Gå til innhold

Dating og introduksjon av barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dating er jo gøy og spennende. Når man har bare seg selv å tenke på! Mange av oss har etterhvert barn i ulik alder. Det er jo en viss fare for at barn må møte mamma eller pappas date/nye kjæreste og det kan potensielt bli flere slike. 

Når forteller du barna at du dater? Hvordan introduserer du nye kjærester? Dette er nytt felt for meg, og jeg vil vite hva andre tenker og gjør. Oppgi gjerne alder på barna. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det her er veldig individuelt hva folk er komfortable med.

Jeg vet jeg skiller meg ut når det kommer til dette. Etter barna sin far, så er jeg ikke interessert i å date noen mer en bare å gjøre noe hyggelig/artig evt. ikke med tanke på å bli kjærester. 
Det er 7 år siden jeg mistet han som var far til mine barn og jeg er i dag like langt unna å introdusere noen til mine barn, som jeg var for 7 år siden. Kan uansett ikke forestille meg å bringe noen mann inn i deres liv så lenge de bor hjemme.

Barna/ungdommen er 13 og 16.

Anonymkode: 70ce6...307

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han møtte barna rundt 1 år etter vi ble kjærester. Jeg snakket med barna i forkant av møtet, fortalte dem og forberedte dem. 
Barna var da 7, 9 og 14 år 

Anonymkode: 58960...b39

AnonymBruker
Skrevet

Det anbefales minst 1 år fra man er i et seriøst forhold, barn trenger ikke å vite om dating. 

Anonymkode: c941b...3ef

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var alene med en og han enkemann med to.

Vi introduserte barna etter 4 uker.

Etter 2 mnd dro vi på hyttetur sammen.

2 år senere har vi kjøpt hus sammen og gifter oss til sommeren.

Vi visste bare veldig raskt at vi var ment for hverandre.

Barna responderte øyeblikkelig på oss. De ønsket at vi skulle flytte sammen og de ønsket at vi skulle gifte oss.

Vi tok de seriøse samtalene veldig tidlig mht syn på barneoppdragelse, livssyn, verdier, syn på økonomi osv. Og vi så at vi var samstemte og synkronisert.

Skrev samboerkontrakter og testamenter for å dekke alle scenarier.

Det finnes ingen fasit.

Alt vi vet er at vi var voksne, modne og hadde livserfaring og visste hva vi ønsket i et fremtidig forhold. Og da vi møttes så falt alle brikkene på plass.

Anonymkode: e7150...e3f

• Hjerte 1
Skrevet

Det er veldig individuelt. Er man sikker på den andre, og relasjonen er trygg trenger man ikke trekke det ut så lenge som ett år som noen skriver. 3-4 mnd er mer vanlig, og ikke farlig så lenge det ikke er hyppig utskiftning av kjærester.

Anonymkode: 0ad39...559

Skrevet

Tenker at det er litt avhengig av alderen på barna, hvor modne de er og hvor ferskt et evt. samlivsbrudd har vært?

Små barn har kanskje ikke helt forståelse for hva det vil si at mamma eller pappa har fått seg kjæreste?

Mens store tenåringer kan leke detektiver og finne ut ting på egenhånd?
Da kan det fort bli drama hvis mamma eller pappa dater/har kjæreste «i skjul». 

Jeg ville helst sett at forholdet m/ far hadde vært stabilt i hvert fall ett år før jeg traff barna. 
Kanskje enda lenger, hvis bruddet hadde vært ganske ferskt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...