AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Jeg er gravid i uke 4. Sist jeg var gravid ble jeg veldig kvalm fra uke 6-7 og fram til ca. uke 12. Eneste medisinen jeg prøvde da var Postafen, og det funket ikke. Noen her som har hatt god effekt av Xonvea? Fastlegen min er veldig streng på å gi ut medisiner, så hun ville at jeg foreløpig skal se an, og så skal jeg prøve ALT jeg kan prøve (små, hyppige måltider, mye vann etc.) før jeg får lov til å prøve Xonvea. Jeg blir litt oppgitt, for vi går inn i julesesongen nå, og i verste fall risikerer jeg at jeg ikke får medisinen før jul - og så må jeg gå igjennom hele juleferien med kvalme. Vil gjerne høre andres erfaringer Anonymkode: 99e03...255
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Skrevet 23 timer siden Gikk på det i hele svangerskapet omtrent . (Fra uke 8-9)God erfaring da det gjorde at jeg fungerte og ikke måtte spy. Var fremdeles kvalm men det er lettere å håndtere. Anonymkode: 13365...f86
kalini Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Jeg fikk det når kvalmen ikke hadde gitt seg til uke 14, har svært god effekt av den! men et enig med din lege at man skal se det an. 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Begynte på de i uke 4 pga ekstrem svangerskapskvalme i de andre svangerskapene mine. Fungerer bra. Blir mindre kvalm og spyr mindre, men blir veldig trøtt. Anonymkode: f5b5e...80f
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Hadde god effekt av den og gikk på den mellom uke 6 til uke 14. Anonymkode: 23421...c46
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde god effekt av den og gikk på den mellom uke 6 til uke 14. Anonymkode: 23421...c46 Så bra. Noen bivirkninger? Anonymkode: 99e03...255
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Jeg gikk på de fra uke 11, men hjalp meg ingenting. Like kvalm 🥴 Anonymkode: 044e1...d1a
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg gikk på de fra uke 11, men hjalp meg ingenting. Like kvalm 🥴 Anonymkode: 044e1...d1a Så kjipt😓Men var du da spykvalm? Anonymkode: 99e03...255
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så bra. Noen bivirkninger? Anonymkode: 99e03...255 Ikke som jeg husker. Tok det meste av kvalmen. Anonymkode: 23421...c46
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Det har vært min redning i svangerskapet. Jeg er nå gravid i uke 27 og tar nå bare en tablett daglig, prøvde å kutte ut nylig men da ble jeg dårlig igjen. Ulempen er at jeg blir trøttere når jeg tar den, men det er så mye bedre enn alternativet. Anonymkode: 7594c...a3e
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Null effekt annet enn at jeg ble ekstremt trett og sov HELE tiden jeg ikke kasta opp. begynte på en annen coctail med 4 ulike medisiner før jeg endelig fikk det litt levelig. Anonymkode: 9a9ba...43f
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Funker veldig bra for meg! Så bra og uten bivirkninger at jeg skulle startet før. Uten kvalmen er mye av overskuddet tilbake også. Fastlegen min (som selv har 3 små barn) anbefalte den veldig, men jeg var skeptisk pga. det står at man bør være forsiktig med å kjøre bil osv. Jeg trodde man måtte være skikkelig dårlig for å gå på den, for jeg var mest kvalm innimellom og holdt det meste unna med hyppige måltider og å legge meg ned. Ble dårlig en helg og fikk medisin, skulle startet før! Så anbefaler å prøve 😊 Virkestoffene et det samme som postafen+ noe b-vitamin, så det vanligste er vel bare å bli trøtt. Syns ikke legen din bør være så restriktiv når det kan gi såpass mye bedre livskvalitet. Anonymkode: 125f1...f54 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Jeg hadde god effekt og tok det i noen uker frem til ca uke 13-14. Jeg hadde ikke så mye oppkast men var konstant kvalm, tablettene tok bort det meste. Var veldig trøtt, men usikker på om det var tablettene eller bare meg. Prøvde også Afipran først og det hadde ikke like god effekt på kvalmen. Anonymkode: f8679...b1f
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Funker veldig bra for meg! Så bra og uten bivirkninger at jeg skulle startet før. Uten kvalmen er mye av overskuddet tilbake også. Fastlegen min (som selv har 3 små barn) anbefalte den veldig, men jeg var skeptisk pga. det står at man bør være forsiktig med å kjøre bil osv. Jeg trodde man måtte være skikkelig dårlig for å gå på den, for jeg var mest kvalm innimellom og holdt det meste unna med hyppige måltider og å legge meg ned. Ble dårlig en helg og fikk medisin, skulle startet før! Så anbefaler å prøve 😊 Virkestoffene et det samme som postafen+ noe b-vitamin, så det vanligste er vel bare å bli trøtt. Syns ikke legen din bør være så restriktiv når det kan gi såpass mye bedre livskvalitet. Anonymkode: 125f1...f54 Så godt å høre! Kvalmen ødela første trimester veldig for meg sist gang. Ble lange og seige dager gråtende på sofaen. Og nå som jeg har en 2-åring så vil jeg gjerne kunne fungere…🥴Vil MYE heller være trøtt! Jeg får prøve å smøre litt tjukt på sånn at legen min gir meg medisinen😬 Anonymkode: 99e03...255
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden God effekt på kvalmen, men ble utrolig trøtt. Fikk resept i uke 6 og fortsatte til uke 14. Fikk resept på første legetime, glad for det. Anonymkode: 26450...182
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden Xonvea inneholder vitamin B6/pyridoxin og et antihistamin (annet enn postafen). Antihistaminet har trøtthet som bivirkning. Jeg begynte på pyridoxin alene, det kan kjøpes reseptfritt på apotek. Tok morgen og kveld, og det kan ta inntil en uke før man merker effekt. Jeg fikk god effekt etter 3-4 dager. Etter hvert var ikke pyridoxin nok, da tok jeg Xonvea om kvelden siden man blir trøtt av det. Fortsatte med pyridoxin om morgenen fordi jeg syntes trøttheten på dagtid var verre enn kvalmen. Da jeg skulle trappe ned byttet jeg ut Xonvea om kvelden med pyridoxin, så droppet jeg kveldsdosen, og så morgendosen. God bedring, det er håp i sikte😊 Anonymkode: f1461...c2f
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Xonvea inneholder vitamin B6/pyridoxin og et antihistamin (annet enn postafen). Antihistaminet har trøtthet som bivirkning. Jeg begynte på pyridoxin alene, det kan kjøpes reseptfritt på apotek. Tok morgen og kveld, og det kan ta inntil en uke før man merker effekt. Jeg fikk god effekt etter 3-4 dager. Etter hvert var ikke pyridoxin nok, da tok jeg Xonvea om kvelden siden man blir trøtt av det. Fortsatte med pyridoxin om morgenen fordi jeg syntes trøttheten på dagtid var verre enn kvalmen. Da jeg skulle trappe ned byttet jeg ut Xonvea om kvelden med pyridoxin, så droppet jeg kveldsdosen, og så morgendosen. God bedring, det er håp i sikte😊 Anonymkode: f1461...c2f Hvor mye pyridoxin tok du? Anonymkode: f5b5e...80f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): God effekt på kvalmen, men ble utrolig trøtt. Fikk resept i uke 6 og fortsatte til uke 14. Fikk resept på første legetime, glad for det. Anonymkode: 26450...182 Så deilig. Trøtthet kan jeg leve fint med så lenge jeg slipper å være kvalm🥱 Anonymkode: 99e03...255
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mye pyridoxin tok du? Anonymkode: f5b5e...80f 1 tablett (tror det er 40 mg) morgen og kveld😊 Anonymkode: f1461...c2f
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mye pyridoxin tok du? Anonymkode: f5b5e...80f https://www.legeforeningen.no/contentassets/29039450d0254c99b66776ddd59beeb9/emesis-og-hyperemesis-gravidarum.pdf Under «Behandlig» ser du dose😊 Anonymkode: f1461...c2f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå