Gå til innhold

Hvilket våtfor til katt ? Whiskas lukter vondt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) virker som mange her har god peiling på kattemat og hva man bør kjøpe og ikke. 

Jeg googlet litt og kom over et merke som heter primacat. Den sier at den er kornfri, ikke tilsatt sukker eller mais. Jeg prøvde den men pus fikk løs mage. Han fikk løs mage av sheba også. Så fikk vi en pus til, og der har vi kjøpt kattungemat fra whiskas. Eldste pus har blitt lei av Latz og vil nå ha whiskas. Eneste er at den har så ekstremt intens lukt, så går de begge på do og legger noen svære kabler og det lukter whiskas x bæsj i hele huset. 

De spiser greit med tørrfor, en for kastrerte katter og en for kattunger (Purina), drikker godt med vann, så denne våtmaten er jo kun en gang om dagen men den er så intens. 

Jeg vurderer å koke fisk eller kylling og gi dem, og heller gå over til et annet for som er mer luktfritt. Trenger tips❤️ så kan jeg dra til dyrebutikken i morgen og kjøpe litt prøve poser..:) 

Anonymkode: 7cb50...216

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Royal canine eller hills. De du snakker om er ikke bra, veldig mye salt og fyllstoff

Anonymkode: ba7e7...b19

AnonymBruker
Skrevet

Synes alt våtfôr lukter høgg. Dessverre.

Anonymkode: 1ed83...03c

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Royal canine eller hills. De du snakker om er ikke bra, veldig mye salt og fyllstoff

Det tenkte jeg ikke over , takk for tipset. Skal sjekke på Musti i morgen 😊 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Synes alt våtfôr lukter høgg. Dessverre.

Anonymkode: 1ed83...03c

🤮 Ja. Har akkurat hatt omgangssyken så er litt sensitiv på lukt. Har lufta og plassert skål med eddik og såpe i hyllene..

Anonymkode: 7cb50...216

Skrevet

Ikke kjøpt dårlig butikkmat til kattene. Må ha kvalitet.

Anonymkode: 0d924...df5

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

RC og Hills er ikke noe bra de heller...

Mine katter får vom råfor eller edgard&cooper & MAC's kornfri paté dersom jeg går tom for råfor.

Katter skal ikke ha whiskas, sheba, friskies osv. Det er drittmat. Sett deg litt inn i hva som ikke bare er nødvendig, men hva som er innholdsrikt og sunt i foret til katten. Les deg opp på hva som er bra og ikke. Det tar ikke så mange google søk. Og nesten alt av veterinæranbefalte merker er ikke bra og de anbefales kun fordi veterinærene er i samarbeid med de.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det foret ville ikke mine katter ha, så jeg kunne like godt ha delt ut de pengen på torget.

Anonymkode: b2bce...34c

Jeg ville anbefalt deg å tilsette kraft med en smak kattene liker i råforet og blande det godt sammen. Da skal du se at kattene dine spiser. Råfor vil alltid være bedre enn alt annet men det er viktig å tilsette vann/kraft slik at de får i seg nok væske også sånn at de kan unngå krystaller i urinen. 

Det er også greit å huske at katter er sære vanedyr. Har en sær katt blitt vant med å få mat med mye sukker osv så vil de heller ha det nettopp fordi de blir hekta på det. Akkurat sånn mennesker blir avhengig av sukker. Ofte nekter de å spise noe annet helt til de har prøvd og fått smaken på det. Den ene katten min er veldig kresen på mat og nektet å prøve råfor når de skulle gå over på det, men hun gikk sulten og etterhvert smakte hun og fant ut at dette likte hun. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...