Gå til innhold

Sardinus eller Sardinius? Hva klinger best?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine tvillinger heter Karius og Baktius. 

Anonymkode: af929...a58

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leo Anchovius høres staselig ut. Spesielt om etternavnet er Olsen eller Grutjordstubben. 

Anonymkode: f74ba...962

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sardiner er egentlig fantastisk mat, rart vi ikke spiser det mer. Jeg har aldri sett frosn sardiner i vanlig butikk, men har sett i internatsjonal butikk. Nå spiser ikke jeg fisk lenger, men kjøpte til kattene mine og de elsket det. Man trenger ikke fjerne beina heller, da de er myke nok til å spise, også for mennesker. Men det er jo en del jobb å sløye dem da, om de er frosset hele.

Anonymkode: 0efe1...4d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kall ungen din noe som ligner " sardin" , vær så snill. For barnets skyld. 

Anonymkode: 4e6dd...85b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke akkurat det samme som vortesvin, men villsvin blir vel brukt i navn forresten. Jor i Jorunn betyr sannsynligvis villsvin.

Nei, men "jo" er et gammelt navn på hest som ikke brukes på norsk mer, men som finnes i navn som Jostein, Jokjell osv. eventuelt også Jofred.

Anonymkode: 49b97...a86

Om «Jor» i Jorunn har noe med villsvin å gjøre og «Jo» har en eldgammel forbindelse til hest, er det uansett så langt fra opprinnelsen at ingen vil tenke den tanken. Ihvertfall ikke barn i «mobbealder», men Sardinia - sardin er en helt åpenbar kopling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sardiner er egentlig fantastisk mat, rart vi ikke spiser det mer. Jeg har aldri sett frosn sardiner i vanlig butikk, men har sett i internatsjonal butikk. Nå spiser ikke jeg fisk lenger, men kjøpte til kattene mine og de elsket det. Man trenger ikke fjerne beina heller, da de er myke nok til å spise, også for mennesker. Men det er jo en del jobb å sløye dem da, om de er frosset hele.

Anonymkode: 0efe1...4d9

I hvilken internasjonal butikk såg du disse dypfryste sardinene? Jeg tenkte å ha sardiner til lunsj en dag selv jeg, men bor på bygda så det blir jammen ikke lett å få tak i… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg håper det er snakk om en katt her...

Anonymkode: 8a77c...957

Nei, stakkars pus! 

Anonymkode: 348f4...500

Skrevet

Jeg hadde saksøkt foreldrene mine om de gav meg navn som en type hermetisk sardin 

AnonymBruker
Skrevet

"Leo Sardinius" og denne tråden er faktisk så morsom at jeg kom på den da jeg va på vei til jobb i dag og lo litt for meg selv i bilen. Godt jobba, TS!

Anonymkode: 0e5ed...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...