Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker dere å hjelpe deres mannlige kjærester med ting i huset? Typ vasking, pynting, rydding? Er redd for at han kan bli litt overveldet og at jeg tråkker han på tærne, men han trenger absolutt hjelp. 

Anonymkode: b4fa6...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, virkelig ikke. Jeg gidder knapt å rydde min egen leilighet.

Anonymkode: a88f9...178

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Ber han deg om hjelp, eller synes du at han trenger det..? I det først scenariet er kommunikasjon stikkordet, i det andre er løsningen at du holder det for deg selv. Mitt hjem, min borg osv.

• Liker 1
Skrevet

Haha, her er det faktisk typen min som iblant får impulser til å rydde og organisere i mitt hjem… 

Anonymkode: eef67...128

Skrevet (endret)

Ikke gjør det.

Plutselig ender du opp med ansvaret for hans hjem og. 

Endret av Rødvinsfilosofen
avansert = ansvaret 😅
  • Liker 6
Skrevet

Jeg rydder og ordner for henne, hun gjør ikke en dritt for meg. Jeg er lei. 

Anonymkode: ae53c...bb6

• Hjerte 1
Skrevet

Jepp, det gjør jeg. Jeg liker å hjelpe til. Enten han spør eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bruker dere å hjelpe deres mannlige kjærester med ting i huset? Typ vasking, pynting, rydding? Er redd for at han kan bli litt overveldet og at jeg tråkker han på tærne, men han trenger absolutt hjelp. 

Vi kan hjelpe hverandre med litt større ting, som maling og enkelt snekkerarbeid. Men hovedsakelig er poenget med at vi er særboere at vi ønsker å ha hvert vært hjem, og dermed selv ordner eget hus. 

Anonymkode: e009c...aeb

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi ordner oss selv, men hjelper hverandre med konkrete ting som å bære inn balkongmøbler for vinteren etc der man helst må være to. 

Ville ikke falt meg inn å pynte kjærestens leilighet til jul. Tror ikke han hadde lagt merke til det heller. 😅

Anonymkode: 8e2c5...0c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vasker og rydder ikke i andres hjem, med mindre det var en syk/skadet person som behøvde hjelp i en periode.

Og jeg «pynter» i hvert fall ikke. Jeg hadde hatet det om noen hadde bestemt hva slags pynt jeg skulle omgi meg med.

Anonymkode: e1c4b...902

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å motivere kan du gjøre, men HAN skal gjøre jobben. Du kan være tilstede mens han gjør det...

Men ikke blir hans mor, det vil du angre på....

Men nå kjenner vi ikke til helsebildet da.

Anonymkode: 4b1e1...547

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Haha, her er det faktisk typen min som iblant får impulser til å rydde og organisere i mitt hjem… 

Anonymkode: eef67...128

Samme her 🙂

Skrevet

Stort sett er det ingen av oss som gjør husarbeid i den andres hjem. Men mange ganger gjør vi felles ting hvor vi hjelper hverandre med spesielle ting som trengs.

Skrevet

Vi hjelper til hos hverandre med typ matlaging og oppvask, men aldri husvask. Jeg har hage, så han klipper plen og hekk, fikser bed og slikt. Han elsker å holde på ute men bor selv i leilighet akkurat nå. Dessuten liker han å ha noe å holde på med når han er hos meg. Han fikser småting inne også. Han er av typen som ikke setter seg ned i sofa etter middag. 

Skrevet

Ja, vi er særboere men når vi er sammen er mitt hus hans, og hans hus mitt. Vi opptrer ikke som gjester hos hverandre men likestilte partnere. Han lager mat på både mitt og hans kjøkken, jeg vasker gulvene i både mitt og hans hjem osv. Han er en selvstendig mann som holder huset selv og venter selvfølgelig ikke på at jeg skal komme for å vaske gulvene, men når jeg er der er det helt naturlig at jeg bidrar med mitt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor sammen nå, men ja, vi hjalp hverandre før vi flyttet sammen. Husker jeg hadde en periode med grusomt mye overtid pga sykdom på jobb og det ble en periode med 12-14 timers arbeidsdager på meg. Det fløt over av klesvask hjemme og huset trengte en skrubb, for å si det mildt. Da stilte han opp, tok all klesvask og vasket huset fra topp til tå en av disse lange dagene. Jeg ante ingenting før jeg ramla inn døra etter en lang vakt. Han har så stor omsorgsevne, og det var hans måte å prøve å gjøre livet mitt ellers så lett som mulig mens det stod på som verst. Det gjør han enda ❤️

Anonymkode: 02433...9c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det gjør jeg. Bor nesten bare hos han så det er bare fint å hjelpe til. Jeg hadde ikke likt hvis han hadde bare ligget på sofa hos meg i mitt eget hjem

Anonymkode: 4f062...411

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men vi er mest hos meg (nesten bare) og han er mye ryddigere enn meg. Så det er aldri noe å gjøre hos han.

Han «hjelper» meg da (rydder etter oss, som jeg også gjør).

Anonymkode: 39ca6...510

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mannlige kjæreste?

Jeg og min mannlige kjæreste hjelper hverandre med alt hjemme hos hverandre, med det som trengs. Er mest hos han.

Der har jeg blitt komfortabel med å fikse klesvask når jeg trenger å vaske mine egne klær (når jeg er der). Tar såklart med annet tøy også. Ellers blander jeg meg fint lite, fordi han fikser alt selv. 

Vi har minimalt med pynt og juggel hos han. Er mer dekorasjon og møbler hos meg. Jeg trives med begge deler så er komfortabel med det.

Han trenger ikke hjelp eller avlastning, men når jeg er hos han så gjør jeg det jeg kan, det setter han pris på. Vi har ikke samme dynamikk hos meg, for han er ikke glad i å være borte hjemmefra. Men han gjør alt av handyman-arbeid hos meg som om det var hans eget.

Anonymkode: d90bd...eb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg rydder og ordner for henne, hun gjør ikke en dritt for meg. Jeg er lei. 

Anonymkode: ae53c...bb6

Har hun bedt deg rydde og ordne?

Om man bor hver for seg er det vel natulig å passe hvert sitt hus.

Anonymkode: 72436...a7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...