AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Det nærmer seg jul og jeg gruer meg veldig. All julestresset, økonomien som ikke strekker til. All presset 😔 Det gir meg en følelse at jeg har lyst å droppe julen helt, men det kan jeg ikke for jeg må tenke på mitt barn som gleder seg veldig til jul. For henne prøver jeg. Men det er så vanskelig, jeg sliter, alle søker hjelp og det gjør ting helt umulig. Jeg var i full jobb for et år siden, da jeg fikk kraftig slag mot hodet på jobb. I dag mottar jeg minstesatsen på AAP og jeg sliter med å jobbe etter hendelsen. Jeg prøver å komme meg i form, men jeg sliter veldig. Jeg går til behandling og får beskjed at jeg må akseptere situasjonen min, legen min sier det samme og jeg sitter i denne tunge situasjonen. Jeg vil så gjerne jobb, men når kroppen ikke fungerer eller sliter så går det ikke. jeg har søkt hjelp alle steder, men det virker fult alle steder. Hvor kan jeg søke julehjelp? Anonymkode: 5c1e3...64d 1 16
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Den første utbetalingen av AAP i desember er trekkfri, så du får jo litt ekstra her som du kan bruke på en julegave og litt ekstra mat/kos til datteren din? Har dere ikke noe familie? Anonymkode: 312bc...df8 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Det vet jeg, men utgiftene gjør det helt umulig. Jeg sitter i minus hver måned. Så det hjelper ikke meg. Om det bare var så enkelt. Vi har litt familie, men de feirer ikke jul. Anonymkode: 5c1e3...64d
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Hvis dette skjedde for ett år siden, har du vel vært sykemeldt med full lønn fram til nå? Anonymkode: 6bb84...1d2 5 6
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Sykemeldt til mai, så gikk jeg over til AAP. Anonymkode: 5c1e3...64d
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Yrkesskadeerstatning om det skjedde på jobb? Annen forsikring? Reise/ulykke? Anonymkode: a998d...15e 12
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Jeg tror jeg er kanskje en av få, men jeg har tonet ned julen veldig. Jeg bruker ikke mer penger i november/desember enn resten av året. Jeg pynter til jul med det jeg har hvert år. Og kjøper kun gave til en person. Man behøver ikke la seg rive med julepresset. Kanskje ikke noen trøst, men jeg ville bare skrive det. Anonymkode: 60d2a...cbd 21 2 8
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Er du alene med barnet? Er evt din mann i jobb? Eier bolig, eller leier? Hvor gammelt er barnet? Hvis du ikke har penger til mat uten å gå i minus, så har du kanskje rett til sosialhjelp. Sjekk det. Men da kommer de selvfølgelig til å sjekke at du ikke bruker penger på noe unødvendig. Hvis slaget mot hodet i arbeidstiden har gjort varige fysiske skader, så bør du vel ha krav på erstatning. Er du ferdig utredet? Lykke til ❤️ Anonymkode: a34f7...856 5
Slarti Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden Jeg ser at flere skriver om krav på erstatning. De de som skriver dette må være klar over er at det kan ta år før man får erstatning etter arbeidsuhell. Forsikringsselskapene stritter i mot hele veien. Hva med å se på finn? Og som andre sier. Kontakt NAV. Det kan hende du har krav på støtte fra kommunen. Skader ikke å høre. 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror jeg er kanskje en av få, men jeg har tonet ned julen veldig. Jeg bruker ikke mer penger i november/desember enn resten av året. Jeg pynter til jul med det jeg har hvert år. Og kjøper kun gave til en person. Man behøver ikke la seg rive med julepresset. Kanskje ikke noen trøst, men jeg ville bare skrive det. Anonymkode: 60d2a...cbd Enig med deg. Og om man har dårlig råd, bør man kun kjøpe gave til sitt eget barn. Risengrynsgrøt er veldig billig, og de fleste barn liker det. Ribbe, surkål og potet er heller ikke så dyrt, og det blir flere middager av en ribbe. I romjula kan man faktisk spise helt vanlig mat. En kylling kan erstatte kalkun nyttårsaften, f.eks. Å bake noen julekaker selv er faktisk heller ikke så dyrt. Jula MÅ ikke være så mye dyrere enn en vanlig uke. Anonymkode: a34f7...856 22 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det nærmer seg jul og jeg gruer meg veldig. All julestresset, økonomien som ikke strekker til. All presset 😔 Det gir meg en følelse at jeg har lyst å droppe julen helt, men det kan jeg ikke for jeg må tenke på mitt barn som gleder seg veldig til jul. For henne prøver jeg. Men det er så vanskelig, jeg sliter, alle søker hjelp og det gjør ting helt umulig. Jeg var i full jobb for et år siden, da jeg fikk kraftig slag mot hodet på jobb. I dag mottar jeg minstesatsen på AAP og jeg sliter med å jobbe etter hendelsen. Jeg prøver å komme meg i form, men jeg sliter veldig. Jeg går til behandling og får beskjed at jeg må akseptere situasjonen min, legen min sier det samme og jeg sitter i denne tunge situasjonen. Jeg vil så gjerne jobb, men når kroppen ikke fungerer eller sliter så går det ikke. jeg har søkt hjelp alle steder, men det virker fult alle steder. Hvor kan jeg søke julehjelp? Anonymkode: 5c1e3...64d Har dere matsentral eller noe lignende? De leverer ut poser med julemat, flere av de har også samarbeid med andre som kan bidra med en julegave til barnet ditt, her har matsentralen og rødekors gått sammen om det. Jeg vil bare si at jeg føler med deg angående hodeskaden din, det må være helt jævlig. En i familien fallt på joggetur og slo hodet, han var plaget med utmattelse, hodepine, alt mulig de ikke kunne forklare, ca 1-2 år så gikk det seg gradvis til heldigvis. Håper på det samme for deg. Anonymkode: 06792...dbe 3 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden "Hjelp oss å hjelpe" på Facebook Anonymkode: 6bb84...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Yrkesskadeerstatning om det skjedde på jobb? Annen forsikring? Reise/ulykke? Anonymkode: a998d...15e Det tar veldig lang tid å få yrkesskadeerstatning, forsikringen gjør alt for å unngå noe utbetaling. Så det er en evig kamp. Annen forsikring har jeg ikke fått. Anonymkode: 5c1e3...64d 4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): "Hjelp oss å hjelpe" på Facebook Anonymkode: 6bb84...1d2 Altfor mange søker 😔 Anonymkode: 5c1e3...64d
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere matsentral eller noe lignende? De leverer ut poser med julemat, flere av de har også samarbeid med andre som kan bidra med en julegave til barnet ditt, her har matsentralen og rødekors gått sammen om det. Jeg vil bare si at jeg føler med deg angående hodeskaden din, det må være helt jævlig. En i familien fallt på joggetur og slo hodet, han var plaget med utmattelse, hodepine, alt mulig de ikke kunne forklare, ca 1-2 år så gikk det seg gradvis til heldigvis. Håper på det samme for deg. Anonymkode: 06792...dbe De forventer at jeg skal hente selv, noe jeg ikke har muligheten til. Jeg eier ikke bil og jeg kan ikke bære tungt. jeg sliter med alt det hver eneste dag 😔sterke hodepiner, konsentrasjonsproblemer , utmattelse osv. Takk ❤️ Håper ting vil bli bedre Anonymkode: 5c1e3...64d 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De forventer at jeg skal hente selv, noe jeg ikke har muligheten til. Jeg eier ikke bil og jeg kan ikke bære tungt. jeg sliter med alt det hver eneste dag 😔sterke hodepiner, konsentrasjonsproblemer , utmattelse osv. Takk ❤️ Håper ting vil bli bedre Anonymkode: 5c1e3...64d Hvor sånn ca bor du da? Anonymkode: e5cb9...954 1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Skrevet 11 timer siden Slarti skrev (2 timer siden): Jeg ser at flere skriver om krav på erstatning. De de som skriver dette må være klar over er at det kan ta år før man får erstatning etter arbeidsuhell. Forsikringsselskapene stritter i mot hele veien. Hva med å se på finn? Og som andre sier. Kontakt NAV. Det kan hende du har krav på støtte fra kommunen. Skader ikke å høre. Det kan en trygt si. Selv gikk det 5 år før jeg fikk utbetalt, det var på ulykkesforsikring og erstatning fra han som kjørte på meg Mannen arbeidsulykke i 2018. Fikk mened erstatning fra nav pga arbeids ulykke. Ca 990kr mnd ikke mye å rope hurra for. Men fra forsikring ingenting, de skylder på blandt annet dysleksi for skaddwne, ikke spør meg ,advokat eller leger de rister på hodet- at 4 kraniebrudd, knust over kjeve, brudd arm, brudd rygg, skadde på hukommelse, konsentrasjon er pga dysleksi. Å nå prøvde forsikring å si det er for eldste. Anonymkode: 0be0d...59a 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #18 Skrevet 11 timer siden Søker du supplerende sosialstønad fra nav? Anonymkode: 4d4a6...01a
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig med deg. Og om man har dårlig råd, bør man kun kjøpe gave til sitt eget barn. Risengrynsgrøt er veldig billig, og de fleste barn liker det. Ribbe, surkål og potet er heller ikke så dyrt, og det blir flere middager av en ribbe. I romjula kan man faktisk spise helt vanlig mat. En kylling kan erstatte kalkun nyttårsaften, f.eks. Å bake noen julekaker selv er faktisk heller ikke så dyrt. Jula MÅ ikke være så mye dyrere enn en vanlig uke. Anonymkode: a34f7...856 Jeg kjøper bare til mitt barn, men det betyr ikke at det hun ønsker seg er vel billig. Vi spiser ikke svinekjøtt i hus. Vi spiser vanlig mat i romjulen. Barn er forskjellig, ikke alle liker det samme. Jeg prøver på ingen måte å gjøre noe som er dyrt heller. Anonymkode: 5c1e3...64d
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #20 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor sånn ca bor du da? Anonymkode: e5cb9...954 Nesttun Anonymkode: 5c1e3...64d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå