Gå til innhold

Hva sier hardcore husmødre på KG om plast på kjøkkenet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker da på kjøkkenredskaper. Som er i teflon og plast. Pluss kjeler og panner i teflon. Har dere kvittet dere med all plast?

Anonymkode: 32797...c3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, men kaster plastredskaper etterhvert som de smelter eller blir porøs og teflonpanner når det blir ripe/merke i dem.

Anonymkode: 90985...82d

• Liker 3
Skrevet

Kastet all svart plast og teflon, ja. Trenger ikke den dritten i maten vår…

Anonymkode: 98c7d...09c

AnonymBruker
Skrevet

Kaster ingenting, kan brukes til andre ting som ikke er mat. Kaster alle så ender det jo der det ikke skal,i søpla. Garantert at mange bare slenger det i rest! 

Anonymkode: db6de...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Vær snill, vær spesielt oppmerksomme for angstdrevet-markedsføring. Det har blomstret helt opp nå.

Når det er sant, joda, helt greit å bli kvitt gamle, kjasne og porøse plastredskaper, og gamle oppskrapte telfoltekepaner. Samtidig, vær oppmerksomme på at det selges mer jobb til dere!! Teflonstekepane og skjærebrett i plast kan vaskes i oppvaskmaskin, jernpanne må vaskes for hånd, treredskaper og brett tåler ikke vask og må rengjøres svært nøye, da bakterier setter seg i trefiber. Bakterier lever ikke på plast. 

Så nei, jeg blir ihvertfall ikke kvitt noe. Jeg ser også ned på de som gjør det, men ikke på en måte "dumme", men heller "stakkars flinke pike, du må være svært angsfull og usikker". 

Anonymkode: e077f...7b8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kastet all svart plast og teflon, ja. Trenger ikke den dritten i maten vår…

Anonymkode: 98c7d...09c

Så smart du er. Og hvor tror du det ender?🙄

Anonymkode: 4e430...c8f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...