning heller, sånn ut over min personlige erfaring. Anonymkode: 2eb57...21d Ok, ble bare litt bekymret da jeg ser at det er en bivirkning med vektøkning Anonymkode: ae2c1...5ef
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:34 #4 Skrevet torsdag kl. 22:34 Alimemazin er et eldre antihistamin (allergimedisin), som har som en "bivirkning" at den kan gi søvnighet. Den gir ikke vektøkning i seg selv. Men, som med mange andre medisiner, så kommer det an på hvorfor man tar de, utgangspunktet ditt. Dersom du har fått de pga. søvnproblemer (som ofte skyldes stress/uro/angst etc), så kan det at du blir mer avslappet gjøre at du orker/ønsker å spise mer. Hvilket kan føre til vektoppgang. Medisinen i seg selv gjør ikke noe med metabolismen, men den kan som sagt gi økt apetitt for eksempel fordi stessnivået synker/du blir roligere. Håper dette var litt oppklarende. Anonymkode: 81815...f3e 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:03 #5 Skrevet torsdag kl. 23:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, ble bare litt bekymret da jeg ser at det er en bivirkning med vektøkning Anonymkode: ae2c1...5ef Skjønner. Nei, den påvirker ikke forbrenningen, det er helt sikkert. Ikke kroppens skrik etter mat heller. Så kan selvfølgelig det å få det bedre, som den andre som har svart her sier, alltids gjøre at man forandrer på ulike vaner. Men det kan nå også bety at man spiser mindre. Bedre søvn er jo stort sett ganske sunt. Det er ikke uansett spesielt for alimemazin, det gjelder jo alle medisiner - det å få bukt med en plage (være seg søvnvansker, andre plager eller både og) kan gjøre at du lever livet litt annerledes. For meg har det å sove bedre tydelig ikke betydd noe som helst fra eller til rent vektmessig. Jeg veier det samme som før jeg begynte, etter flere år med alimemazin, og har også rent psykisk nøyaktig samme forhold til mat og vekt som før. Selve medisinen gjør i hvert fall ingenting med forbrenningen. Anonymkode: 2eb57...21d 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:51 #6 Skrevet fredag kl. 08:51 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skjønner. Nei, den påvirker ikke forbrenningen, det er helt sikkert. Ikke kroppens skrik etter mat heller. Så kan selvfølgelig det å få det bedre, som den andre som har svart her sier, alltids gjøre at man forandrer på ulike vaner. Men det kan nå også bety at man spiser mindre. Bedre søvn er jo stort sett ganske sunt. Det er ikke uansett spesielt for alimemazin, det gjelder jo alle medisiner - det å få bukt med en plage (være seg søvnvansker, andre plager eller både og) kan gjøre at du lever livet litt annerledes. For meg har det å sove bedre tydelig ikke betydd noe som helst fra eller til rent vektmessig. Jeg veier det samme som før jeg begynte, etter flere år med alimemazin, og har også rent psykisk nøyaktig samme forhold til mat og vekt som før. Selve medisinen gjør i hvert fall ingenting med forbrenningen. Anonymkode: 2eb57...21d Men bare Google alimemazine og vektøkning. Står at det er en spesiell medisin gruppe som øker matlyst og kan endre metabolisme. I tillegg leste jeg i går At de forsker / og har hypoteser på om den kan fremskynde demens ..:/ så virker ikke som en helt snill medisin.. synd da jeg har god effekt av den:) Anonymkode: ae2c1...5ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå