AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Bedriften har fått store problemer med bemanningen pga at over halvparten av de ansatte er langtids sykmeldte. Det blir stadig verre for oss få som er igjen. Jeg har allerede helseproblemer fra før og vet ikke hvordan jeg skal holde ut. Jeg er svimmel, har ofte hodepine og føler jeg ikke får puste skikkelig. Sover kun noen få timer hver natt, klarer ikke å slappe av. Det er ingen forståelse for dette fra HR og fra ledelsen. De virker som de forventer at vi som er igjen skal ta ansvar for bemanningskrisen ved å jobbe enda mer, og de tillitsvalgte bare trekker på skuldrene. Hva gjør man da? Anonymkode: 9c842...300
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Jeg har det relativt greit på jobb når det kommer til dette. Jeg har en fastsatt tid jeg skal jobbe. Jeg gjør det jeg rekker på den tiden, verken mer eller mindre. Jeg får ikke betalt for å håndtere noen bemanningskrise. Jeg er på ingen måte på latsiden, men jeg skal gjøre jobben min ordentlig noe som krever tid. Jeg rekker det jeg rekker. Det er hardt, og kaldt, men til syvende og sist må du ta vare på deg selv. Anonymkode: 866c4...cf5 6 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har det relativt greit på jobb når det kommer til dette. Jeg har en fastsatt tid jeg skal jobbe. Jeg gjør det jeg rekker på den tiden, verken mer eller mindre. Jeg får ikke betalt for å håndtere noen bemanningskrise. Jeg er på ingen måte på latsiden, men jeg skal gjøre jobben min ordentlig noe som krever tid. Jeg rekker det jeg rekker. Det er hardt, og kaldt, men til syvende og sist må du ta vare på deg selv. Anonymkode: 866c4...cf5 Dette er så riktig innstilling. Bedriften sparer penger på å ikke sette inn vikar. Hvorfor skal de ansatte gjøre andres jobb i tillegg til sin egen uten å få ekstra betalt? Man får ikke betalt for å jobbe dobbelt så fort. Men så er dette vanskelig å etterleve hvis man jobber med mennesker, spesielt med barn fordi de bare maser og utagerer mer hvis du ikke er på ballen. Anonymkode: 90d01...b88 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bedriften har fått store problemer med bemanningen pga at over halvparten av de ansatte er langtids sykmeldte. Det blir stadig verre for oss få som er igjen. Jeg har allerede helseproblemer fra før og vet ikke hvordan jeg skal holde ut. Jeg er svimmel, har ofte hodepine og føler jeg ikke får puste skikkelig. Sover kun noen få timer hver natt, klarer ikke å slappe av. Det er ingen forståelse for dette fra HR og fra ledelsen. De virker som de forventer at vi som er igjen skal ta ansvar for bemanningskrisen ved å jobbe enda mer, og de tillitsvalgte bare trekker på skuldrene. Hva gjør man da? Anonymkode: 9c842...300 Hva gjør du? Nei si det. Jeg jobbet et sånt sted mange år. Når man omsider blir utbrent så har du ingen verdi lenger og dumpes. Ta vare på deg selv og søk deg til et annet sted. Anonymkode: 90d01...b88 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør du? Nei si det. Jeg jobbet et sånt sted mange år. Når man omsider blir utbrent så har du ingen verdi lenger og dumpes. Ta vare på deg selv og søk deg til et annet sted. Anonymkode: 90d01...b88 Jeg kan ikke søke et annet sted. Det blir vanskelig. I tillegg så elsker jeg arbeidsoppgavene , fasilitetene og kollegaene. Men i det siste overskygger bemanningskrisen alt. ts Anonymkode: 9c842...300
endo Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Vel, om de fleste faktisk hadde jobbet og ikke suldret bort tiden en arbeidsgiver kjøper. Så hadde nok mye av problemene vært løst. Men ts du må huske noe viktig. Du kan aldri yte mer enn 100%. Gjør du ditt beste så gjør du ditt beste uavhengig av hva sjefen sier og mener. Og med det mener jeg ikke at du skal jobbe så du blir syk. Og nei, du får nok ingen forståelse fra hr, mange som jobber innen hr har null arbeidserfaring og tror alle er roboter, eller ikke har fysisk utslitende jobber. Du må ta ansvar selv for deg selv. 3 1
Snabeltann Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Er dette i kommunen må dere være flinke å skrive avvik.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Snabeltann skrev (2 minutter siden): Er dette i kommunen må dere være flinke å skrive avvik. Ikke i kommunen. ts Anonymkode: 9c842...300
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er så riktig innstilling. Bedriften sparer penger på å ikke sette inn vikar. Hvorfor skal de ansatte gjøre andres jobb i tillegg til sin egen uten å få ekstra betalt? Man får ikke betalt for å jobbe dobbelt så fort. Men så er dette vanskelig å etterleve hvis man jobber med mennesker, spesielt med barn fordi de bare maser og utagerer mer hvis du ikke er på ballen. Anonymkode: 90d01...b88 Sette inn vikar 😃 De må eventuelt ansette flere, men da må de først få en oversikt over hvem av de langtidssykemeldte som kommer tilbake i ordinær jobb. Anonymkode: 4fb91...51f
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Hvilken bransje er dette ts? Anonymkode: 45061...685
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Hva legger du i rovdrift? Overtid? Ikke mulig å ta lovpålagte pauser? Anonymkode: 44fc7...2c2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden endo skrev (44 minutter siden): Vel, om de fleste faktisk hadde jobbet og ikke suldret bort tiden en arbeidsgiver kjøper. Så hadde nok mye av problemene vært løst. Men ts du må huske noe viktig. Du kan aldri yte mer enn 100%. Gjør du ditt beste så gjør du ditt beste uavhengig av hva sjefen sier og mener. Og med det mener jeg ikke at du skal jobbe så du blir syk. Og nei, du får nok ingen forståelse fra hr, mange som jobber innen hr har null arbeidserfaring og tror alle er roboter, eller ikke har fysisk utslitende jobber. Du må ta ansvar selv for deg selv. Hos meg er det ledelsen som kaster bort tiden min ved å kreve at jeg skal være med på alle mulige møter jeg ikke får noe ut av. Det er ikke unikt for arbeidsgiveren min, det går igjen på enormt mange arbeidsplasser. Selv jobber jeg i en bedrift hvor vi fakurerer timer og ledelsen maser hele tiden om at vi må ha flere fakturerbare timer, samtidig som de kaller oss til disse tulle-møtene. Angående HR. HR-personen vår skulle nylig observere samtlige av arbeidstakerne i en halvtime for å å sjekke hva som kunne gjøres for å øke produktiviteten. Men HR-personen har som du skriver null relevant arbeidserfaring til å vurdere hva som er best måte å løse arbeidsoppgavene på. Hun skjønner ikke engang hva hun ser på, for hun har ingen kunnskap om disse arbeidsoppgavene. Dette kastet hun bort 2 uker på samtidig som hun klager på at vi andre ikke fakturerer nok timer, hun har ikke fakturert en eneste time. Anonymkode: 76698...0a7
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Slik er det på min arbeidsplass også. Jeg gjør ikke mer enn mitt beste og jobber som før – resten får ledelsen ta ansvar for. Hvis de velger å ikke ha nok folk på jobb, får de også ta konsekvensene av det. Det er ikke mitt ansvar. Jeg jobber ikke for to eller tre personer, jeg jobber for én: meg selv. Når det blir stress, så stopper jeg heller litt opp. Jeg tar bevisste, dype pust ned i magen og lar kroppen roe seg. Jeg beveger meg med vilje litt saktere, fordi jeg nekter å la stresset ta knekken på meg. Som sagt: At ledelsen ikke skaffer flere ansatte, er ikke noe jeg skal lide for. Det ansvaret ligger hos dem, ikke hos meg. Anonymkode: d0ffa...eb3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå