Gå til innhold

Er hunden mest glad i den hun følger etter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tanten min passer hunden min. Når hunden er med meg, ligger den gjerne litt rundt forbi - noen ganger i fanget, noen ganger på gulvet - men når den er hos tanten min følger den etter henne hele tiden, uansett hvor hun går. Betyr det at hunden min er mer glad i min tante enn i meg? 

Den sover også alltid med henne i senga, mens med meg gjør den det bare av og til (typisk om det er kaldt i rommet eller den ikke er helt frisk). Tror tante har litt større seng, men vet ikke om det er relevant. Jeg bare lurer på om det betyr at den egentlig foretrekker henne. 

Anonymkode: 398a0...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende hunden føler et sterkere bånd med tanta di pga hennes spesifikke interaksjoner med hunden. Hunden kan se på tanta di som mer ''verdifull'' på grunn av tilgjengeligheten hennes, eller fordi hun gir en annen type positiv forsterkning gjennom godbiter, turer eller oppmerksomhet; at hunden forventer mer fra tanta di liksom. Det finnes også de folka som rett og slett bare går i ett med dyra fordi de har bedre forståelse for språket og behovene deres.

Jeg ville ikke tatt det personlig eller blitt lei meg pga det hvis dette er tilfellet. Noen ganger er det bare sånn og man kan jo ikke klandre hunden for det. Min mor hadde et bedre bånd med min første hund enn meg helt til hunden gikk bort. 

Hvordan aktiviserer du hunden? Leker dere mye? Gir du den utfordringer i form av berikelser som kong, snusematter, triksetrening osv? Er det gøy å gå tur eller er tur kun for å gjøre fra seg? Det er få ting man kan endre på for å knytte sterkere bånd med hunden. Man må bare finne ut av hva først!

• Liker 1
Skrevet

Ja - men betyr det som jeg skriver at hunden liker henne bedre?

Jeg tenker at det enten er det eller usikkerhet. At den liksom må vite hvor hun er, siden hun ikke er vant til å være der så mye. 

Skrevet

Er hunden hjemme hos seg selv eller hos tanten din?  

Er den hos tanten din er den usikker og følger etter tryggheten. Hjemme hos deg er jo hunden trygg i seg selv. 

Anonymkode: b088e...849

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er den hos tanten din er den usikker og følger etter tryggheten. Hjemme hos deg er jo hunden trygg i seg selv. 

Den er hos tante mens jeg er på sykehus. 

Skrevet

Tanten din er kanskje noe eldre enn deg?

Hunden anser kanskje at tante trenger mer beskyttelse/vaktinstinkt enn deg som er den daglige relasjon/leder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror det er noe i dette. Vi fikk omplasseringshund som var utrolig klengete, skulle helst ligge oppå oss. Nå fem år senere blir hun tilsynelatende lei av oss ganske fort, og vil helst ligge i fred på soverommet på kveldstid.  Vi tenker det er et sunnhetstegn, hun vet hvor hun har oss. 

Anonymkode: bfd00...eb8

Skrevet
PITTY skrev (1 minutt siden):

Tanten din er kanskje noe eldre enn deg?

Hunden anser kanskje at tante trenger mer beskyttelse/vaktinstinkt enn deg som er den daglige relasjon/leder.

Det er ikke en vakthund/jakthund, men en liten kosegris :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke en vakthund/jakthund, men en liten kosegris :) 

Sjelden at en hund, selv kosegriser, ikke har en dose vaktinstinkt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror hun er er primitive og følger der det vanker mest godbiter.

Vi må ikke tillegge dyr menneskelige egenskaper 

Anonymkode: 50ce8...e53

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den er hos tante mens jeg er på sykehus. 

Den er utrygg i leiligheten og følger etter tanten din fordi tanten din er tryggheten den har.

Det har INGENTING med hvem den er mest glad i å gjøre. INGENTING. Den søker trygghet. 

Den vil nok følge mindre etter jo mer trygg den blir. 

• Nyttig 1
Skrevet
PITTY skrev (1 minutt siden):

Sjelden at en hund, selv kosegriser, ikke har en dose vaktinstinkt.

Min er en varsler, ikke en vokter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min er en varsler, ikke en vokter. 

Jeg har også en varsler. Hunden passer veldig på min mor når jeg er på besøk hos henne. Mer i varslingsmodus hos henne.

I tillegg er min mor ekstrem på å gi hunden oppmerksomhet. Så kan være 50/50.. dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...