AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:32 #1 Skrevet onsdag kl. 21:32 Hvem feirer dere jule sammen med? Og hva gjør dere i romjulen? Anonymkode: de5f7...4f9
skreppamedleppa Skrevet onsdag kl. 22:06 #2 Skrevet onsdag kl. 22:06 Jeg feirer julaften med mannen. Vi har stortsett en avslappet voksenjul uten så mye ståk og styr. For oss er dette himmelen, for andre kan det kanskje virke kjedelig (vi er forskjellige). Lille julaften: har jeg fri og til da er husvasken tatt så det er "bare" å pynte huset på lille julaften. Da er det julemusikk, julepysj, Klementiner og Julebrus og huset blir smashing✨ Jeg elsker dette. En luftetur med hunden Vi spiser grøt på kvelden når alt er pyntet og ser gravinnen og hovmesteren og alene hjemme filmen. Julaften: Jeg våkner sånn i 9 tiden, da er mannen ute på morgentur med hunden. Jeg lager meg julekaffe og tar med meg noen Klementiner, noen julekaker (biscotti og brune pinner) inn i sengen og ser på julemorgen. Når mannen kommer igjen er det hundekos i sengen for meg og hund mens jeg ser på Askepott. Mannen kjører til kirkegården for å tenne lys og legge ned krans for sine. Når han kommer igjen lager vi oss god "frokost", ser litt Disney og koser oss. Så kler vi på oss og tar oss en god ettermiddagstur med et vennepar. Er været bra pleier vi å fyre opp bål og bare preike skit en liten stund. På vei hjem stikker vi innom søsteren hans med familien og et annet vennepar for å overlevere pakker. Pinnekjøttet har vi selvfølgelig satt på før vi drar på tur så når vi åpner døren med rødmosen kinn lukter det jul i stuggu ❤️ Vi spiser relativt seint (sånn i 19-19.30 tiden). Vi tar resten av kvelden i sofaen med riskrem, julefilmer, rødvin, digg og kos. Litt gaming og innimellom dette litt gaveåpning. 1. juledag: julebesøk med deler av hans familie, da blir det servert svineribbe med julepølse og hjemmelaget medisterkaker, surkål, rødkål. Når vi er ferdig her så må jeg og mannen lufte hode med en litt lang og stille tur ( i dette julebesøket har de 5 turbo barn som er høyt oppe etter julaften, det kreves en lang og litt stille tur i skogen med hunden etter dette😅) vi er ikke vandt til så mye bråk og mas, så selv om det er koselig for noen timer og en fin tradisjon er det også deilig å komme hjem igjen. Ellers er det julepysj hjemme i sofaen kos, avslapping, julehefte lesing og lite pes. 2. juledag. Julebrønsj med deler av mannen sin familie (dette gleder jeg meg like mye til hvert år, det er så god mat, så koselig (og ingen turbo barn). Også er det meg og mannen og lave skuldre resten av romjulen, med hundeturer, god mat, kaffelumring på sengen, julefilmer, snop og vin, kakao, boklesing mm. Det har hendt at jeg reiser noen dager i romjulen til min reservemor, men jeg er såpass sliten i romjulen at jeg vil bare ha minst mulig reising da, så jeg pleier å ta ut noen dager ferie i januar og ta meg en lang helg da istedenfor. 6 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:12 #3 Skrevet torsdag kl. 18:12 skreppamedleppa skrev (20 timer siden): Jeg feirer julaften med mannen. Vi har stortsett en avslappet voksenjul uten så mye ståk og styr. For oss er dette himmelen, for andre kan det kanskje virke kjedelig (vi er forskjellige). Lille julaften: har jeg fri og til da er husvasken tatt så det er "bare" å pynte huset på lille julaften. Da er det julemusikk, julepysj, Klementiner og Julebrus og huset blir smashing✨ Jeg elsker dette. En luftetur med hunden Vi spiser grøt på kvelden når alt er pyntet og ser gravinnen og hovmesteren og alene hjemme filmen. Julaften: Jeg våkner sånn i 9 tiden, da er mannen ute på morgentur med hunden. Jeg lager meg julekaffe og tar med meg noen Klementiner, noen julekaker (biscotti og brune pinner) inn i sengen og ser på julemorgen. Når mannen kommer igjen er det hundekos i sengen for meg og hund mens jeg ser på Askepott. Mannen kjører til kirkegården for å tenne lys og legge ned krans for sine. Når han kommer igjen lager vi oss god "frokost", ser litt Disney og koser oss. Så kler vi på oss og tar oss en god ettermiddagstur med et vennepar. Er været bra pleier vi å fyre opp bål og bare preike skit en liten stund. På vei hjem stikker vi innom søsteren hans med familien og et annet vennepar for å overlevere pakker. Pinnekjøttet har vi selvfølgelig satt på før vi drar på tur så når vi åpner døren med rødmosen kinn lukter det jul i stuggu ❤️ Vi spiser relativt seint (sånn i 19-19.30 tiden). Vi tar resten av kvelden i sofaen med riskrem, julefilmer, rødvin, digg og kos. Litt gaming og innimellom dette litt gaveåpning. 1. juledag: julebesøk med deler av hans familie, da blir det servert svineribbe med julepølse og hjemmelaget medisterkaker, surkål, rødkål. Når vi er ferdig her så må jeg og mannen lufte hode med en litt lang og stille tur ( i dette julebesøket har de 5 turbo barn som er høyt oppe etter julaften, det kreves en lang og litt stille tur i skogen med hunden etter dette😅) vi er ikke vandt til så mye bråk og mas, så selv om det er koselig for noen timer og en fin tradisjon er det også deilig å komme hjem igjen. Ellers er det julepysj hjemme i sofaen kos, avslapping, julehefte lesing og lite pes. 2. juledag. Julebrønsj med deler av mannen sin familie (dette gleder jeg meg like mye til hvert år, det er så god mat, så koselig (og ingen turbo barn). Også er det meg og mannen og lave skuldre resten av romjulen, med hundeturer, god mat, kaffelumring på sengen, julefilmer, snop og vin, kakao, boklesing mm. Det har hendt at jeg reiser noen dager i romjulen til min reservemor, men jeg er såpass sliten i romjulen at jeg vil bare ha minst mulig reising da, så jeg pleier å ta ut noen dager ferie i januar og ta meg en lang helg da istedenfor. Dette hørtes så koselig ut🥰 Deilig med en sånn rolig jul Anonymkode: de5f7...4f9 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:19 #4 Skrevet torsdag kl. 18:19 Har lite familie, og et år feiret (kun) Pus og jeg jul sammen. Veldig koselig 🥰🐈 Dyr kan være like fine å feire med som mennesker ❤️ Anonymkode: aefd5...d0d 3 3
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 19:15 #5 Skrevet torsdag kl. 19:15 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette hørtes så koselig ut🥰 Deilig med en sånn rolig jul Anonymkode: de5f7...4f9 Ja det synes vi også AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har lite familie, og et år feiret (kun) Pus og jeg jul sammen. Veldig koselig 🥰🐈 Dyr kan være like fine å feire med som mennesker ❤️ Anonymkode: aefd5...d0d 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:00 #6 Skrevet torsdag kl. 20:00 Lille julaften har vært jobb, pynting hjemme og pizza levert på døra. Om jeg feirer med voksent barn så er det avslapping julaften fram til jeg må ordne meg og kjøre. Kommer relativt tidlig hjem. Ingen forskjell på 1. og 2. juledag. Tar bare dagene som det kommer. Jobber alltid i romjula. Tidligere var lille julaften som nå. Opp relativt tidlig på julaften. En lang frokost på oss alle. Unger så tv. Jeg hentet forelder samt ordnet julemiddagen. Gjester kom. Når unger var lagt satt vi voksne og pratet og drakk vin. Kun juleøl til middagen mens unger var våkne. Rolig dag 1. juledag. Lang brunsj. Kjørte forelder hjem. Ribbe igjen til middag. 2. juledag var vi også bare hjemme. Det ble bare sånn når man ikke har noe særlig familie rundt seg. Anonymkode: 80eef...69c 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:07 #7 Skrevet torsdag kl. 20:07 skreppamedleppa skrev (22 timer siden): Så kler vi på oss og tar oss en god ettermiddagstur med et vennepar Så koselig dere har det ❤️ måtte lese denne setningen et par ganger for først trodde jeg at du skrev ettermiddagslur, og så med et vennepar da, spicy jul😂 Anonymkode: 65273...2f1 3
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 20:23 #8 Skrevet torsdag kl. 20:23 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så koselig dere har det ❤️ måtte lese denne setningen et par ganger for først trodde jeg at du skrev ettermiddagslur, og så med et vennepar da, spicy jul😂 Anonymkode: 65273...2f1 🤣 Riktignok er jeg kanskje litt mindre tradisjonsavhengig enn de fleste i julen, men akkurat den på julaften har jeg til gode å oppleve😅 ❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:31 #9 Skrevet torsdag kl. 20:31 skreppamedleppa skrev (7 minutter siden): 🤣 Riktignok er jeg kanskje litt mindre tradisjonsavhengig enn de fleste i julen, men akkurat den på julaften har jeg til gode å oppleve😅 ❤️ Kanskje noe å tenke på til neste år, gøy med nye tradisjoner haha 😂 Anonymkode: 65273...2f1 1
skreppamedleppa Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kanskje noe å tenke på til neste år, gøy med nye tradisjoner haha 😂 Anonymkode: 65273...2f1 🤪😂 tror vi holder oss til tur jeg, både for venner og for oss selv (og hund). Så får vi heller stø litt ekstra pepper i kålrotstappen om vi skulle kjede oss og trenger ekstra spice. Men takk for forslaget, haha.. (lover å ta vare på det og ha det i mente💯) 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden Jeg skal være innlagt på Dps i julen. Det har jeg vært en del juler nå. Jeg har ikke familie i nærheten, og vanskelige familieforhold. Jeg er også avhengig av oppfølging og hjelp og folk tar jo julefri, så da har det passet best at jeg er innlagt. Jeg er takknemlig for at jeg får plass, og det er helt ok. Er en litt annerledes stemning, men både pasienter og personalet gjør det beste ut av det, og vi har det (stort sett) fint sammen. Jeg har også feiret jul alene og hatt det veldig fint med det. En av mine fineste juler var alene ❣️Jeg gikk tur å så på julelysene, spiste god mat, satt på Facebook som da var veldig aktivt, og slappet av. Så til de som skal være alene så vil jeg bare si at det kan faktisk være veldig fint ❤️ (Familien velger å inkludere alle unntatt meg i julen. De sier det er jul og da må alle være med, inkludert min overgriper. En mann som alle vet hvordan det er, som ikke tilfører noe ekstra, men «det er jo jul». Jeg er ikke ønsket om jeg ikke aksepterer at han er der. Jeg har ingen kontakt med ham, og vil heller feire alene da, men er for dårlig og får da plass innlagt.) Anonymkode: 244a6...93a 13
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden Jeg feirer sammen med samboer og foreldrene hans. Noen ganger dukker også noen flere fra familien hans opp. Jula er best når den ikke er overfylt med folk og styr. Anonymkode: ef400...fed 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg feirer sammen med samboer og foreldrene hans. Noen ganger dukker også noen flere fra familien hans opp. Jula er best når den ikke er overfylt med folk og styr. Anonymkode: ef400...fed Svarte kanskje litt kort og kjedelig, men her er julen vår dag for dag: Lillejulaften: siste juleforberedelser med litt vasking og rydding, og selvfølgelig pynte juletreet. Vi spiser middag hos samboers foreldre sammen med flere av slekta hans. Jeg pleier også å dra på kirkegården og pynte og tenne lys for besteforeldrene mine og den ene forelderen min. Julaften: Sløv morgen med litt ekstra god frokost og en julefilm på TVn. Deretter har vi tradisjon med å gi morgengaver til både mennesker og dyr (små pakker med snop). Deretter er det å pynte seg litt (for de som ønsker det) og spise middag hos samboers foreldre. Vi har både ribbe og kalkun siden vi ikke blir enige om hva vi liker best! 😅 Etter middag trekker jeg og samboeren oss tilbake til eget hus, skifter til koseklær og åpner pakker (sammen med kattene ❤️) Første juledag: null planer utover behagelige klær og restemat hos samboers foreldre Andre juledag: familieselskap med samboers familie. Trivelig, men også litt slitsomt da flere i familien er fryktelig glad i å prate, gjerne høyt. Resten av romjula består ofte av et vennetreff, en middag med min familie (en forelder og ett søsken med partnere), og masse kos og avslapning. Jula er helt nydelig. Eneste aber er at den alltid går så fort, og så er det tilbake til hverdagen og mer mørketid før våren og lyset kommer. Anonymkode: ef400...fed 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden Med familien (6-10 personer) julaften og nyttårsaften, og noen ganger familiemiddag på 2.juledag. Ellers er jeg helst hjemme og koser meg og ser film og tar det rolig med bare oss i husholdningen. Drar på vennefest på nyttårsaften iblant om barna ikke er med, men er oftest med familien. Kan ikke være for mye for parten, julen skal være mest ro og hygge i julepynten. Ikke stress og farting overalt. Anonymkode: 6cd38...834
AprilLudgate Skrevet 15 timer siden #15 Skrevet 15 timer siden Feirer med mann og barn. I starten etter vi fikk barn feiret vi i Oslo (familiene bor i annen by) fordi jobb i romjul og halve julaften osv. Så ble det bare en fast greie, har hatt besøk av litt venner som ikke ville feire hjemme selv og (pga mye konflikter mellom foreldrene da). Så ble jeg for syk til å dra noen plass, og mannen må fortsatt jobbe litt i jula. Så da feires det ekstremt avslappet her. De 3 siste julaftnene har blitt «spolert» av sykdom hos en eller alle (sånn type pesten og kolera), så da har vi åpnet gaver på formiddagen og spist enkel middag om noen orket 😅 Julemiddagen ble utsatt til romjul. Så nå er vel nesten den pakkeåpning kl 12 i pysjen og middag senere om folk er oppegående en tradisjon 🎄 Funker faktisk bedre enn «vanlig» jul, for ungen får alltid noe å drive på med resten av dagen som han liker/har ønsket seg. Før barn og «bare oss feiringen» følte jeg jula ble mye forpliktelser, forventninger om å reise til x og y og litt masete.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden AprilLudgate skrev (11 timer siden): Feirer med mann og barn. I starten etter vi fikk barn feiret vi i Oslo (familiene bor i annen by) fordi jobb i romjul og halve julaften osv. Så ble det bare en fast greie, har hatt besøk av litt venner som ikke ville feire hjemme selv og (pga mye konflikter mellom foreldrene da). Så ble jeg for syk til å dra noen plass, og mannen må fortsatt jobbe litt i jula. Så da feires det ekstremt avslappet her. De 3 siste julaftnene har blitt «spolert» av sykdom hos en eller alle (sånn type pesten og kolera), så da har vi åpnet gaver på formiddagen og spist enkel middag om noen orket 😅 Julemiddagen ble utsatt til romjul. Så nå er vel nesten den pakkeåpning kl 12 i pysjen og middag senere om folk er oppegående en tradisjon 🎄 Funker faktisk bedre enn «vanlig» jul, for ungen får alltid noe å drive på med resten av dagen som han liker/har ønsket seg. Før barn og «bare oss feiringen» følte jeg jula ble mye forpliktelser, forventninger om å reise til x og y og litt masete. Organisk utviklet fin ny tradisjon for dere! Anonymkode: 0e819...377
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden Feirer, som alltid, alene med datteren min. Mamma er død og pappa velger å feire med stemor, og hennes barn. Vi inviteres ike dit. De sier at da blir vi for mange og det går ikke. I romjulen har jeg fri røddagene og skal jobbe de andre dagene. De dagene jeg har fri skal vi bare kose oss, se film, slappe av, være med venner, forhåpentligvis være litt ute, dra på kino (vi drar alltid på kino i romjulen) og bare ha det fint De dagene jeg jobber må datteren min være alene hjemme, men det går greit. Anonymkode: c3e47...cd3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden Jul er familietid. Begynner 18. og 19. desember med å feire to bursdager. Lille julaften er det juleselskap med "storfamilien" med pakker og juletregang. ca 30 personer samlet. Julaften er det kirkebesøk med påfølgende middag med de nærmeste hjemme hos oss. Det vil si meg, kona, barna og ofte min mor som bor i nabohuset. 1. juledag er det lunsj hos min bror for å markere hans datters fødselsdag. 2. juledag er det stort bursdagsselskap for min onkel, ofte med 40-50 gjester. Resten av jula har ikke noe fast program fra år til år, men blir som regel hjemlig for avslapning. Anonymkode: 588db...15d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden Feirer ikke jul i det hele tatt. Har ikke gjort siden slutten av 20 åra. Vi meldte oss ut av jula, hysteriet og kjøpebonansaen rundt disse tider. Ingen pynt og ingen gaver. Ja vi spiser ribbe og pinnekjøtt men ikke i en julesetting. Og så deilig å slippe jula Anonymkode: 62a57...865
starken Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Jeg flyttet for en stund siden, til andre delen av landet. Jeg har ikke vært i hjembyen min siden i sommer, så jeg tror jula blir relativt travel med å treffe alle mine. I år blir det bare meg og foreldrene mine på julaften. Vanligvis er søsknene mine også med, men de er nok opptatt med å ruse seg denne jula. Så det blir litt trist, men også litt godt å ikke ha det så tett på. I romjula så spiser jeg et par middager med foreldrene mine. Andre juledag er det alltids fest med venner, så det er gøy. Resten av romjula skal jeg bruke på å slappe av, besøke familie som bor et stykke unna og treffe venner. Nyttårsaften lager jeg middag og fest for vennene mine, så det er fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå