Grønnsaksvaffel Skrevet 6. desember #21 Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 10.13): Kaster ingenting, kan brukes til andre ting som ikke er mat. Kaster alle så ender det jo der det ikke skal,i søpla. Garantert at mange bare slenger det i rest! Anonymkode: db6de...dfd Så bra folk kaster det dit det skal - restavfallet 👍 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember #22 Skrevet 6. desember Det er veldig, veldig mange år siden. Har kun tre og metall. Har heller ikke kjeler med belegg ol, kun metall, stål/jernpanne. Bruker metall og glass til oppbevaring. Anonymkode: b7818...6ae 1
Johan uten land Skrevet 6. desember #23 Skrevet 6. desember Jeg har stort sett bare trefjøler, men har også et par plastfjøler ting som avgir mye væske.. Trefjølene har jeg fordi de er langt mer behalige å jobbe med. Jeg lar meg ikke lure av hysteriske trender. Fant dette avsnittet på godt.no for 10 år siden: " Skjærebrett i plastikk er ypperlig til mat som avgir mye lukt og smak, fordi de er lettere å rengjøre enn skjærebrett i tre. Samtidig har de et begrenset livsløp. Når man skjærer i brettet blir det kutt i plastikken og etterhvert blir disse så mange og dype at man ikke lenger får skjærebrettet helt rent. Da bør man investere i et nytt. I tillegg til at skjærebrettene bør byttes ut jevnlig, bør du ha forskjellige skjærebrett for grønnsaker, rå fisk og kjøtt og stekt kjøtt og fisk slik at du unngår kryssforurensning (at det sprer seg bakterier fra uren mat til ren mat) når du står på kjøkkenet."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå