Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å eksfoliere hudebunnen med slike hodebunns skrubber. Er det noe dere anbefaler? Hjelper det på flass?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja 👍🏼 

Anonymkode: 66e1b...f14

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja 👍🏼 

Anonymkode: 66e1b...f14

Det er ikke hardt for hodebunnen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker glycolic acid fra the ordinary ca hver 14 dag. Det hjelper veldig på min hodebunn.

Anonymkode: 50fea...b5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker glycolic acid fra the ordinary ca hver 14 dag. Det hjelper veldig på min hodebunn.

Anonymkode: 50fea...b5c

Jeg er ikke ts, men noterer meg denne.  Jeg har prøvd Salicylic acid fra the ordinary, men merker i grunnen ingen forskjell. 

Ts, anbefaler veldig Daxxin sjampo fir psoriasis. 

Anonymkode: f9f58...5b5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker shampoo med salasylsyre. Lar den fungere noen minutter før jeg skyller den ut og vasker alltid hodebunnen 2 ganger. Synes håret mitt ser friskere ut og holder seg renere lengre når jeg bruker salasylsyre shampoo fast.

Har prøvd fysisk hodebunn skrubb noen ganger og er personlig ikke fan. Foretrekker den milde exfolieringen fra salasylsyre shampoo. Prøvd flere ulike, men bruker nå fast Aromatica Tea Tree Purifying Shampoo.

Jeg flasser ikke men har svært sensetiv hodebunn. Om den fjerner flass kan jeg derfor ikke svare på.

Anonymkode: cb88a...fcd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er ikke ts, men noterer meg denne.  Jeg har prøvd Salicylic acid fra the ordinary, men merker i grunnen ingen forskjell. 

Hjelper det selv om man ikke har psoriasis?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Salisylsyre trenger mer ned i porene og "rensker" de ut, mens glykolsyre får bort på overflaten (døde hudceller etc). Hvis man har kviser eller veldig fet hodebunn så kan salisylsyre være best fordi den KAN hjelpe å balansere talgproduksjonen (som gir overproduksjon av talg/fet bunn og også kviser), men jeg liker best glykolsyre til hodebunn fordi den får bort rusk og rask som faktisk kan lage litt trøbbel. Og den fra The Ordinary er så fint laget til med sånn tut til å ta i hodebunnen også, helt perfekt. Følelsen etterpå syns i alle fall jeg er helt nydelig, håret føles veldig luftig og godt. Påfører ca 30 min før dusj, så dusjer jeg som normalt.

Faktisk en god påminnelse at jeg burde begynne med dette igjen, for har ikke gjort det på lenge!

Som alltid så er det ikke alt som virker for alle, så hvis man har dårlig erfaring med glykolsyre, vær forsiktig. Og hvis huden er skadet så skal man la den være i fred.

Fysiske skrubber syns jeg generelt er best til kropp. Hodebunnen kan tåle det, jeg bare foretrekker syre til den.

Anonymkode: c90ca...d2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...