Seroxat Skrevet torsdag kl. 18:27 #1 Skrevet torsdag kl. 18:27 (endret) Jeg har gått på Cipralex en god stund nå. Den har virka på angst og depresjon og jeg er nå angst og depresjonsfri. Men jeg opplever noen veldig uheldige bivirkninger av den. Jeg har blitt helt følelsesløs, manglende sexlyst og veldig svake orgasmer og jeg har mista all matlyst og appetitt. Gruer meg til å spise, men tvinger i meg mat fordi kroppen trenger det. Dette er veldig uheldig. Jeg skal til legen på tirsdag og tenker å foreslå å bytte til Brintellix som skal være bedre på de områdene. Noen som har erfaringer med Brintellix? Setter pris på tilbakemeldinger ♥️ Endret torsdag kl. 18:28 av Seroxat
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:59 #2 Skrevet torsdag kl. 18:59 Jeg synes ikke at Brintellix virket like godt på angsten som Cipralex. Anonymkode: 20009...de4 1
Seroxat Skrevet torsdag kl. 21:22 Forfatter #3 Skrevet torsdag kl. 21:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke at Brintellix virket like godt på angsten som Cipralex. Anonymkode: Jeg forstår. Men hsdde du mer følelser på Brintellix? Takk for tilbakemelding ♥️
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:43 #4 Skrevet torsdag kl. 21:43 Jeg har startet på Brintellix, men ikke merket noe særlig virkning ennå, må nok gi det et par uker til. Legen mener denne skal være veldig bra, i tillegg til at den ikke har så mange bivirkninger. Mange blir kvalme i begynnelsen, men for meg varte ikke det så mange dager Anonymkode: 43aee...22b 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:47 #5 Skrevet torsdag kl. 21:47 ( Jeg som skrev over) Kan også legge til at matlyst ol ikke er blitt dårligere, og har heller ikke mistet følelser eller noe sånt. Har nok blitt litt lettere i hodet, men full virkning på angsten har jeg ikke ennå, men ser veldig frem til at den kommer Anonymkode: 43aee...22b 1
Seroxat Skrevet fredag kl. 11:50 Forfatter #6 Skrevet fredag kl. 11:50 AnonymBruker skrev (13 timer siden): ( Jeg som skrev over) Kan også legge til at matlyst ol ikke er blitt dårligere, og har heller ikke mistet følelser eller noe sånt. Har nok blitt litt lettere i hodet, men full virkning på angsten har jeg ikke ennå, men ser veldig frem til at den kommer Anonymkode: 43aee...22b Jeg forstår. Godt å høre at du ikke har mista matlysten. Det sliter jeg veldig med på Cipralex 😏 Også godt å høre at du også har følelser. Jeg er helt flat følelsesmessig på Cipralex. Håper at det å bytte til Brintellix vil gjøre det bedre for meg. Jeg ønsker deg masse god bedring ♥️ og takk for tilbakemelding ♥️
Purple_Pixiedust Skrevet fredag kl. 12:05 #7 Skrevet fredag kl. 12:05 Ble veldig hypoman av Brintellix. Hadde det ikke vært for det tror jeg det hadde vært en bra medisin for meg. 1
Seroxat Skrevet fredag kl. 19:03 Forfatter #8 Skrevet fredag kl. 19:03 Purple_Pixiedust skrev (6 timer siden): Ble veldig hypoman av Brintellix. Hadde det ikke vært for det tror jeg det hadde vært en bra medisin for meg. Jeg forstår. Det høres ikke noe særlig ut ♥️ Takk for tilbakemelding ♥️
Seroxat Skrevet fredag kl. 19:06 Forfatter #9 Skrevet fredag kl. 19:06 Jeg er så lei av manglende matlyst og null følelser. Jeg har gått på antidepressiva i to år p.g.a et traume og har ikke hatt noen følelser på to år. Helt jævlig. Jeg er vanligvis et følelsrsmenneske og savner veldig å kjenne på følelser.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:10 #10 Skrevet fredag kl. 19:10 Jeg gikk på Brintellix i kanskje 5 år. Sluttet på de. Jeg følte meg litt tåkete, selv på minste dose. Det som var positivt var at jeg aldri gikk opp i vekt på dem. Og de var mildere enn annen type dritt jeg har gått på. Anonymkode: 85a1b...b73 1
Seroxat Skrevet fredag kl. 20:14 Forfatter #11 Skrevet fredag kl. 20:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gikk på Brintellix i kanskje 5 år. Sluttet på de. Jeg følte meg litt tåkete, selv på minste dose. Det som var positivt var at jeg aldri gikk opp i vekt på dem. Og de var mildere enn annen type dritt jeg har gått på. Anonymkode: 85a1b...b73 Jeg forstår. Hadde du matlyst og følelser på Brintellix? Takk for tilbakemelding ♥️
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:53 #12 Skrevet fredag kl. 20:53 Det var nesten helt umulig for meg å få orgasme da jeg gikk på Brintellix. Men jeg følte meg ikke flat. Jeg hadde kvalme og kløe i oppstarten. Anonymkode: 8beb1...091
Seroxat Skrevet 19 timer siden Forfatter #13 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det var nesten helt umulig for meg å få orgasme da jeg gikk på Brintellix. Men jeg følte meg ikke flat. Jeg hadde kvalme og kløe Jeg forstår. Godt å høre at du ikke var flat følelsesmessig på Brintellix. Sleit du med å få orgasmer på Brintellix? Den skal vel være bedre enn andre antidepressiva når det gjelder det. Takk for tilbakemelding ♥️
Seroxat Skrevet 18 timer siden Forfatter #14 Skrevet 18 timer siden Flere som har opplevd seksuelle problemer på Brintellix? Jeg mener å ha forstått at den skal være bedre enn andre på det området.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden Jeg har det på samme måte som deg TS. Og har ikke funnet noe som har fungert bedre enn Cipralex, dessuten. For min del var Brintellix absolutt ingenting i forhold til Cipralex. Kan du vurdere å gå ned i dose på Cipralex kanskje? Og så øke på litt i perioder og så gå ned igjen på vedlikeholdsdose? Aner ikke altså, men det er noe jeg tenker på selv. Mitt ønske hadde vært å finne noe som jeg kunne ta samtidig med Cipralex som veiet litt opp for den følelsesløsheten. SNRI gir meg mer giring enn ren SSRI (som Cipralex er), men jeg fikk for mye giring. Har et håp om å finne en lege som kan hjelpe meg med å se om jeg kan få til en god kombinasjon av de to, men det ser vel heller dårlig ut Anonymkode: eb973...c59
Seroxat Skrevet 17 timer siden Forfatter #16 Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har det på samme måte som deg TS. Og har ikke funnet noe som har fungert bedre enn Cipralex, dessuten. For min del var Brintellix absolutt ingenting i forhold til Cipralex. Kan du vurdere å gå ned i dose på Cipralex kanskje? Og så øke på litt i perioder og så gå ned igjen på vedlikeholdsdose? Aner ikke altså, men det er noe jeg tenker på selv. Mitt ønske hadde vært å finne noe som jeg kunne ta samtidig med Cipralex som veiet litt opp for den følelsesløsheten. SNRI gir meg mer giring enn ren SSRI (som Cipralex er), men jeg fikk for mye giring. Har et håp om å finne en lege som kan hjelpe meg med å se om jeg kan få til en god kombinasjon av de to, men det ser vel heller dårlig ut Anonymkode: eb973...c59 Jeg forstår. Godt å vite at jeg ikke er alene om å ha det sånn på Cipralex ♥️ På mandag blir det nok enten å redusere dosen på Cipralex eller å bytte til Brintellix. Jeg har forstått at Brintellix har færre bivirkninger både i forhold til følelsesløshet, manglende matlyst og seksuelle bivirkninger. Hvordan var dette for deg da du gikk på Brintellix♥️?Savner så å kunne føle litt igjen. Jeg er vanligvis et følelsesmenneske. Takk for tilbakemelding ♥️ Endret 17 timer siden av Seroxat
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden Seroxat skrev (4 minutter siden): Jeg forstår. Godt å vite at jeg ikke er alene om å ha det sånn på Cipralex ♥️ På mandag blir det nok enten å redusere dosen på Cipralex eller å bytte til Brintellix. Jeg har forstått at Brintellix har færre bivirkninger både i forhold til følelsesløshet, manglende matlyst og seksuelle bivirkninger. Hvordan var dette for deg da du gikk på Brintellix♥️?Savner så å kunne føle litt igjen. Jeg er vanligvis et følelsesmenneske. Takk for tilbakemelding ♥️ Greia med antidepressiva er at for å dempe angst og depresjon så MÅ det også innvirke på nettopp følelsesregister. Følelsen av flathet er midlertidig for endel. Grunnen til at Brintellix kan ha mindre bivirkninger på dette er jo at den ikke er regnet som veldig målrettet på angst - dette oppgis i paknkngsvedlegg. Kjenner folk som er fornøyde med B, men de har ikke angst - og trengte kun noe støtte for depresjon. Du får prøve Anonymkode: d6339...f18
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Følelsen av flathet er midlertidig for endel. Det begynner vel også etterhvert å bli godt kjent, at en viss prosent ender opp med livsvarig flathet, og eller seksuell dysfunksjon. SSRI er gambling. Anonymkode: bfc5d...5fb
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden I følge min lege skal Brintellix ha god effekt på angst. Og færre bivirkninger ja, som f.eks de seksuelle bivirkningene Anonymkode: 43aee...22b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå