AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg har to bachelorgrader: en i HR og personalledelse og en innenfor kultur- og prosjektledelse. Nå tar jeg master, samtidig som jeg søker jobb. Siden januar har jeg sendt rundt 200 søknader og vært på 5 intervjuer, men stillingene har gått til kandidater med mer erfaring. Jeg har verken toppkarakterer eller et etablert nettverk, og kjenner at stresset øker nå som jeg nærmer meg slutten av studiene. Derfor lurer jeg på: Hvordan fikk dere nyutdannede foten innenfor arbeidsmarkedet? Tok dere vikariater eller andre inngangsroller først? Setter pris på erfaringer og råd🙏 Anonymkode: 84dd6...3f4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Jeg begynte jobbe med noe helt urelatert. Drev med det et par år og deretter fikk jeg en relevant jobb. Anonymkode: f660d...235 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Flyttet til en distriktskommune. Fikk et vikariat som raskt ble en fast stilling. Etter et par år søkte jeg meg videre og fikk jobb i kommunen jeg ønsket å bo i. Anonymkode: 98a3a...4aa 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flyttet til en distriktskommune. Fikk et vikariat som raskt ble en fast stilling. Etter et par år søkte jeg meg videre og fikk jobb i kommunen jeg ønsket å bo i. Anonymkode: 98a3a...4aa Kan dessverre ikke flytte da jeg og mannen holder på å betale ned leiligheten nå🥲 Anonymkode: 84dd6...3f4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg begynte jobbe med noe helt urelatert. Drev med det et par år og deretter fikk jeg en relevant jobb. Anonymkode: f660d...235 Hvordan kommer du inn på relevant jobb da? Har den første jobben noe relatert til den? Anonymkode: 84dd6...3f4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Jeg ble ferdigutdannet for 2,5 år siden. Har ikke fått relevant enda (HR). Jobbet med noe HR relatert arbeid i den ene jobben som leder, og har jobbet som mellomleder siden i annen jobb. Så jeg skjønner deg godt. Også vært på mange intervjuer der de med mer erfaring går foran og dette er gjerne kommunalt. Dersom du sikter deg inn på kommunalt, er det å ha erfaring innenfor kommunal sektor også en faktor. Søk jobber du tenker kan ha potensiale/bygge erfaring, også kan du fortsatt søke jobber du synes er interessante. Anonymkode: 74916...50e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Jeg startet min karriere gjennom vikarbyrå, har du hatt kontakt med de? Anonymkode: cbfb1...6a0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan kommer du inn på relevant jobb da? Har den første jobben noe relatert til den? Anonymkode: 84dd6...3f4 Ja, den var i samme bransje slik at jeg fikk innsikt i bransjen uten å direkte jobbe med min utdannelse. Anonymkode: f660d...235
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg startet min karriere gjennom vikarbyrå, har du hatt kontakt med de? Anonymkode: cbfb1...6a0 Hvilke vikarbyrå anbefaler du? Jeg har registrert meg på Manpower, DreamWork, Adecco og noen andre. Men føler de sendte meg stillinger som er irrelevant til min CV😅 Anonymkode: 84dd6...3f4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Tok et vikariat via vikarbyrå først. Fikk så tilbud om en helt urelatert jobb, fast stilling i en solid virksomhet, i en by fire timer unna. Byttet jobb internt etter 8 måneder til en litt bedre jobb. Fortsatte å jobbe meg oppover internt i seks år før jeg byttet til en virksomhet. Bor fortsatt i samme by nå, 9 år senere, med mann og barn. Anonymkode: e5210...58f 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilke vikarbyrå anbefaler du? Jeg har registrert meg på Manpower, DreamWork, Adecco og noen andre. Men føler de sendte meg stillinger som er irrelevant til min CV😅 Anonymkode: 84dd6...3f4 Jobb er jobb! Du bør ikke tenke irrelevant til Cv når du ikke har en jobb. Å få jobb innen HR er kjempevanskelig. Mange tar en annen jobb, blir leder eller tillitsvalgt, og får relevant HR erfaring på den måten først. Anonymkode: e5210...58f 1
Reeya.. Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobb er jobb! Du bør ikke tenke irrelevant til Cv når du ikke har en jobb. Å få jobb innen HR er kjempevanskelig. Mange tar en annen jobb, blir leder eller tillitsvalgt, og får relevant HR erfaring på den måten først. Anonymkode: e5210...58f Slapper av! Jeg fikk kun IT-stillinger, noe jeg ikke har peiling på i det hele tatt😆 Er nok auto mail de sender ut til alle som har registrert som arbeidssøker. Jeg er altså ikke kresen på jobb, har en deltid stilling i 5 år nå og ønsker meg å få foten inn i en fulltidsstilling eller noe jeg kan kombinere med master nå, slik at jeg har relevante erfaringer når masteren er i boks.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Jeg fikk heller ikke jobb som nyutdannet HR-arbeider, men hadde jobbet i matbutikk under studietiden. I matbutikken skulle avdelingslederen for frukt slutte og jeg tok over da. Ett år senere fikk jeg relevant HR-jobb fordi det å være avdelingsleder i matbutikk med ansvar for fire-fem ansatte viste at jeg hadde kompetanse med mennesker. Mitt tips er derfor å begynne i en annen jobb dersom det ikke løser seg, gjerne en som innebærer personalansvar dersom det er mulig Anonymkode: d225e...efe
Natttåke Skrevet 58 minutter siden #14 Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan dessverre ikke flytte da jeg og mannen holder på å betale ned leiligheten nå🥲 Anonymkode: 84dd6...3f4 Vi bodde ulike steder en stund mens jeg søkte jobber nær ham. Du kan og må dersom det betyr jobb og penger og erfaring. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå