AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Har begynt i ny jobb innen helse og omsorgssektoren, og har nå et behov for å dusje etter hver vakt pga sur lukt etter stell og dusj. Må hver dag pga jobb, og hvorfor? Anonymkode: 65427...5eb
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Må du dusje hver dag pga jobb*? Anonymkode: 65427...5eb
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Ikke alltid jeg orker,lav energi. Da blir det vaskeklut og klesskift. Anonymkode: f74cc...32b
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Nei. Sitter bak en skjerm hele dagen Anonymkode: f8678...ebc
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Skrevet 12 timer siden Ja. Jobber som renholder, og dusjer og skifter klær etter jobb. Anonymkode: b3ec5...2fe
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Skrevet 12 timer siden Noen ganger. Barnehagelærer. Anonymkode: 1c61c...eaa
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden Ja. Er sykepleier Anonymkode: 61f94...8c1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må du dusje hver dag pga jobb*? Anonymkode: 65427...5eb Jeg dusjer og skifter/vasker klær hver dag etter jobb. Jeg går i dritt, blod, insekter og alt du kan tenke deg av møkk på jobb og vi har ikke uniformer/arbeidsklær. Anonymkode: d9568...a0c
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Når jeg jobbet i hjemmetjenesten og bolig måtte jeg dusje etter jobb. Helst vaske klærne mine etter vakt på bolig. Anonymkode: 8def7...8f9
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Skrevet 12 timer siden Ja, jeg ser ut som jeg er hentet ut av en kullgruve til tider. Jobber som kontaktledningsmontør og blir ganske skitten av å skru på slikt anlegg. så ja, må ha en dusj for å bli ren og få varmen i meg etter nattskift. Anonymkode: b1b99...031
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden Følte for å dusje etter jobb da jeg jobbet i hjemmesykepleien, ja😅 Anonymkode: e8cd5...b0a
monican94 Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Ja, dusjer etter jobb istedenfor på morningen som jeg gjorde før.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Dusjer etter jobb, ja. Jobber på kontor, men tar kollektivt i rushen i Oslo, og det medfører jo litt mer nærkontakt med mennesker med varierende hygiene enn strengt tatt nødvendig. Anonymkode: 005a3...67b
skreppamedleppa Skrevet 11 timer siden #16 Skrevet 11 timer siden Dette har jeg gjort i alle år uansett hvilken jobb jeg har hatt. Det spiller ingen rolle om det var på et "sterilt" kontor eller på et dyresykehus med kattepiss i håret eller i den jobben jeg har nå (som involverer ganske ofte hudkontakt med mennesker som kanskje er bostedsløse blant annet-helse). For meg handler det først og fremst om et skifte. Et skille mellom jobb og privatliv. Med engang jeg kommer inn i gangen og tar av meg ytterklær sier jeg høyt "Velkommen hjem Skreppamedleppa" og det kan høres helt tullete ut det, men jeg sier til meg selv med dette at nå er jeg privatmenneske. Jeg er hjemme og kan slappe av. Så går jeg rett inn i dusjen. Det er deilig nå på vinterstid og komme rett fra kulden og inn i en varm dusj og omvendt om sommeren. Så kler jeg på meg "koseklær". For meg er dette et viktig rituale som er med på å skille jobb og privat og at jeg enklere kan legge fra meg jobbtanker når jeg har fri.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Skrevet 11 timer siden Kommer ann på, jobber på sykehus, men det er litt varierende hva vakten har inneholdt. Anonymkode: 623da...bcc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå