AnonymBruker Skrevet i går, 18:39 #1 Skrevet i går, 18:39 Jeg er henvist et sted, og den ble vurdert den 22 november. Den står som vurdert på HelseNorge Jeg har ennå ikke blitt satt opp til noen time. Kan jeg vite om sykehuset har en frist de må forholde seg til for å sette meg opp til time? Anonymkode: a3597...ef4
AnonymBruker Skrevet i går, 19:33 #2 Skrevet i går, 19:33 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er henvist et sted, og den ble vurdert den 22 november. Den står som vurdert på HelseNorge Jeg har ennå ikke blitt satt opp til noen time. Kan jeg vite om sykehuset har en frist de må forholde seg til for å sette meg opp til time? Anonymkode: a3597...ef4 Ja, om du er vurdert å ha «rett til helsehjelp» skal det være en innen en dato, dette skal du få beskjed om. Hvis du ikke får brev om det, kan du ringe og høre når forventet inn-tid er Anonymkode: afd81...e84 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:39 #3 Skrevet i går, 19:39 Du får brev i posten eller på Helsenorge. Anonymkode: 32de4...5a6
AnonymBruker Skrevet i går, 19:43 #4 Skrevet i går, 19:43 Jeg fikk beskjed om frist for vurdering av henvisningen. Ville de ta den inn eller ikke. Frist for time, dersom henvisningen ble tatt inn, tror jeg ikke det er Anonymkode: 9fb24...662 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:50 #5 Skrevet i går, 19:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er henvist et sted, og den ble vurdert den 22 november. Den står som vurdert på HelseNorge Jeg har ennå ikke blitt satt opp til noen time. Kan jeg vite om sykehuset har en frist de må forholde seg til for å sette meg opp til time? Anonymkode: a3597...ef4 Men det sier jo ingenting om at de har vurdert at du har rett til behandling. Det står bare at henvisningen din er vurdert. Anonymkode: b4dc1...5cb 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:56 #6 Skrevet i går, 19:56 Sykehus har vel 10 dagers frist til å vurdere henvisninger. Anonymkode: 507d9...45b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:12 #7 Skrevet i går, 20:12 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men det sier jo ingenting om at de har vurdert at du har rett til behandling. Det står bare at henvisningen din er vurdert. Anonymkode: b4dc1...5cb jeg har vært i kontakt med dem etter å ha hatt et inngrep. Nå har ikke det inngrepet vist seg å ha noen effekt så jeg har blitt rehenvist til dem. Jeg var i kontakt med en på telefonen som ikke visste når de kom til å sette meg opp til time, om det var i februar eller mai. Hvis det viste seg at jeg ikke hadde rett på behandling, noe som høres rart ut, så hadde jeg vel fått beskjed om sånt ganske raskt eller? Anonymkode: a3597...ef4
AnonymBruker Skrevet i går, 20:13 #8 Skrevet i går, 20:13 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, om du er vurdert å ha «rett til helsehjelp» skal det være en innen en dato, dette skal du få beskjed om. Hvis du ikke får brev om det, kan du ringe og høre når forventet inn-tid er Anonymkode: afd81...e84 jeg får bare dette opp på HelseNorge. Der står det under henvisning " vurdert". Er det i et eget vedtak det står noe om frister? Hvor lenge kan de drøye med å sette meg opp på time? Anonymkode: a3597...ef4
AnonymBruker Skrevet i går, 20:30 #9 Skrevet i går, 20:30 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): jeg får bare dette opp på HelseNorge. Der står det under henvisning " vurdert". Er det i et eget vedtak det står noe om frister? Hvor lenge kan de drøye med å sette meg opp på time? Anonymkode: a3597...ef4 De har plikt til å orientere om utfallet av vurderingen (brev sendes ut via helsenorge/pr post), men er henvisningen vurdert som avvist, er det nok bare henvisende lege som får beskjed. Anonymkode: afd81...e84
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): jeg får bare dette opp på HelseNorge. Der står det under henvisning " vurdert". Er det i et eget vedtak det står noe om frister? Hvor lenge kan de drøye med å sette meg opp på time? Anonymkode: a3597...ef4 Det kan virke som om du tror de må sette deg opp på time, men henvisningen kan bli vurdert til at instansen ikke er rett for deg eller at du ikke har rett på tilbud fra dem. Sist jeg ble henvist fikk jeg raskt svar om at vurderingen om rett på helsehjelp var tatt, men at de måtte bruke lenger tid på å finne det rette behandlingstilbudet. Mulig de bare har rotet med den første meldingen. Har du ringt dem? Anonymkode: d1cd1...27f
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan virke som om du tror de må sette deg opp på time, men henvisningen kan bli vurdert til at instansen ikke er rett for deg eller at du ikke har rett på tilbud fra dem. Sist jeg ble henvist fikk jeg raskt svar om at vurderingen om rett på helsehjelp var tatt, men at de måtte bruke lenger tid på å finne det rette behandlingstilbudet. Mulig de bare har rotet med den første meldingen. Har du ringt dem? Anonymkode: d1cd1...27f Jeg har vært i kontakt med dem forrige uka. Da snakket de om tentativ dato i februar, eller i mai. Så jeg er inn i systemet og de vil ta meg inn, men det er uvisst når. Jeg skulle gjerne hatt en dato. Hvis de først vil sette meg opp i mai, så vurderer jeg å få henvisning til et annet sykehus. Anonymkode: a3597...ef4
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært i kontakt med dem forrige uka. Da snakket de om tentativ dato i februar, eller i mai. Så jeg er inn i systemet og de vil ta meg inn, men det er uvisst når. Jeg skulle gjerne hatt en dato. Hvis de først vil sette meg opp i mai, så vurderer jeg å få henvisning til et annet sykehus. Anonymkode: a3597...ef4 Februar eller mai? Det var da et ganske langt spenn i tid. De har vel ikke timeplanene klare for uti neste år allerede, men makan til diffust svar…. Anonymkode: afd81...e84
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er henvist et sted, og den ble vurdert den 22 november. Den står som vurdert på HelseNorge Jeg har ennå ikke blitt satt opp til noen time. Kan jeg vite om sykehuset har en frist de må forholde seg til for å sette meg opp til time? Anonymkode: a3597...ef4 Du skal motta et brev med informasjon om dine rettigheter. I dag er den tiende virkedagen, så om du ikke får et brev på Helsenorge i løpet av dagen, så ringer du på mandag og purrer. Anonymkode: cb018...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Februar eller mai? Det var da et ganske langt spenn i tid. De har vel ikke timeplanene klare for uti neste år allerede, men makan til diffust svar…. Anonymkode: afd81...e84 De har timeplan for 2026 ute nå. Jeg fikk en kontrolltime til en operasjon som ikke har fungert i september 2026. Nå venter jeg på time til en ny vurdering for problemet som ikke har blitt bedre. Jeg ringte dem i forrige uke. Jeg fikk en lang tale fra en oppgitt og sur telefonoperatør om at de hadde så mye å gjøre. jeg måtte derfor forstår og akseptere at de ikke ante når de kunne sette meg opp til tim,e enten det var februar eller mai. Jeg skulle gjerne vært i deres situasjon hvor jeg hadde alt for mye å gjøre, sammenliknet med nå hvor jeg har et stort funksjonstap på grunn av en operasjon som ikke fungerte som den skulle. Anonymkode: a3597...ef4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå