AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hei, vi skal bygge hus og er veldig usikre på dette. Vi var egentlig helt sikre på å ha muligheten til å stenge av kjøkkenet fra stuen med f.eks dobbel skyvedør for å - redusere støy - skjule oppvask/skittent kjøkken for gjester - kunne lage mat på kjøkkenet uten at hele selskapet kan sitte i stuen og følger med. Men arkitekten vår sier det er bare mer og mer normalt med åpne løsning fordi det gir en større romfølelse. Hva tenker dere? Anonymkode: 07049...ac3
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #2 Skrevet 51 minutter siden Jeg HATER åpent kjøkken. Og jeg nekter å tro at det lages av noen annen grunn enn å spare penger. Jeg vil kunne sette meg i sofaen å slappe av uten å måtte rydde kjøkkenet med én gang, hver gang. Trenger ikke nødvendigvis å ha dører, men det bør være i et hjørne eller bygd sånn at man går inn i det, det aaaller verste er leiligheter hvor kjøkkenet er én rad som går parallelt med stua. Det hadde jeg aldri orka. Og vi er jo enige, så jeg hadde lett bygd eget kjøkken eller plassert det i det minste så man ikke ser rett inn i det fra stua 😊 Anonymkode: cbd7f...705 2
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #3 Skrevet 33 minutter siden Jeg vil ha adskilt kjøkken, og dette må ha vindu og plass til spisebord. Vi er en stor familie, og det er viktig å ha flere oppholdsrom. Jeg kan ha besøk av venner på kjøkkenet, mens mann og barn okkuperer stua. Jeg kan lukke døra og være alene. Anonymkode: f48dd...d37 1
AnonymBruker Skrevet 25 minutter siden #4 Skrevet 25 minutter siden Vi bor i en gammel frognerleilighet med stort kjøkken med kjøkkenøy, balkong, peis og stort spisebord. Fra kjøkkenet er det en stor tofløyet dør inn til stuen, når de er åpne, blir det nesten som to rom, helt perfekt! Anonymkode: e06fe...610 2
Fru Uperfekt Skrevet 24 minutter siden #5 Skrevet 24 minutter siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hei, vi skal bygge hus og er veldig usikre på dette. Vi var egentlig helt sikre på å ha muligheten til å stenge av kjøkkenet fra stuen med f.eks dobbel skyvedør for å - redusere støy - skjule oppvask/skittent kjøkken for gjester - kunne lage mat på kjøkkenet uten at hele selskapet kan sitte i stuen og følger med. Men arkitekten vår sier det er bare mer og mer normalt med åpne løsning fordi det gir en større romfølelse. Hva tenker dere? Anonymkode: 07049...ac3 Vi har åpen men med trekkspill vegg så om vi vil kan vi lukke av
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #6 Skrevet 11 minutter siden Ville definitivt hatt kjøkken og stue for seg. De gammeldagse doble skyvedørene som kunne skyves helt inn i veggen på hver sin side var både fine og praktiske. Altså, at de gikk i et spor inni veggen, var innebygde i veggen, slik at når de var åpne så vistes de ikke i det hele tatt. Enklere også med møblering fordi man ikke trenger å ta hensyn til dører som tar plass inn i rommet når de åpnes, og heller ikke okkuperer veggplass (som mange moderne, utenpåliggende skyvedører gjør). Anonymkode: cf316...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #7 Skrevet 11 minutter siden Stort hus - adskilt "normal" størrelse - åpent Kommer også litt an på planløsningen, hva man foretrekker etc. Vi bygde hus med doble glassdører mellom kjøkkenet og stua. Så flyttet vi til et hus som hadde mindre kjøkken og stue, men åpen løsning. Alle tror det nyte huset er mye større, og det virker mye større pga åpen løsning. Vi trives best med åpen løsning, helt klart. Anonymkode: f969b...73f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå