Diamant20 Skrevet torsdag kl. 11:13 #121 Skrevet torsdag kl. 11:13 Og datteren din kan søke om inntektstavhenig stipend: https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/norge/videregaende-skole/videregaende-skole/inntektsavhengig-stipend/ Jeg regner med hun er kvalifisert for dette så lenge du ikke får annen økonomisk støtte du ikke opplyser om. 4 1
Diamant20 Skrevet torsdag kl. 11:13 #122 Skrevet torsdag kl. 11:13 Natttåke skrev (1 minutt siden): I tillegg gir den sommerjobben noen verdifulle innsikter i kommunikasjon og evne til å vise ansvar over tid. Absolutt! 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:13 #123 Skrevet torsdag kl. 11:13 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det har vært mye på skolen gjennom årene, begynner hun å jobbe mister hun fokus på skolen og det ønsker jeg ikke. Hun har trent mye ellers som har gjort at hun ikke har kunnet jobbe om sommeren. Det er grunner for ting, ikke alt er så enkelt. Anonymkode: 5c1e3...64d I all verden. Det er ikke «mer» på skolen for din datter enn for alle andre. Det er bare bra for henne å komme seg ut i nye miljøer og tjene penger selv. Anonymkode: f99bf...df8 7 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:14 #124 Skrevet torsdag kl. 11:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke er det noe store shopping her og heller ikke noe stor forbruk. Hvis du har mange som hjelper så er du heldig, for det har ikke jeg. Jeg har alltid regnet med meg selv, for jeg har aldri sviktet meg selv. Jeg kan ikke si det om andre dessverre. All tiden min liker jeg å bruke på mitt barn, så det kommer ikke på tale at jeg skal sende hun med noen andre. Anonymkode: 5c1e3...64d Dette høres veldig usunt og unaturlig ut. En 16-åring har bare godt av å være sammen med andre enn mor. Anonymkode: f99bf...df8 10 1
Kålfrid Skrevet torsdag kl. 11:26 #125 Skrevet torsdag kl. 11:26 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nesttun Anonymkode: 5c1e3...64d AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje det bare var feil av meg å skrive her 😔 Nå følte jeg på litt for mye. Når helsen min ikke er på topp og jeg sliter med konsentrasjon, hodepiner og utmattelse. Jeg får søke en siste gang på sosialen, om det blir et nei. Så blir det et nei. jeg har skjønt at alle har noen meninger og det er greit. Men det blir litt mye på meg. Jeg har ikke så mye energi, jeg er tappet. Anonymkode: 5c1e3...64d Hei! Send meg en privatmelding om du ønsker. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:28 #126 Skrevet torsdag kl. 11:28 Men problemet er at du vil ha penger for å kjøpe det som du ønsker og din datter. Jeg tror ikke at du vil ha matpose med mindre der er pinnekjøtt inne heller ikke donerte/brukte gaver. Anonymkode: ad794...522 5 4
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl. 11:31 #127 Skrevet torsdag kl. 11:31 16-åringen er stor nok til å forstå at to foreldre i full jobb, med gode inntekter, kan gi andre julegaver til sine tenåringer enn hva en alenemor på trygd kan. Du kan søke NAV om ekstra hjelp i jula. Barnet ditt kan søke om stipend. De aller fleste kommuner har veldedige organisasjoner som tilbyr julehjelp. Mange lokale dagligvarebutikker tilbyr også hjelp. Jula MÅ ikke bli ekstremt dyr. Men mange handler inn ekstremt mye mat, ekstra alkohol, går bananas under priskrigene, handler ny julepynt på -70% , selv om de har nok fra før, osv. Den totale summen av «Det er jo bare jul én gang i året» kan derfor bli ganske stor. 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:59 #128 Skrevet torsdag kl. 11:59 Jeg har full forståelse for at noen mennesker gruer seg til å søke hjelp når de blir behandlet som dette 😔 Det er så trist å se hvordan noen av dere holder på og skriver så mye ufint. jeg kan forstå at noen barn blir mobbet, når de kanskje har foreldre som dere. Bedrevitere, som trykker andre ned for å føle dere bra. Dere påstår at dere hjelper mennesker, men så skriver dere stygge kommentarer, når jeg har fortalt om min helse og min situasjon. Noen av dere er rett og slett kald. Jeg er ikke overrasket, jeg skal huske det til neste gang jeg søker hjelp. Tanken blir ikke gjør det, for du får høre det. Jeg skal tenke meg om flere ganger før jeg søker noen hjelp fra samfunnet. Anonymkode: 5c1e3...64d 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:02 #129 Skrevet torsdag kl. 12:02 Kålfrid skrev (35 minutter siden): Hei! Send meg en privatmelding om du ønsker. Jeg tør ikke å spørre noen om hjelp lengre. Anonymkode: 5c1e3...64d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:03 #130 Skrevet torsdag kl. 12:03 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er allerede mye press på skolen med lekser og alt annet. Hun har slitt før på skolen, så det å sette hun i arbeid når hun må fokusere på skolen vil bare forverre situasjonen. ikke alle er i samme situasjon. Hun får ikke stipend. Anonymkode: 5c1e3...64d Skjerpings! En 16 åring kan helt fint jobbe litt, har helt sikkert godt av det. Skal hun sitte hjemme med deg da? Dette er bare tull. Anonymkode: e3ebe...9e1 5 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:03 #131 Skrevet torsdag kl. 12:03 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nei, jeg kjenner ikke din situasjon. Men du skrev i HI at også fagpersoner råder deg til å akseptere situasjonen og gjøre det beste ut av det. Så da kan det tenkes at du må fokusere på mulighetene og mindre på begrensingene. Anonymkode: fc624...7bb Jeg prøver å gjøre det beste ut av situasjonen jeg er i. Anonymkode: 5c1e3...64d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:06 #132 Skrevet torsdag kl. 12:06 piggrokken skrev (59 minutter siden): Det er ikke ment som en stygg kommentar, spurt på en annen måte, hva er ditt drømmescenario med saken? Hva forventer DU at VI skal gjøre for DEG? Mange tips her, men det virker som du vil ha servert alt i fanget. Hadde du bodd her i Oslo hadde jeg gladelig kjørt deg på alternativ jul i byen. Btw, ja, jeg er kristen, kanskje ikke verdens beste, men jeg prøver... Og ja, jeg går i kirken hver søndag. Jeg tør ikke å spørre om noe hjelp. Jeg har skjønt hva mennesker jeg har med å gjøre. Jeg hadde aldri vært stygg mot noen, men det går fint. Anonymkode: 5c1e3...64d 1
Kålfrid Skrevet torsdag kl. 12:08 #133 Skrevet torsdag kl. 12:08 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tør ikke å spørre noen om hjelp lengre. Anonymkode: 5c1e3...64d Jeg skjønner. Du kan ha meg i bakhodet, og sende meg en privat melding etter hvert om det føles riktig for deg 😊 Jeg bor i nærheten, forresten. 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:11 #134 Skrevet torsdag kl. 12:11 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dette høres veldig usunt og unaturlig ut. En 16-åring har bare godt av å være sammen med andre enn mor. Anonymkode: f99bf...df8 For en merkelig kommentar, for hun er jo aldri med noen andre… 🧐 skal si deg at det er veldig sunt. Jeg drikker ikke, jeg røyker ikke. Jeg tar ingen stoff. Jeg har regler i huset som alle andre i sitt eget hjem. Anonymkode: 5c1e3...64d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:12 #135 Skrevet torsdag kl. 12:12 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bare gi opp, har forstått at personen bare vil ha sympati og direkte vipps Anonymkode: e3ebe...9e1 Får litt samme inntrykk? TS har allerede vært i kontakt med NAV. De har bedt henne henvende seg til veldedige organisasjoner der hun bor. TS har bare konkludert med at de veldedige har for mange søkere, samme med Facebook-grupper og Finn-julehjelp. Så TS vet om alle steder som tilbyr julehjelp, men vil ikke søke? Det er ingen som står i matkø, som har skrevet juleønsket sitt på en lapp, osv som synes det er så fett å skulle motta hjelp. Men for å få hjelp så må man faktisk be om hjelp. Det er et minimum av egeninnsats, synes jeg. Anonymkode: faf15...054 5 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:13 #136 Skrevet torsdag kl. 12:13 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bare gi opp, har forstått at personen bare vil ha sympati og direkte vipps Anonymkode: e3ebe...9e1 Har jeg skrevet det ? 🧐 Anonymkode: 5c1e3...64d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:14 #137 Skrevet torsdag kl. 12:14 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjerpings! En 16 åring kan helt fint jobbe litt, har helt sikkert godt av det. Skal hun sitte hjemme med deg da? Dette er bare tull. Anonymkode: e3ebe...9e1 Hva vet du om vår situasjon, bedreviter…. INGENTING!! Anonymkode: 5c1e3...64d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:20 #138 Skrevet torsdag kl. 12:20 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nesttun Anonymkode: 5c1e3...64d Vet du om det er noen lokale foreninger der av typen "Hjelp oss å hjelpe"? De har ulike facebooksider, ville sjekket ut det 🙏 Anonymkode: 185eb...c3b 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:22 #139 Skrevet torsdag kl. 12:22 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Men problemet er at du vil ha penger for å kjøpe det som du ønsker og din datter. Jeg tror ikke at du vil ha matpose med mindre der er pinnekjøtt inne heller ikke donerte/brukte gaver. Anonymkode: ad794...522 Jeg skrevet hva jeg ønsket, hadde du fått det med deg hadde du ikke skrevet denne dumme kommentaren. Du spiser sikkert ribbe og jeg spiser pinnekjøtt. Hva er galt med det ? Anonymkode: 5c1e3...64d 1
Natttåke Skrevet torsdag kl. 12:33 #140 Skrevet torsdag kl. 12:33 Jeg håper du ber om hjelp, ts, den er der og jeg vil så gjerne dere skal ha en god jul. Hadde vi bodd i deres landsdel ville vi invitert, men dessverre spiser vi bare ribbe da. (Oslofolk) Men dere hadde vært velkomne uansett, og vi hadde også gitt dere gave. 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå