Gå til innhold

Beste serum,krem,kapsler til inder øyne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har sett på Elisabeth arden Capsules, anbefaler noen de og hvilken er best for en på 40år+? Med litt rynker og søkk under øynene? Noen ansiktsbehandlinger osv som kan hjelpe? beste øyekrem,serum osv? Forebyggende men og som tar vekk rynker og får fin glatt hud? om det fins! Helst noe for litt sensitiv hud. Bruker Babor complex c krem t ansiktet til vanlig. Liker babor.

Anonymkode: 1b623...f3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er poser/rynker du vil bli kvitt, ville jeg sett bort fra glamorøse merkevarenavn som koster flesk og sett nærmere på forbrukererfaringer med ulike øyekremer med virkestoffet retinol i (ikke for sterkt konsentrat). Må brukes med forsiktighet og kun til natten, og du bør ta med egen hudtype i beregningen

Mørke ringer derimot, da ville jeg sett på øyekremer/preparater med vitamin C i seg

Anonymkode: 33d39...8a9

Skrevet

Om huden din er sensitiv for retinol kan retinoid være bedre. Brukes også på natt. Unngå kontakt med øynene med begge deler

Skrevet

Jeg pleier også å være nøye med å påføre noen dråper hyaluronsyre generelt i ansiktet nå på vinteren rett etter dusjen, for å låse inn fukt og unngå tørr hud

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg pleier også å være nøye med å påføre noen dråper hyaluronsyre generelt i ansiktet nå på vinteren rett etter dusjen, for å låse inn fukt og unngå tørr hud

Takk for tips,noen forslag?

Skrevet

Takk for svar. 

Det er innsøkk på en måte/rynke/hul under øyene. Ikke mørk. 

Skrevet

Jeg er 44 og har sensitiv/tenderende tørr hud med rosacea som blusser opp periodevis, så jeg varierer hudpleien etter hvordan rosaceaen er. Men i det store og hele, for meg fungerer The Ordinary sin hyaluronsyre veldig godt uansett (må dog ha noe tid for å trekke inn) og jeg er fornøyd med flere av No7 sine retinolprodukter (som pure retinol eye cream), men bruker det sparsomt om jeg har utbrudd. Og kun om natten. Om du ikke har brukt retinol før, så bør du gå for veldig lett påføring, da huden kan reagere på det, og ikke kombiner det med flere retinolholdige produkter.

Ellers, mtp hyaluronsyre, så er det en del koreansk hudpleie jeg liker til min hud, som haruharu wonder black rice cream.

Skrevet

Innsunkne øyne kan være genetisk, eller det kan skyldes livsstil. Det kan hjelpe å passe på å få i seg tilstrekkelig væske, få nok søvn og ha et variert og sunt kosthold slik at du får i deg det du trenger av vitaminer og mineraler. De fleste hudpleiemerker har gode serumer med hyaluronsyre om du ønsker å bruke det, du kan f.eks. spørre på apoteket. Noe du må være obs på når du bruker HA (forkortelse for Hyaluronic Acid) er at du påfører serumet på fuktet hud, og deretter bruker en krem/øyekrem etterpå, for å "låse inn" fuktighet. HA tilfører nemlig ikke fukt i seg selv, men trekker til seg fukt fra omgivelsene, i dette tilfellet hudoverflaten. Om det ikke finnes tilstrekkelig fukt i omgivelsene, vil HA-molekylene i stedet trekke til seg fukt fra de dypere hudlagene, noe som vil føre til uttørking/dehydrering av huden. 

Et par gode øyekremer som gir godt med fukt til huden rundt øynene, er bl.a. Clinique All About Eyes Rich og Kiehls Avocado Eye Treatment.

Øyeserum med retinol eller retinaldehyd kan bedre hudtekstur og forebygge rynker. Ettersom du har litt sensitiv hud, vil jeg tro at retinal/retinaldehyd er et bedre valg for deg enn retinol. Noen produkter å vurdere er f.eks. Beauty of Joseon Revive Eye Serum Ginseng + Retinal eller Medik8 Crystal Retinal Ceramide 3. Sistnevnte inneholder både sheasmør og ceramider, så da trenger du ikke en fuktgivende krem/øyekrem i tillegg.

Min personlige favoritt er Elementrè Firming Eye Serum som inneholder peptider og bakuchiol, som er en retinoidliknende ingrediens. Den har hjulpet meg med både "kreppede" øyelokk og hovenhet under øynene. Nå har jeg brukt et annet øyeserum en periode bare for å teste, og ser at huden ikke er like fin lenger, så jeg går tilbake til denne. Om vinteren må jeg bruke litt ekstra fukt i tillegg, men resten av året gir serumet tilstrekkelig fukt. 

Når det gjelder de kapslene fra Elizabeth Arden som du spør om, ville jeg spart pengene. De gir godt med fukt, men ikke noe mer. 

Skrevet

Takk for svar! Skal se på tipsene!

Det er genetikk, men alltid slitt med for lite søvn og desverre! Med fukt under, mener du vann eller krem under og oppå dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Skal se på tipsene!

Det er genetikk, men alltid slitt med for lite søvn og desverre! Med fukt under, mener du vann eller krem under og oppå dette?

Skjønner, da er det ikke sikkert at kremer og serum kan gjøre så mye med akkurat søkkene. Men prøv å gjøre noe med søvnen din, om du kan, det har betydning. Selv har jeg motsatt problem, at jeg blir hoven under øynene av for lite søvn. Med fuktet hud mener jeg vann eller fuktspray, sånn at huden lett fuktig når du påfører HA :) 

Skrevet
Roci skrev (7 timer siden):

Innsunkne øyne kan være genetisk, eller det kan skyldes livsstil. Det kan hjelpe å passe på å få i seg tilstrekkelig væske, få nok søvn og ha et variert og sunt kosthold slik at du får i deg det du trenger av vitaminer og mineraler. De fleste hudpleiemerker har gode serumer med hyaluronsyre om du ønsker å bruke det, du kan f.eks. spørre på apoteket. Noe du må være obs på når du bruker HA (forkortelse for Hyaluronic Acid) er at du påfører serumet på fuktet hud, og deretter bruker en krem/øyekrem etterpå, for å "låse inn" fuktighet. HA tilfører nemlig ikke fukt i seg selv, men trekker til seg fukt fra omgivelsene, i dette tilfellet hudoverflaten. Om det ikke finnes tilstrekkelig fukt i omgivelsene, vil HA-molekylene i stedet trekke til seg fukt fra de dypere hudlagene, noe som vil føre til uttørking/dehydrering av huden. 

Et par gode øyekremer som gir godt med fukt til huden rundt øynene, er bl.a. Clinique All About Eyes Rich og Kiehls Avocado Eye Treatment.

Øyeserum med retinol eller retinaldehyd kan bedre hudtekstur og forebygge rynker. Ettersom du har litt sensitiv hud, vil jeg tro at retinal/retinaldehyd er et bedre valg for deg enn retinol. Noen produkter å vurdere er f.eks. Beauty of Joseon Revive Eye Serum Ginseng + Retinal eller Medik8 Crystal Retinal Ceramide 3. Sistnevnte inneholder både sheasmør og ceramider, så da trenger du ikke en fuktgivende krem/øyekrem i tillegg.

Min personlige favoritt er Elementrè Firming Eye Serum som inneholder peptider og bakuchiol, som er en retinoidliknende ingrediens. Den har hjulpet meg med både "kreppede" øyelokk og hovenhet under øynene. Nå har jeg brukt et annet øyeserum en periode bare for å teste, og ser at huden ikke er like fin lenger, så jeg går tilbake til denne. Om vinteren må jeg bruke litt ekstra fukt i tillegg, men resten av året gir serumet tilstrekkelig fukt. 

Når det gjelder de kapslene fra Elizabeth Arden som du spør om, ville jeg spart pengene. De gir godt med fukt, men ikke noe mer. 

Question:

Jeg bruker nå Cerave retinol 0,1% fordi det er alt huden tåler. Legger den også rundt øyet, men ikke helt øverst. Stopper på benstrukturen. 

Cerave selger og en til øyne, men oppsummerer samme ingredienser bortsett fra koffein (som jeg ikke trenger, sliter ikke med puff).

Kan man egentlig bare bruke den vanlige Ceraveen da under øynene tror du? Er jo bare 0,1%? 

Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Question:

Jeg bruker nå Cerave retinol 0,1% fordi det er alt huden tåler. Legger den også rundt øyet, men ikke helt øverst. Stopper på benstrukturen. 

Cerave selger og en til øyne, men oppsummerer samme ingredienser bortsett fra koffein (som jeg ikke trenger, sliter ikke med puff).

Kan man egentlig bare bruke den vanlige Ceraveen da under øynene tror du? Er jo bare 0,1%? 

Ja, med så lav konsentrasjon burde der gå bra🙂 Du kan eventuelt legge en "buffer" i form av fuktserum eller krem til å begynne med, dvs at du legger fukt både før og etter retinol en.

• Liker 1
Skrevet

Inder øyne?

Anonymkode: 4189b...d3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Inder øyne?

Anonymkode: 4189b...d3d

Under

Skrevet

Takk for svar.

Skrevet

Dr Dennis Gross Derminfusion Fill & Reapir Eye Cream er fantastisk, den koster men den funker! 

Anonymkode: 46a2c...e6a

Skrevet

følger

Anonymkode: 11f2a...1e7

Skrevet

Takk for svar, skal sjekke :)

Skrevet

Bør du ha serum og øyekrem eller holder det med bare øyrkrem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bør du ha serum og øyekrem eller holder det med bare øyrkrem?

Hvis du først og fremst trenger fukt, er det tilstrekkelig med øyekrem, kanskje kan du til og med bruke din vanlige fuktighetskrem.

Om du ønsker øyepleie med aktive ingredienser somf.eks. retinoider, antioksidanter og/eller peptider, vil et serum ofte være mer effektivt, da det er mer konsentrert og tyntflytende, slik at det trekker bedre inn i huden. Da kan det hende at du trenger ekstra fukt i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...