Gå til innhold

Foreldre som er natteravner, men ikke skjønner at sine egne barn drikker og fester

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner et foreldrepar som er selvgode, og omtaler sine tenåringer som perfekte tenåringer som aldri har gjort noe galt i deres øyne.

De er natteravner og snakker om at det de ser om kvelden når de patruljerer, aldri hadde skjedd med deres barn.

Barna deres går inn og ut dørene hos oss og jeg kjenner de godt, og de er hyggelige tenåringer som ikke er bedre enn andre tenåringer, og som prøver ut og er nysgjerrig på det samme som vennene sine, som er heat normalt.

Foreldrene deres har bestemt at hvis de så mye som får en dråpe alkohol innenfor leppene eller prøver å røyke, så får de ikke sertifikat.

Alle foreldre som kjenner barna sine vet at en slik avtale ikke fungerer, hvis ikke tenåringen selv ønsker å avstå fra det pga noe de selv har bestemt seg for.

Jeg har hentet mine barn på fest der disse barna har vært synlig beruset og jeg har kjørt de hjem.

synes det er merkelig at foreldrene ikke merker dagen derpå at deres barn er litt fyllesyke eller er trøtte.

Nei foreldre må våkne opp og slutte å være så selvgode og naive.

Anonymkode: 1b2e0...b66

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei foreldre må våkne opp og slutte å være så selvgode og naive.

Ja, når skal du slutte med det? 😆

Anonymkode: 68b4e...625

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke naiv, for jeg vet da godt at alt som tenåringer ønsker å gjøre, gjør de uansett om vi voksne nekter de.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er en greie, vi har og to damet på trinnet som er natteravn og de gnåler om at jentene deres aldri gjør noe galt, men barna deres løper jo rundt hver helg og de er ikke mer enn 14 år, til og med blitt kjørt hjem av politiet og alle vet dette for jentene har skrytt av det... 

Uansett, ikke mitt problem når de går rundt og lever i en alternativ virkelighet.

Har sagt til mine barn at jeg setter pris på at de ringer meg om de ender opp i en situasjon de ikke vil være i, det er det viktigste. Nå har jeg barn som er mye hjemme og det er to ganger i året de gidder å gå ut etter klokken 21 så lite party foreløpig. Men jo lenger de går uten alkohol og slikt jo bedre. Men lappen skal de få enten de drikker nå som 14 åring eller som 17 åring.

Husker selv alle mine venninner som røykte og skjulte det i flere år for å få lappen, helt fjernt. Med slike regler så ber man om hemmelighold.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forsto du ikke det du leste?

Anonymkode: 8c401...39d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror noen foreldre rett og slett fortrenger fakta. Det er klart man  merker det på unger som kommer hjem fulle eller stinkende av røyk f.eks. 

Har selv to venninner som røyket vanvittig mye da vi ungdommer, samt drakk, de hadde også avtale med foreldrene om å få lappen hvis de ikke røykte. Det er 100 prosent umulig at ikke foreldrene luktet røyk av dem, for å si det sånn. 

Anonymkode: 7e104...c62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er alltid noen av de som tror deres barn er så mye bedre enn andres, og som ikke vil se alt deres eget barn gjør. 

Vi har flere slike der jeg bor også. 

Hvis de konfronteres med fakta, så møtes det med "Det er ikke sant, for deres barn gjør ikke sånt."

Anonymkode: b3cdf...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du også kan begynne å gå natteravn?

Det bidrar til trygghet for alle barn, ikke bare egne.

Anonymkode: 8b105...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes alltid de foreldrene som har «perfekte» barn. De er ofte så opptatt av fasaden, at de later som om de ikke får med seg hva barna egentlig driver med. 

Anonymkode: 98bf0...f07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje du også kan begynne å gå natteravn?

Det bidrar til trygghet for alle barn, ikke bare egne.

Anonymkode: 8b105...fb6

Jeg jobber nattevakt, så nettene mine er opptatt

Ts

Skrevet

Har også bekjente som enten skryter av hvor snille og beskjedne barna er, jeg ser de som arrogante jævler som mobber folk ut av skolen (ikke mitt barn som ble mobbet)  Barna mine har drevet med samme aktivitet, gått i samme bhg og samme skole, men ikke samme trinn som alle så kjenner jo barna godt. 

Anonymkode: 332ea...8b8

Skrevet

Hehe ;) Det ligger i ungdommens natur å lure seg unna, lyve litt, dra på fest, skjule det dagen derpå osv. Og siden tidenes morgen så har dynamikken i stor grad mellom foreldre og ungdom vært preget av denne runddansen. Jeg er født i -75, og da jeg var ungdom var det også slik.

Det som er fint er at foreldre melder seg som Natteravner. En ting er at ungdommene lurer seg unna på fest, men de som reker i gatene, stumper av full i grøfta når gradestokken viser minus 15, de som ikke finner veien hjem, slåssing, risiko for voldtekt / ran etc. Risiko er det også på hjemmefester, men å vase alene i gatene er en større risiko. Og det er forebyggende at voksne bidrar. 

Så hva er målet ditt her? Bare drite dem litt ut fordi de er ordinære foreldre med ordinære ungdommer? Eller ønsker du at de skal stå til rette for deg eller slutte med bidrag som Natteravn?

Anonymkode: fdc1b...2c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts

Ikke hver natt, med mindre du henter ungdommene på fest på dagtid ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ts

Det er den tynneste begrunnelsen jeg noensinne har hørt for å ikke gå natteravn, det er snakk om 2-3 kvelder i løpet av et år. Regner ikke med du jobber hver eneste fredag og lørdag kveld. 

Anonymkode: bed0b...431

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hehe ;) Det ligger i ungdommens natur å lure seg unna, lyve litt, dra på fest, skjule det dagen derpå osv. Og siden tidenes morgen så har dynamikken i stor grad mellom foreldre og ungdom vært preget av denne runddansen. Jeg er født i -75, og da jeg var ungdom var det også slik.

Det som er fint er at foreldre melder seg som Natteravner. En ting er at ungdommene lurer seg unna på fest, men de som reker i gatene, stumper av full i grøfta når gradestokken viser minus 15, de som ikke finner veien hjem, slåssing, risiko for voldtekt / ran etc. Risiko er det også på hjemmefester, men å vase alene i gatene er en større risiko. Og det er forebyggende at voksne bidrar. 

Så hva er målet ditt her? Bare drite dem litt ut fordi de er ordinære foreldre med ordinære ungdommer? Eller ønsker du at de skal stå til rette for deg eller slutte med bidrag som Natteravn?

Må man melde seg på? Her tror jeg at alle som har barn i 9 trinn blir satt opp 

Anonymkode: 873e7...619

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...