AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #42 Skrevet 8 timer siden Jeg ville valgt Anne Det at det ikke er så mye brukt i dag er bare positivt, synes. Anonymkode: 62a71...897 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #44 Skrevet 8 timer siden Anne. Tenker «anda». Anonymkode: 92577...18f 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #45 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme tenker jeg. Hvor mange av de som fikk navnet Anne i 2024 hadde det som eneste fornavn? Det er fint sammen med et annet fornavn. Alene kan det bli litt tamt Anonymkode: 9dc3a...725 Jeg heter "bare" Anne og det var ikke vanlig da jeg vokste opp. Jeg var den eneste Anne, mens det florerte av Anne Brit, Anne Lise, Anne Berit osv. Er glad i navnet mitt og jeg er som regel den eneste som heter Anne både på skole og senere i arbeidslivet. Anonymkode: 20435...a99 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #46 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er snakk om oppkalling. Jeg synes Anna er flott. Anne synes jeg er kjedelig og det er vel nesten ingen yngre som heter det heller. Da måtte det i såfall vært med et dobbeltnavn for at det skal klinge bra i mine ører. Hva tenker dere? Anonymkode: 9dc3a...725 Begge deler er blant de vanligste navnene i Norge, så kanskje litt kjedelig med mindre du kombinerer dem med et annet navn. Anonymkode: af339...9fc
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #47 Skrevet 8 timer siden Jeg kjente ei Anne som var det mest skapende og varme mennesket jeg visste om. Hun er borte nå, men det har lært meg å elske navnet. Dessverre døde hun ung, men voksen. Anonymkode: 1e724...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #48 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg heter Anne. Og ble oppkalt etter min tippbestemor som het Anna. Så for meg klinger Anna som noe mer "eldre" enn Anne. Men er født på slutten av 70-tallet, da, så er nok avleggs uansett. Anonymkode: 5e066...ded Tippbestemor? Mener du oldemor? Aldri hørt ordet før, er det dialekt? Anonymkode: f7e43...29c
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #49 Skrevet 30 minutter siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tippbestemor? Mener du oldemor? Aldri hørt ordet før, er det dialekt? Anonymkode: f7e43...29c Mente oldemor, ja. Var litt vel trøtt i går. 😅 Anonymkode: 5e066...ded
Daisy-love Skrevet 6 minutter siden #51 Skrevet 6 minutter siden Jeg liker også Anna best. Anne er ofte i kombinasjon med andre navn. Jeg synes ikke Anne er stygt, men det er vel ikke helt kommet igjen enda heller? 🤔 Det var veldig populært fra etter krigen og hadde toppunkt på 50-tallet og da er det enda litt igjen før det slår inn igjen. Jeg kjenner mange som heter Anne, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som kun heter det. Litt usikker her. Noen av dem bruker bare Anne da. Om dere ønsker et kjent navn, så er jo Anne helt fint, og det er jo ikke i gaten som Olga og Bjørg, men et helt alminnelig navn som mange heter og som kan passe på et barn i 2026 også. 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå