Gå til innhold

Hvordan feirer du jul og med hvem? (kanskje spesielt dere uten mye familie)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feirer normalt med mine to søstre, og vedkommende som har vært sammen med min mor til hun forlot oss( han synes stefar er så feil, så aner ikke helt hva han er) 

Lille juleaften er det egentlig vanlig dag frem til middag. Vi pleier å lage røkt juleskinke med tilbehør. 
Deretter drar vi til kirkegården for å tenne lys og legge ned krans hos foreldrene våre. Resten av kvelden pynter vi juletre, ser på kvelden før kvelden, og spiser julekaker.

Juleaften er som regel opp rundt 8-9, vi ser film, jeg starter på grøten, og springer mellom komfyren og 3 nøtter til Askepott ( det blir dynegrøt i år, blir kos å se filmen i sin helthet). Deretter spiser vi ca 12.30, tidligere år vis det var godt føre og mulighet var det hest og slede med dombjeller og nisseluer❤️ Nå blir det mest avslapping, litt gaming, osv. 

Vi spiser alt mellom 17 og 18, kommer helt Ann på når jeg er ferdig med ribba. 
vi pakker opp julegaver, og spiser dessert etter vi ferdige.

1 juledag er det julefrokost kl 11.30 og Flåklypa på kvelden. Ellers har jeg ingen tradisjoner i julen. Jeg tar dagene som kommer og koser meg med turer ute, bøker, filmer og gaming. 

I år, tror jeg det blir meg og en søster på dagtid, og kanskje opp til tredje søster etter hun er ferdig på jobb rundt 19? Vis ikke blir det besøk på dagtid og kun meg og samboer på kvelden. Blir veldig uvant, men vi får gjøre det så hyggelig som vi kan.

Anonymkode: a4255...8d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feier hjemmme hos mor langt nord i landet. Så kommer et søsken også. Så det blir bare tre i år. Noen ganger har en tante vært med, men det blir ikke i år. Det blir greit og avslappende, men klart at man jo savner at det er noe barnebarn i familien - som det ikke er. Det er jo litt sårt når andre hus i området gjerne er fylt med store familier. Samtidig er det jo andre i samme situasjon, selvsagt. Det er heller ingen anne nær familie i området - så det blir mye å sitte inne. Jeg er vel den mest sosiale av oss tre, så jeg vil nok ta initiativ til å kanskje invitere noen naboer - på den annen side er jo dette da personer som jeg ikke kjenner så godt, fo det er lenge siden jeg flyttet derfra. Egentlig kunne jeg faktisk tenkt å feire jul helt alene i byen jeg bor i nå, men jeg vil jo ikke skuffe den llle familien jeg har. Hvodan det blir når mor blir borte vet jeg ikke. Da er vi bare to søsken igjen. 

Anonymkode: c5d15...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn var vi fire personer. Det var hele familien, mine besteforeldre, en forelder og meg. Nå er mine besteforeldre døde for flere år siden, men jeg har fått to barn (de er voksne nå), en bonus, svigerforeldre og svogere. Så med meg og mannen og barna er vi 10 personer.

Anonymkode: 02023...e21

AnonymBruker
Skrevet

Skal feire med min mor og min far. Min søster skal til mannens familie. Blir meget rolig kan man si🤭

Anonymkode: 666da...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...