AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #1 Skrevet i går, 11:09 Jeg jobber som renholder på en skole. Har jobbet her i 15 år. Har nesten ikke hatt sykedager. Men så fikk vi ny leder og hun ville gjøre endringer. Vi er 8 stk som hadde vært vårt område som vi vasket. Dette passer med perfekt. Jeg blir veldig sliten å være rundt folk. Men så gjorde lederen endringer. Vi måtte jobbe i team med 2 og 2 stk. Før så gledet jeg med til jobb. Jeg vasket og hørte på radio på airpods og koset meg jobb. Men nå er det borte. Må gå sammen en annen dame. Og vi er veldig forskjellige. Både personlig og jobbmessig. Nå kjenner jeg at det er tungt å gå på jobb. Hvordan ta opp dette? Sjefen kan jo ikke endre dette pga meg. Anonymkode: a95b6...b77 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:15 #2 Skrevet i går, 11:15 Hun kan dessverre endre det som hun vil. Mange sjefer liker å endre for endringens skyld, og tenker ikke på at manglende trivsel også går ut over arbeidet og ikke minst arbeidsmiljøet. Anonymkode: 2c203...0e7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:20 #3 Skrevet i går, 11:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun kan dessverre endre det som hun vil. Mange sjefer liker å endre for endringens skyld, og tenker ikke på at manglende trivsel også går ut over arbeidet og ikke minst arbeidsmiljøet. Anonymkode: 2c203...0e7 Skjønner det. Føler at dette er ikke helt gjennomtenkt. Vi 8 er veldig forskjellige, så tror at dette går utover arbeidsmiljøet Mitt største problem er at jeg liker å jobbe. Jeg vasker litt ekstra når jeg har tid. Men min team partner orker ikke det når jeg vil gjøre det. Vi trenger ikke det, er jo rent nok sier hun. Så da gjør jeg det ikke og vi blir heller stående å prate i stedet for å jobbe. Det er ikke meg i det hele tatt Anonymkode: a95b6...b77 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #4 Skrevet i går, 11:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner det. Føler at dette er ikke helt gjennomtenkt. Vi 8 er veldig forskjellige, så tror at dette går utover arbeidsmiljøet Mitt største problem er at jeg liker å jobbe. Jeg vasker litt ekstra når jeg har tid. Men min team partner orker ikke det når jeg vil gjøre det. Vi trenger ikke det, er jo rent nok sier hun. Så da gjør jeg det ikke og vi blir heller stående å prate i stedet for å jobbe. Det er ikke meg i det hele tatt Anonymkode: a95b6...b77 Rart sjefen kan tro det er mer effektivt å gå to sammen, men sjefer er sjefer. Noen tror jo åpent landskap blir mer effektivt også. Anonymkode: 2c203...0e7 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #5 Skrevet i går, 11:22 Ta en prat med sjefen din og forklar som du gjør her. Sjefen din vet sannsynligvis ikke at du opplever det slik. Kanskje det kan finnes en løsning? Anonymkode: 9b075...ae2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:25 #6 Skrevet i går, 11:25 Det kan være sjefen tror denne pratedama blir nødt til å jobbe mer når dere går sammen, men det fungerer jo tydeligvis ikke. Anonymkode: 2c203...0e7
AnonymBruker Skrevet i går, 12:20 #7 Skrevet i går, 12:20 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det kan være sjefen tror denne pratedama blir nødt til å jobbe mer når dere går sammen, men det fungerer jo tydeligvis ikke. Anonymkode: 2c203...0e7 Nei, det fungerer ikke. Og hun er veldig en sånn " huffa" dame. Trøtt og sliten og det smitter over på meg Anonymkode: a95b6...b77 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det fungerer ikke. Og hun er veldig en sånn " huffa" dame. Trøtt og sliten og det smitter over på meg Anonymkode: a95b6...b77 En del ledere liker å sette flinke folk på team med mindre flinke folk, men det fører som regel ikke til at den minst flinke jobber bedre for å si det sånn. Anonymkode: 2c203...0e7
Granskudd Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden Kanskje - kanskje hun gjorde denne endringen fordi hun tenkte det ville være hyggeligere for dere å jobbe sammen? Om du forklarerer henne at du trives best med å jobbe alene, kanskje hun ikke har noe i mot det? Motivene hennes for å bytte og hva som eventuelt kan gjøres med det vet bare hun, og hun vet ikke hva du mener om det før du sier det Du trenger jo ikke lage en konfrontasjon av det - Du kan spørre henne hvorfor hun endret, og se om svaret hennes gir mening for deg. Om ikke, kan du jo si at du trivdes veldig godt med å jobbe alene og om det fremdeles er en mulighet? Om du er en god og lojal ansatt ønsker hun definitvt å forsøke å imøtekomme deg så godt hun kan!
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Hva synes resten av staben om disse endringene, da? Om flertallet mistrives med disse endringene så kan dere i felleskap lufte dette for sjefen. Om derimot alle andre synes dette er tipp topp, så må man nesten bøye seg for flertallet. Anonymkode: 508f1...616
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva synes resten av staben om disse endringene, da? Om flertallet mistrives med disse endringene så kan dere i felleskap lufte dette for sjefen. Om derimot alle andre synes dette er tipp topp, så må man nesten bøye seg for flertallet. Anonymkode: 508f1...616 Litt usikker. Vi ble ikke spurt om hva vi mente om endringer. Hun bare sa på ett møte at fra 1 August så blir det endringer Anonymkode: a95b6...b77
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden Hvem orker å ha samme jobb i 15 år? Kanskje på tide å finne noe nytt? Altså helt oppriktig. Anonymkode: c31fa...6ba
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvem orker å ha samme jobb i 15 år? Kanskje på tide å finne noe nytt? Altså helt oppriktig. Anonymkode: c31fa...6ba Folk som trives i jobben sin og det er jo mange. Hvorfor pirker du på dette? Ts likte jo jobben sin. Anonymkode: 43075...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som trives i jobben sin og det er jo mange. Hvorfor pirker du på dette? Ts likte jo jobben sin. Anonymkode: 43075...0c3 Ja, men hun liker den ikke nå. Jeg likte jobben min i 5 og et halvt år, men nå søker jeg etter noe nytt. Bedre det enn å sutre om at ting var bedre før. Mest sannsynlig får TS aldri de gamle rutinene sine tilbake. Kom deg videre, TS. Anonymkode: c31fa...6ba
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Du må sifra til leder, om ikke det hjelper vurder å skifte jobb. Nå kan du fortsatt høre på musikk og jobbe i din egen bobble, ikke fokuser på den du jobber sammen med. Gjør jobben bare, prøv å ikke ta det for personlig. Anonymkode: e87dc...fbe
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, men hun liker den ikke nå. Jeg likte jobben min i 5 og et halvt år, men nå søker jeg etter noe nytt. Bedre det enn å sutre om at ting var bedre før. Mest sannsynlig får TS aldri de gamle rutinene sine tilbake. Kom deg videre, TS. Anonymkode: c31fa...6ba Ikke meg du svarer men kan relatere. Jeg er introvert og jeg greier definitivt ikke jobbe sammen med noen. Da surrer jeg og glemmer ting hver gang de snakker med meg. Og jeg har også hatt samme jobb i over 10 år og jeg trives med jobboppgaver men folket rundt ødelegger for meg. Men hvorfor skal jeg slutte ein jobb jeg kan og gjør godt fordi andre ikke kan oppføre seg? Folk har også sagt at jeg burde jobbe i team, DE føler det men har ikke spurt meg. Til ts: gå til sjefen og fortell ærlig hvordan du føler det. Og forstår han det ikke så bruk ",pga helsemessige ting", for det kan han ikke forvente å få forklart nærmere. Anonymkode: 46a18...1c8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå