AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Har hatt ufrivillig vektnedgang etter at jeg begynte å jobbe innen hjemmetjeneste. Har sjeldent tid til å spise lunsj, og da mister jeg et måltid ofte. Hjemme spiser jeg proteinrike middager med grønnsaker. Uansett om jeg spiser 100 g potetgull/ popcorn om kvelden, så går jeg ikke opp i vekt. Går ca. 10 000-12 000 skritt på jobben. Føler meg uattraktiv som så tynn jeg er nå. Vet ikke hvordan løse dette på sikt. Gått ned 8 kilo på ca. 1 år nå. Anonymkode: dda4e...aa2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden For meg hjalp det med trening og endring av kosthold.Spiser mye kjøtt som metter godt. Anonymkode: 38674...58e 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Burde jeg gå til legen og bli henvist til ernæringsfysiolog? Det er noe feil eller rart når jeg ikke går opp i vekt av potetgull/ kaloriholdig mat. Sjokolade spiser jeg ikke, men spiser jo kake og bolle av og til. Anonymkode: dda4e...aa2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Ufrivillig vektnedgang skal alltid sjekkes hos lege, da det kan være en begynnende sykdom som ligger bak. (eksempler kan være diverse hormonelle ubalanser, som diabetes, stoffskifte, kortisol osv) At du ikke går opp av 100 g potetgull/popcorn ville jeg ikke lagt vekt på - da det er totalen som er viktig. Anonymkode: 102d8...dde
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Ok så spis mer enn 100g godteri? Anonymkode: f1eaa...c23 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Du må spise næringsrik mat og ikke godteri kjære deg. Anonymkode: 38674...58e
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hatt ufrivillig vektnedgang etter at jeg begynte å jobbe innen hjemmetjeneste. Har sjeldent tid til å spise lunsj, og da mister jeg et måltid ofte. Hjemme spiser jeg proteinrike middager med grønnsaker. Uansett om jeg spiser 100 g potetgull/ popcorn om kvelden, så går jeg ikke opp i vekt. Går ca. 10 000-12 000 skritt på jobben. Føler meg uattraktiv som så tynn jeg er nå. Vet ikke hvordan løse dette på sikt. Gått ned 8 kilo på ca. 1 år nå. Anonymkode: dda4e...aa2 Hæ, hvorfor i all verden skal du opp i vekt når du har en helt normal BMI? Kanskje du heller burde søke hjelp for kroppsdysforien din? Anonymkode: 8b0e8...807 1
Olaug Olsen Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden (endret) Godteri hjelper ikke. Trening gjør at man får bedre appetitt. For min del forsøkte jeg i mange år å gå opp i vekt ved å spise kaker til lunch. Det var ikke effektivt. Gjennombruddet kom da jeg begynte å løpe. De dagene jeg løper, spiser jeg mye mer, og dette legger seg på kroppen i form av muskler.I tillegg er det lurt å spise mat som har mye kalorier. Fisk, kjøtt, egg. Smør h-melk og majones. Endret 7 timer siden av Olaug Olsen 2
Sniff76 Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Jeg trodde hjemmetjenesten kjørte bil mellom hjemmene til pasientene? Spise mens du kjører?
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ, hvorfor i all verden skal du opp i vekt når du har en helt normal BMI? Kanskje du heller burde søke hjelp for kroppsdysforien din? Anonymkode: 8b0e8...807 Jeg ser radmager ut. BMI viser ikke bilde av kroppen min akkurat. Anonymkode: dda4e...aa2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må spise næringsrik mat og ikke godteri kjære deg. Anonymkode: 38674...58e Jeg gjør det ikke tillegg, spiser masse grovt brød og grønnsaker. Bare rent kjøtt og fisk, aldri UP mat. Anonymkode: dda4e...aa2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjør det ikke tillegg, spiser masse grovt brød og grønnsaker. Bare rent kjøtt og fisk, aldri UP mat. Anonymkode: dda4e...aa2 *Jeg gjør dette i tillegg til godteri. Anonymkode: dda4e...aa2
Gnå Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Jeg tror det er to triks her: - Du må spise mer og oftere enn det som føles "naturlig" for deg. Litt mer ost på brødskiva til frokost (eller kanskje til og med en brødskive ekstra?), en banan mellom pasientene du besøker, osv. osv. - Du må smugle inn kalorier. Olje, nøtter, avocado, chiafrø i havregrøten og peanøttsmør på toppen, h-melk i stedet for skummetmelk, ris, laks i stedet for torsk osv. osv. Selv har jeg brukt proteinpulver og næringspulver en får kjøpt på apotek/helsekost. Kan selv tenke at jeg er "immun" mot kalorier noen ganger, men når jeg gjør disse tiltakene, går jeg opp i vekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå