Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å kjøpe mer julegaver. Jeg er ferdig med de få jeg vil gi til.

Men kjæresten min spør meg om jeg vil bli med ham og kjøpe julegaver. Han blir nok litt lei seg hvis jeg sier nei, selv om jeg sier nei på en fin måte.

Er jeg egoistisk om jeg ikke blir med ham?

Anonymkode: a61d1...05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke lyst til å kjøpe mer julegaver. Jeg er ferdig med de få jeg vil gi til.

Men kjæresten min spør meg om jeg vil bli med ham og kjøpe julegaver. Han blir nok litt lei seg hvis jeg sier nei, selv om jeg sier nei på en fin måte.

Er jeg egoistisk om jeg ikke blir med ham?

Nei. 

Du vil fort ende opp med å få ansvaret for å kjøpe julegavene for ham. 

Synes du skal la ham få ordne det alene. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet.

Spør ham om du vil være med fysisk og kjøpe gaver? Spør han om du vil være med og være en del av de som gir gavene?

Anonymkode: a24a8...618

• Liker 2
Skrevet

Hvem er det han vil kjøpe til? Og mener han hjelp eller pengebidrag?

• Liker 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (10 minutter siden):

Nei. 

Du vil fort ende opp med å få ansvaret for å kjøpe julegavene for ham. 

Synes du skal la ham få ordne det alene. 

Jeg vil ikke ende opp med å få ansvaret, nei. Han vil ha meg med for selskapets skyld, fordi han vil høre min mening evt.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke spørsmålet.

Spør ham om du vil være med fysisk og kjøpe gaver? Spør han om du vil være med og være en del av de som gir gavene?

Jeg skrev: ".....kjæresten min spør meg om jeg vil bli med ham og kjøpe julegaver". Jeg mente akkurat det. Han spør om jeg vil bli med ham i butikker når han skal kjøpe julegaver. Som jeg skrev, er jeg ferdig med mine.

Nei, han spør ikke om det siste

Macro skrev (3 minutter siden):

Hvem er det han vil kjøpe til? Og mener han hjelp eller pengebidrag?

Være med for at det er hyggelig å være sammen, og høre min mening om vi finner noe han har lyst til å kjøpe til hans familie, og mine foreldre. 

Nei, han vil ikke at jeg skal betale. Jeg har kjøpt gaver og er ferdig.

Skrevet

Han spør om du vil være med i butikken når han skal kjøpe gaver og du føler et behov for å starte en tråd på KG om det? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han spør om du vil være med i butikken når han skal kjøpe gaver og du føler et behov for å starte en tråd på KG om det? 

Det er et vanskelig valg, må vite. Hun er jo ferdig med sine gaver. Så, hva gjør man da? Bli med? Ikke bli med? Livet er fylt av knallharde dilemma. 

Anonymkode: a5f3d...352

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker tilbringe tid med kjæresten, så jeg blir gjerne med på en shoppingrunde, så lenge det ikke er i verste rushen. 

Anonymkode: d3c56...771

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig å kjøpe julegaver sammen med noen. Da får jeg andres synspunkter om hva som kan passe, så koser vi oss med mat og vin når vi er ferdige med gavekjøpene.

Det kan jo bli en hyggelig førjulstradisjon for dere, så jeg synes det er litt rart og egoistisk å avise han når han føler han kan trenge litt hjelp.

Anonymkode: 5dacc...3f0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du har forstått det korrekt. Spørsmålet var ikke det, men tror du vet det. Følte du behov for å svare det?

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er et vanskelig valg, må vite. Hun er jo ferdig med sine gaver. Så, hva gjør man da? Bli med? Ikke bli med? Livet er fylt av knallharde dilemma. 

Anonymkode: a5f3d...352

😂 Ja, det er knallhardt.

Vil gjerne være god med kjæresten, vet du. Men kan ikke fordra å gå i butikker. Kan jo faktisk fremlegge det sånn 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg liker tilbringe tid med kjæresten, så jeg blir gjerne med på en shoppingrunde, så lenge det ikke er i verste rushen. 

Anonymkode: d3c56...771

Jeg liker også det å være med ham, men liker ikke å gå i butikker med masse folk

Jeg synes det er hyggelig å kjøpe julegaver sammen med noen. Da får jeg andres synspunkter om hva som kan passe, så koser vi oss med mat og vin når vi er ferdige med gavekjøpene.

Høres gøy og fint ut som du fremlegger det. Skulle ønske jeg synes det var gøy. Kanskje burde jeg legge godviljen til.

Det kan jo bli en hyggelig førjulstradisjon for dere, så jeg synes det er litt rart og egoistisk å avise han når han føler han kan trenge litt hjelp.

Anonymkode: 5dacc...3f0

Får vel prøve å være positiv.

Det er et ordtak som sier at hvis man later som man er blid og positiv, er det umulig å ikke være det noe av tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke koselig å ta en bytur å holde kjæresten med selskap?Legg inn en pause ca halvveis, litt mat og og kaffe hjelper på moralen.  Lurt å snakke med han først, slik at han har en plan for hvem han skal kjøpe til og gjerne ha en klar ide om hva han skal kjøpe til hvem. 

Vi begge hater kjøpesenter på lørdag, så legger det ofte til de siste to timene før stengetid en ukedag. Da rekker vi å spise middag og roe ned før vi tar en handlerunde. 

Anonymkode: 6cb90...b0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...