AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Det er snakk om oppkalling. Jeg synes Anna er flott. Anne synes jeg er kjedelig og det er vel nesten ingen yngre som heter det heller. Da måtte det i såfall vært med et dobbeltnavn for at det skal klinge bra i mine ører. Hva tenker dere? Anonymkode: 9dc3a...725
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Enig med deg, det er nesten utrolig hvor mye finere Anna klinger enn Anne, med bare en bokstavs forskjell. Anonymkode: 6fb81...8b1 6 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Jeg liker Anne best Hilsen Anne 😁 Anonymkode: 3e8f7...98a 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Anna. Men hva med Hanna? Anonymkode: caa95...833
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Anna og Anne er i mine ører ikke likt i det hele tatt. To helt fullstendig forskjellige navn, som Signe og Bjørg, er Tore og Ståle. Anna er mye finere syns jeg. Anonymkode: 3e864...a17 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Til små barn synes jeg at Anna høres veldig søtt ut. Men siden man stort sett skal leve livet sitt som voksen kvinne så synes jeg Anne kanskje passer bedre? 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Anna. Anne er ikke fint… Anonymkode: 43bc1...348 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Anna er penest, helt klart. Men siden nesten ingen barn blir kalt Anne lenger, blir det nesten litt kult. Anonymkode: 1e623...c35 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anna er penest, helt klart. Men siden nesten ingen barn blir kalt Anne lenger, blir det nesten litt kult. Anonymkode: 1e623...c35 ja tenker det selv. Jeg synes det er fint med særpreg og er generelt lei av navn som slutter på A. Det blir ofte jålete. Men akkurat når det gjelder Anne/Anna synes jeg sistnevnte klinger best. Anonymkode: 9dc3a...725
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #13 Skrevet 52 minutter siden I motsetning til de fleste her, synes jeg Anne er penere! Navn kommer jo igjen, men det er litt for tidlig for Anna for mitt vedkommende.. Anna er for meg en gammel, satt, traust bestemortype.. Anonymkode: 25eb8...86d 2
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden #14 Skrevet 47 minutter siden Jeg liker mange navn med e på slutten, men akkurat Anna, synes jeg er mye finere med a. Anne høres så strengt ut i mine ører. Anonymkode: e6ead...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #15 Skrevet 46 minutter siden Like kjipe og trauste navn begge to, men Anne er hakket bedre om man legger godviljen til. Anonymkode: 3aede...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #16 Skrevet 44 minutter siden Rødvinsfilosofen skrev (23 minutter siden): Til små barn synes jeg at Anna høres veldig søtt ut. Men siden man stort sett skal leve livet sitt som voksen kvinne så synes jeg Anne kanskje passer bedre? Tippoldemor levde godt som Anna i nesten 100 år 😅 Anonymkode: 6fb81...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #17 Skrevet 40 minutter siden Jeg synes begge er fine, men Anne ligger nok meg nærmest. Aldri tenkt på at det faktisk er et pent navn. Kanskje ikke så pent på østlansk..haha..men min dialekt. Anonymkode: f3abc...ef6 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 31 minutter siden #18 Skrevet 31 minutter siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tippoldemor levde godt som Anna i nesten 100 år 😅 Anonymkode: 6fb81...8b1 Det tviler jeg ikke på. Det er vel også et veldig vanlig svensk navn. Men jeg tror det er lurt å tenke langsiktig når det gjelder valg av navn. Trekker på smilebåndet når jeg treffer menn i tyveårene som heter Max-Milian, Timian, Amadeus, osv. Veldig nusselige baby-navn. Litt kleint å signere med i formelle e-poster. 🤭
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #19 Skrevet 16 minutter siden Kjipt for dem som heter Anne da. Det er 21000 i Norge som heter Anna. Det er 68 292 kvinner og jenter i Norge med navnet Anne. Anne er det vanligste jentenavnet i befolkningen. Det var 32 som fikk navnet Anne i 2024. Anonymkode: 93679...f71
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå