Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle fine! 
jeg er førstegangs gravid 7+3. Har egentlig ikke hatt noen spesielle symptomer annet enn at jeg har vært veldig trøtt. Men de siste 4 dagene har jeg plutselig følt meg veldig stinn i magen og oppblåst. Føles som at jeg er kronisk stapp mett uten at jeg har spist veldig mye, og fått tregere avføring! Er det vanlig? 

Jeg er verken høy eller stor, og legger ikke fort på meg av natur. Men nå har jeg plutselig gått opp to kilo, ikke at det har noe å si men ble veldig overrasket. Det er vel ikke å forvente vekt oppgang så tidlig i svangerskapet? 

Siden det er første gang jeg er gravid har jeg mye å lære. Og jeg vet ikke hva som er innen for normalen. Kan noen fortelle meg om deres svangerskap:)

Anonymkode: c6b5b...0a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig.

Anonymkode: 22565...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig begge deler. Og det kan variere veldig. Du kan gå opp 10kg nå, men kanskje ingenting de siste månedene. “Alt” er normalt i et svangerskap, føler jeg 😅 

Jeg var kronisk trett frem til uke 20 ca. Vekslet mye mellom å være forstoppet og ha løs mage. Gikk opp 10kg totalt, 5 av dem de 3 første månedene. 

Anonymkode: 59667...dfb

Skrevet

Vanlig 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å bli oppblåst og forstoppet, det er pga mye progesteron:)

Anonymkode: 0d5d5...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Da skal det være sånn :)
Tror bare at jeg har hatt en så stor forventing om at jeg skal bli kvalm og dårlig, men det har jeg ennå ikke vært! Får kanskje bare nyte dagene uten kvalme! Er vel ikke alle som blir kvalme heller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk for alle svar! Da skal det være sånn :)
Tror bare at jeg har hatt en så stor forventing om at jeg skal bli kvalm og dårlig, men det har jeg ennå ikke vært! Får kanskje bare nyte dagene uten kvalme! Er vel ikke alle som blir kvalme heller?

Alle blir ikke kvalme nei, er rundt 8/10. Så du kan være blant de heldige! Men for min del kicket ikke kvalmen inn før uke 8/9.

Hvis du går på dagbøker - terminklubber - skravletråd for juli/august så er du hjertelig velkommen til å bli med der. Er en god haug gravide damer som har termin ca samtidig som deg, både førstegangsgravide og ikke. Kjekt å ha et sted å spørre og utveksle tanker ❤️

Anonymkode: b0287...6b4

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Helt vanlig :) 

Sjekk også ut feks https://www.helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/uke-7/  og andre offisielle sider for info om hva som er vanlig/uvanlig i svangerskapet. Termingrupper og SOME er nyttig for noe, men husk, det florerer mye feilinformasjon og skremsel der så vær kildekritisk:klem:

Anonymkode: 05c10...6b8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...