Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Natttåke skrev (10 minutter siden):

Værsågod ❤️ Jeg er sikre på at dere er velkomne. :

😍

Anonymkode: 5c1e3...64d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hjelp til julemiddag, julekos og gaver. Jeg trenger ingen gave. 

Hvis du mener penger for å skaffe pinnekjøtt til middag, gave som datter ønsker seg, skjønner at det blir vanskelig. 

Anonymkode: ad794...522

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner veldig godt hvor du vil frem. Gavene er ikke det viktigste og det trenger ikke å være så dyrt. Men tilsammen blir det en del. jeg kan fortelle deg at jeg har en mobiltelefon jeg har hatt i 7år, den er dårlig. Men jeg har ikke råd til å kjøpe ny fordi det er så dyrt. Hvis jeg skal det må jeg sikkert ta et lån. jeg prøver å ikke komme meg i gjeld. 

Alle barn vil ha noe de ønsker seg og hvorfor skal akkurat mitt barn ikke få det hun ønsker seg. 
vi spiser pinnekjøtt en gang i året. 

alt handler ikke om at det skal være dyrt. 

Jeg tror du må endre tankegangen din. Det er mange som ikke får det de ønsker seg i år. Økonomien er annerledes hos mange. En må gjøre det beste ut av det en har. Det er mange som ber om hjelp og det er vanskeligere å få for de som virkelig trenger det, fordi en del har urimelige krav/forventninger ut i fra egen økonomi. 

Har barnet ditt søkt stipend, for om du går på minstesats aap og det ikke er noe far i bildet. Har den jo krav på dette. Finnes det en far der ute, har du krav på bidrag. En 16 åring, kan også finne seg en jobb ved siden av skolen for å kunne skaffe seg de tingene de ønsker seg selv. Jeg forstår at det er leit når man ikke strekker til. Men din 16 åring er ikke lenger et barn og stor nok til å forstå at livet endrer seg og stor nok til å bidra. 

Anonymkode: 6ed90...1ec

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du mener penger for å skaffe pinnekjøtt til middag, gave som datter ønsker seg, skjønner at det blir vanskelig. 

Anonymkode: ad794...522

Ja, men sånn er det. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg litt vanskelig for å tro kan stemme, de fleste organisasjoner finner noe til mennesker som sliter, det er fortsatt en stund til jul så jeg tror de absolutt kan oppdrive noe mat og en gave eller to, Spesielt Frelsesarmeen, jeg jobber som sagt mye med slike ting som frivillig og aldri hørt at de ber noen vente. 

Anonymkode: e3ebe...9e1

Ja kjenner flere par som er 2 pluss barn og greit utbetalt i forhold til en person som får hjelp. Vil tro en enslig vil få hjelp med barn.

Anonymkode: 50ee2...88f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du må endre tankegangen din. Det er mange som ikke får det de ønsker seg i år. Økonomien er annerledes hos mange. En må gjøre det beste ut av det en har. Det er mange som ber om hjelp og det er vanskeligere å få for de som virkelig trenger det, fordi en del har urimelige krav/forventninger ut i fra egen økonomi. 

Har barnet ditt søkt stipend, for om du går på minstesats aap og det ikke er noe far i bildet. Har den jo krav på dette. Finnes det en far der ute, har du krav på bidrag. En 16 åring, kan også finne seg en jobb ved siden av skolen for å kunne skaffe seg de tingene de ønsker seg selv. Jeg forstår at det er leit når man ikke strekker til. Men din 16 åring er ikke lenger et barn og stor nok til å forstå at livet endrer seg og stor nok til å bidra. 

Tenker du overhodet på den andre personen du skriver til… MEG. Du vet ingenting om min situasjon, jeg skal ikke måtte brette ut hele livshistorien min for at du skal forstå meg. Det er ikke nødvendig. Jeg trenger ikke det. Jeg er klar i toppen og en voksen person som forstår meg fult og helt i økonomi og jeg har aldri vært opptatt av dyre ting og noe status. Så spar deg for praten. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja kjenner flere par som er 2 pluss barn og greit utbetalt i forhold til en person som får hjelp. Vil tro en enslig vil få hjelp med barn.

Anonymkode: 50ee2...88f

Det skader ikke å prøve 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner, men du vet ikke min situasjon og hva jeg har slitt med tidligere med mitt barn. Jeg trenger hun til å fokusere på skolen, som kan gi hun en fremtid og jobb på sikt. Så hun sitter sikret når den tid kommer. Jobb vil bare forstyrre skole fokus. 

Sommerjobb forstyrrer ikke fokus på skole. Det er gørrkjedelig for en 16-åring å bare surre hjemme to mnd hver sommer. Men hvis hun ikke ønsker å tjene penger til å kjøpe seg litt småtteri, ny mobil, kino eller noe i løpet av året, så er jo det et valg hun tar selv. Da kan hun heller ikke klage.

Anonymkode: a34f7...856

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes det er mange som gir gode råd her, men det er alltid noe problem ifg ts.

Så ts, hva er det du forventer med å poste noe på kg? At alle skal åpne lommeboka for deg slik at du kan feire jul på en skikkelig måte? At alle gir deg 1000 kroner?

Julen kan være tung, men det evigvarende budskapet om Jesus kjærlighet er gratis. Jeg håper du benytter deg av tilbudene menneskene her har gitt deg.

Lukas 2:11

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hjelp til julemiddag, julekos og gaver. Jeg trenger ingen gave. 

Men det er 12 måneder fra jul til jul. Og du har fått utbetalt sykepenger frem til mai. Så det kan jo tenkes at du kunne ha satt av kr 100 hver måned til noe du vet skal komme. Kr 1200 holder faktisk til julemat, julekos og en presang eller to. Det er masse bruktbutikker med mye fint til en rimelig penge. 

Anonymkode: fc624...7bb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sommerjobb forstyrrer ikke fokus på skole. Det er gørrkjedelig for en 16-åring å bare surre hjemme to mnd hver sommer. Men hvis hun ikke ønsker å tjene penger til å kjøpe seg litt småtteri, ny mobil, kino eller noe i løpet av året, så er jo det et valg hun tar selv. Da kan hun heller ikke klage.

Anonymkode: a34f7...856

Det har vært mye på skolen gjennom årene, begynner hun å jobbe mister hun fokus på skolen og det ønsker jeg ikke. Hun har trent mye ellers som har gjort at hun ikke har kunnet jobbe om sommeren. Det er grunner for ting, ikke alt er så enkelt. 

AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (3 minutter siden):

Synes det er mange som gir gode råd her, men det er alltid noe problem ifg ts.

Så ts, hva er det du forventer med å poste noe på kg? At alle skal åpne lommeboka for deg slik at du kan feire jul på en skikkelig måte? At alle gir deg 1000 kroner?

Julen kan være tung, men det evigvarende budskapet om Jesus kjærlighet er gratis. Jeg håper du benytter deg av tilbudene menneskene her har gitt deg.

Lukas 2:11

Du prøver å fortelle meg at du er kristen, så kommer du med en sånn stygg kommentar… 🧐 mennesker overrasker meg ikke til dags, ikke i det hele tatt. 
alle har sine meninger. Kanskje du burde gå litt oftere til kirken selv og få litt hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det er 12 måneder fra jul til jul. Og du har fått utbetalt sykepenger frem til mai. Så det kan jo tenkes at du kunne ha satt av kr 100 hver måned til noe du vet skal komme. Kr 1200 holder faktisk til julemat, julekos og en presang eller to. Det er masse bruktbutikker med mye fint til en rimelig penge. 

Som sakt du vet ikke min hele situasjon og hva jeg har vært gjennom. For så å spørre meg hvorfor jeg ikke sparte da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som sakt du vet ikke min hele situasjon og hva jeg har vært gjennom. For så å spørre meg hvorfor jeg ikke sparte da. 

Nei, jeg kjenner ikke din situasjon. Men du skrev i HI at også fagpersoner råder deg til å akseptere situasjonen og gjøre det beste ut av det. Så da kan det tenkes at du må fokusere på mulighetene og mindre på begrensingene. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Finnes det noen organisasjoner i Bergen som gir presanger? Jeg er så lite kjent i Bergen, men verdt å undersøke. Noen stedet deler de muligens ut matposer. 

Skrevet

Du prøver å fortelle meg at du er kristen, så kommer du med en sånn stygg kommentar… 🧐 mennesker overrasker meg ikke til dags, ikke i det hele tatt. 
alle har sine meninger. Kanskje du burde gå litt oftere til kirken selv og få litt hjelp. 

Det er ikke ment som en stygg kommentar, spurt på en annen måte, hva er ditt drømmescenario med saken?

Hva forventer DU at VI skal gjøre for DEG? Mange tips her, men det virker som du vil ha servert alt i fanget.

Hadde du bodd her i Oslo hadde jeg gladelig kjørt deg på alternativ jul i byen.

Btw, ja, jeg er kristen, kanskje ikke verdens beste, men jeg prøver... Og ja, jeg går i kirken hver søndag.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenker du overhodet på den andre personen du skriver til… MEG. Du vet ingenting om min situasjon, jeg skal ikke måtte brette ut hele livshistorien min for at du skal forstå meg. Det er ikke nødvendig. Jeg trenger ikke det. Jeg er klar i toppen og en voksen person som forstår meg fult og helt i økonomi og jeg har aldri vært opptatt av dyre ting og noe status. Så spar deg for praten. 

det er du som går til angrep, ikke jeg. 

Du har det du har og mange er i din situasjon. Det vil ikke endre seg, ved at du roper til de som ikke er enig med deg. 

Jeg forstår at du vil ha penger, mat og gaver. Det får du ikke, da det er mange om beinet. Tips til å komme ut av situasjonen vil du ikke ha og det er greit det. Men nå er det en gang sånn, at du bestemmer ikke hva andre skal skrive. Dette er et diskusjonsforum. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg støtter også dette med å få en jobb. Feks en lørdagsjobb for datteren din hjelper på og tar ikke så mye tid vekk fra skolen. Trene får hun gjøre på andre måter. Kan hun feks gå til jobb?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det har vært mye på skolen gjennom årene, begynner hun å jobbe mister hun fokus på skolen og det ønsker jeg ikke. Hun har trent mye ellers som har gjort at hun ikke har kunnet jobbe om sommeren. Det er grunner for ting, ikke alt er så enkelt. 

Det er veldig vanlig at ungdommer har sommerjobb fra typ året de fyller 15 år. Dersom datteren din ikke skal ha det fordi hun trener vil hun har mye dårligere kort på hånda ved senere jobbsøknader til feks deltidsjobb ved siden av studier. Du gir henne en bjørnetjeneste i å synes at det er greit å ikke ha sommerjobb.

Når du i tillegg har dårlig økonomi, ville en sommerjobb gjort at hun kunne fått kjøpt litt av det hun ønsker seg i tillegg. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Diamant20 skrev (1 minutt siden):

Det er veldig vanlig at ungdommer har sommerjobb fra typ året de fyller 15 år. Dersom datteren din ikke skal ha det fordi hun trener vil hun har mye dårligere kort på hånda ved senere jobbsøknader til feks deltidsjobb ved siden av studier. Du gir henne en bjørnetjeneste i å synes at det er greit å ikke ha sommerjobb.

Når du i tillegg har dårlig økonomi, ville en sommerjobb gjort at hun kunne fått kjøpt litt av det hun ønsker seg i tillegg. 

I tillegg gir den sommerjobben noen verdifulle innsikter i kommunikasjon og evne til å vise ansvar over tid. :) 

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...