Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Opprett en spleis da vel, og se om du får noe inn den veien, og hør med absolutt alle hjelpeorganisasjonene i Bergen. Hadde du bodd på Os kunne du ha søkt om hjelp gjennom prosjekt hjartetre, men det gjelder bare for de som er bosatte i Bjørnafjorden kommune.

Anonymkode: c38a2...8f4

Jeg vil ikke eksponere mitt barn for noe, det har vært nok mobbing tidligere. Jeg utsetter ikke mitt barn for det. 

Takk❤️ jeg skal søke og høre 

Anonymkode: 5c1e3...64d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (11 minutter siden):

Ja stemmer det, men menerstatning har helt andre kriterier og krav for å få. Men de er ikke så store heller

Jeg har ingen kjennskap til det, jeg har bare søkt. Det tar langt tid. 

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (13 minutter siden):

Ja de må du få i orden fort

Legen har sendt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen kjennskap til det, jeg har bare søkt. Det tar langt tid. 

Du har søkt menerstatning, Når?

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Du har søkt menerstatning, Når?

Oktober i fjor 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har klaget, fått beskjed at de vil behandle det sammen med menerstatning, som vil ta veldig lang tid. 

Takk ❤️ for at du deler 

Det er jo ikke rett. Så lenge skaden er en godkjent yrkesskade, og du er på aap pga den, så er det den reglen som skal gjelde. Menerstatningen er en annen sak. De er ikke avhengig av hverandre. 

Menerstatning fra staten tar tid, for den kan settes tidligst ett år etter at skaden at skjedd. Den har også faste satser etter hvor mange prosent skaden anses å ha, alt er fra en tabell. Skaden må også være stabil før dette kan settes. Mens yrkesskadeerstatning fra arbeidsgiver, er for tapt arbeidsinntekt. Det vil jo avhenge av hva ditt forløp blir nå, om du kommer deg i jobb på sikt eller ei. 

Anonymkode: 668b3...d50

Skrevet

Oktober i fjor 

😳 menerstatning, eller yrkesskadeerstatning?

AnonymBruker
Skrevet

I ditt tilfelle ville jeg iallefall kuttet ut julegaver til andre enn barnet sitt. Forklar familie og venner hvorfor. Selv har vi gitt gaver til familie i samme situasjonen, selv om de ikke hadde økonomi til å gi gave tilbake. 

Middag må man ha uansett, og selv om en ribbe f.eks koster endel så holder det i noen dager. Da blir det ikke mye dyrere enn en annen uke, som andre skriver her. Her jeg bor er det frivillige organisasjoner som deler ut matkasser, se om det er noe sånt i nærheten av deg. 

Anonymkode: 2bd46...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke rett. Så lenge skaden er en godkjent yrkesskade, og du er på aap pga den, så er det den reglen som skal gjelde. Menerstatningen er en annen sak. De er ikke avhengig av hverandre. 

Menerstatning fra staten tar tid, for den kan settes tidligst ett år etter at skaden at skjedd. Den har også faste satser etter hvor mange prosent skaden anses å ha, alt er fra en tabell. Skaden må også være stabil før dette kan settes. Mens yrkesskadeerstatning fra arbeidsgiver, er for tapt arbeidsinntekt. Det vil jo avhenge av hva ditt forløp blir nå, om du kommer deg i jobb på sikt eller ei. 

Anonymkode: 668b3...d50

Det er den beskjeden jeg har fått fra nav på et vedtak. Annet vet jeg ikke. Jeg sitter fremdeles og venter. Har mast på de, men de sier du må vente 😔

Jeg har fått meg advokat for yrkesskade, men føler det er lite hjelp å få. Bare får beskjed om å vente.

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

😳 menerstatning, eller yrkesskadeerstatning?

Begge deler. Alt er på vent. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I ditt tilfelle ville jeg iallefall kuttet ut julegaver til andre enn barnet sitt. Forklar familie og venner hvorfor. Selv har vi gitt gaver til familie i samme situasjonen, selv om de ikke hadde økonomi til å gi gave tilbake. 

Middag må man ha uansett, og selv om en ribbe f.eks koster endel så holder det i noen dager. Da blir det ikke mye dyrere enn en annen uke, som andre skriver her. Her jeg bor er det frivillige organisasjoner som deler ut matkasser, se om det er noe sånt i nærheten av deg. 

Anonymkode: 2bd46...2f0

Jeg kjøper bare til mitt barn. Vi spiser ikke svinekjøtt. 

Jeg skal høre med hjelpeorganisasjoner igjen 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Men hvilken type hjelp ønsker du å ha? 

Anonymkode: ad794...522

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begge deler. Alt er på vent. 

Yrkesskade kan ta mange år som de skriver, men menerstatning er de staten som betaler, så den bør gå fort. Hva sier legen om den forsikringen da?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvilken type hjelp ønsker du å ha? 

Anonymkode: ad794...522

Hjelp til julemiddag, julekos og gaver. Jeg trenger ingen gave. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har regnet årene før 

jeg tror du må ta en prat med din veileder for HVIS du kommer bedre ut med kun siste år skal de IKKE bruke snitt fra foregående år. 

Anonymkode: 0aa64...84c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (9 minutter siden):

Yrkesskade kan ta mange år som de skriver, men menerstatning er de staten som betaler, så den bør gå fort. Hva sier legen om den forsikringen da?

Han sier at de kommer til å gjøre alt for å ikke gi meg noe som helst . Men at jeg ikke må gi opp 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg tror du må ta en prat med din veileder for HVIS du kommer bedre ut med kun siste år skal de IKKE bruke snitt fra foregående år. 

Anonymkode: 0aa64...84c

Jeg er enig, jeg har klaget på det. Fikk beskjed om at jeg måtte vente. 

Skrevet

Takk ❤️

Værsågod ❤️ Jeg er sikre på at dere er velkomne. :

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...