Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare et tips, TS: Som voksen vil det ikke nødvendigvis fremstå så positivt dersom datteren din aldri har hatt så mye som en liten lørdags- eller sommerjobb. Det er mye mer som teller ved en ansettelse enn bare utdannelse og karakterer, og arbeidserfaring (nesten uansett hva) er veldig positivt.

Det hjelper ikke så mye nå med så kort tid igjen til jul, men det er i alle fall verdt å tenke litt på tror jeg. 

Anonymkode: 80aa9...af5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Kålfrid skrev (27 minutter siden):

Jeg skjønner. Du kan ha meg i bakhodet, og sende meg en privat melding etter hvert om det føles riktig for deg 😊 

Jeg bor i nærheten, forresten. 

Takk ❤️ du er snill. Jeg er veldig tappet for energi, det er litt mye 😔

Anonymkode: 5c1e3...64d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Får litt samme inntrykk?

TS har allerede vært i kontakt med NAV.
De har bedt henne henvende seg til veldedige organisasjoner der hun bor.

TS har bare konkludert med at de veldedige har for mange søkere, samme med Facebook-grupper og Finn-julehjelp. 
Så TS vet om alle steder som tilbyr julehjelp, men vil ikke søke? 

Det er ingen som står i matkø, som har skrevet juleønsket sitt på en lapp, osv som synes det er så fett å skulle motta hjelp.
Men for å få hjelp så må man faktisk be om hjelp

Det er et minimum av egeninnsats, synes jeg. 

Anonymkode: faf15...054

Du får tenke hva du vil. Jeg vil ikke ha hjelp lengre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok,TS. Du trenger penger til jula. Du vil ha pinnekjøtt, kålrabi, potet, gave til datter og litt kos. Regner med at kos er godteri.

Pinnekjøtt, 700 kr?

Gave til datter, 500 kr?

Godteri, 300 kr? Europris er billig

Altså ca 1500 kr.

De aller fleste har et eller annet hjemme som de kan selge.

Ser ut til at den eneste løsningen er at du (og datter) må finne noe som er lett å selge før jul for å få inn 1.500 kr. Det klarer dere! 

Anonymkode: a34f7...856

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Natttåke skrev (16 minutter siden):

Jeg håper du ber om hjelp, ts, den er der og jeg vil så gjerne dere skal ha en god jul. Hadde vi bodd i deres landsdel ville vi invitert, men dessverre spiser vi bare ribbe da. (Oslofolk) Men dere hadde vært velkomne uansett, og vi hadde også gitt dere gave. :)

Takk ❤️ Men jeg vil ikke ha hjelp mer 😔 Dette er siste gangen jeg noensinne søker hjelp noen steder. Det er mennesker som gjør det. Jeg skjønner hvorfor andre ikke spør. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare et tips, TS: Som voksen vil det ikke nødvendigvis fremstå så positivt dersom datteren din aldri har hatt så mye som en liten lørdags- eller sommerjobb. Det er mye mer som teller ved en ansettelse enn bare utdannelse og karakterer, og arbeidserfaring (nesten uansett hva) er veldig positivt.

Det hjelper ikke så mye nå med så kort tid igjen til jul, men det er i alle fall verdt å tenke litt på tror jeg. 

Anonymkode: 80aa9...af5

Min datter har vært gjennom mye gjennom årene, noe dere ikke vet. selvfølgelig har jeg lyst at hun skal begynne å jobbe og tjene egne penger. Men det har vært mye skole at jeg ikke vil at hun skal falle utfor skolen. Så hun blir dårlig på skolen og karakteren hennes går ned. For hun har slete på skolen før. Det er grunner for ting. 

• Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, spekulasjoner, avsporing, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg er ingen svindler. 

Du har fått massevis av gode råd, men du tar dem ikke til etterretning, og takker ikke en gang for at folk tar seg tid til å gi deg gode råd.

Her på KG får du selvfølgelig ikke penger, om det var det du trodde.

Vær normalt høflig, og si takk til de som har prøvd å hjelpe deg.

Jeg står for det jeg har sagt. Datter må søke stipend siden hun kommer fra et fattig hjem. Hun må ut i jobb. Dere må prøve å selge noe for 1500 kr for å få råd til det du trenger til jul.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har fått massevis av gode råd, men du tar dem ikke til etterretning, og takker ikke en gang for at folk tar seg tid til å gi deg gode råd.

Her på KG får du selvfølgelig ikke penger, om det var det du trodde.

Vær normalt høflig, og si takk til de som har prøvd å hjelpe deg.

Jeg står for det jeg har sagt. Datter må søke stipend siden hun kommer fra et fattig hjem. Hun må ut i jobb. Dere må prøve å selge noe for 1500 kr for å få råd til det du trenger til jul.

Jeg har takket for gode råd, jeg har tatt kontakt med nav og hjelpeorganisasjoner. 
jeg har spurt om hvor jeg kan søke hjelp. Jeg har aldri spurt noen her etter penger. 

Det er ikke min feil at folk har så mange meninger, spyr ut stygge kommentarer. Skal være bedrevitere og tror de vet alt om min situasjon, fordi jeg velger å dele noe. 

jeg skal prøve å ordne meg, uansett hvordan min situasjon blir til jul. Jeg vil ikke lenger ha noen sin hjelp. Jeg har lært og forstått at jeg aldri skal spørre noen etter hjelp. For vet du hva, folk er stygg rett og slett. 

Men det går fint. Denne opplevelsen fikk meg virkelig til å åpne opp øynene mine og se  hvilken mennesker som finnes der ute. 
Takk til alle dere snill som prøvde å hjelpe ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...