AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Jeg har en mann som jobber med å gå ned i vekt, men som er sååå ufattelig glad i bakverk som boller, kringler, kanelsnurrer osv. Det er hans store kryptonitt. Han klarer ikke holde seg til kaloribudsjett om han fristes med det. Han har en svigermor som ikke respekterer særlig mye at han jobber med å gå ned i vekt, og det er heldigvis ikke så ofte vi er på besøk der. Men jeg synes jo synd i han og har så lyst å bake noe skikkelig godt til han. Finnes det sunt bakverk utover hjemmebakt brød, altså «kosemat» som han ikke legger på seg av? Eller er det helt utopisk? Anonymkode: 1440f...a45
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Jeg laget kanelboller som var veldig gode en gang. Veldig klissete deig, så jeg gadd det aldri igjen, men husker at de var veldig gode på smak! Hovedingrediensene var gresk yoghurt og speltmel. Og såklart kanel, ekte smør og sukker/sukrin som fyll. Sikkert flere ting i deigen som jeg ikke husker, men det går sikkert å spørre chatgpt eller google seg frem til en oppskrift. Jeg er også veldig glad i bananmuffins, men de blir jo ikke sånn ordentlig sunne om man skal lage de gode. Anonymkode: 07c55...527
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Han trenger jo ikke spise det hver dag. Om han nøyer seg med en gang eller to i måneden vil det ikke ha så mye å si i det store bildet. Jeg synes det er lettere med f.eks proteinpannekaker. Det er veldig godt, men lettere å ikke overspise av som søtbakst. Anonymkode: 660a6...aa1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Nei, bakverk er ikke forenelig med å gå ned i vekt. Han må nesten gjøre en innsats. Anonymkode: 07b98...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Du kan google sukkerfri lavkarbo bakverk av Caroline Berg Eriksen. Hun har nok lav fettprosent. Anonymkode: bfc10...7a3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden hadde det fantes sunt bakeverk da hadde jeg bakt hele tiden, men det er da ikke krise og spise en bolle i helga Anonymkode: 6a49a...4b4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): hadde det fantes sunt bakeverk da hadde jeg bakt hele tiden, men det er da ikke krise og spise en bolle i helga Anonymkode: 6a49a...4b4 Det finnes masse lavkarbo bakverk og kaker man kan bake selv. Anonymkode: bfc10...7a3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes masse lavkarbo bakverk og kaker man kan bake selv. Anonymkode: bfc10...7a3 Ja men det betyr ikke at det er sunt Anonymkode: 6a49a...4b4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men det betyr ikke at det er sunt Anonymkode: 6a49a...4b4 Men det betyr at man ikke blir tjukk. Anonymkode: bfc10...7a3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Boller og kringler er veldig kaloririke. Blir som å spise noen ekstra brødskiver med masse sukker og smør ved siden av den vanlige maten. For å gå ned i vekt må man spise mindre, iallefall holde seg unna ekstrating som boller, sjokolade, chips, brus osv. Men en bolle en gang i uken så lenge han spiser sunt og mindre porsjoner til vanlig burde gå bra. Og så lenge han ikke spiser masse annet som chips og sjokolade i tillegg, kun den ene bolla. Man kan lage såkalt sunnere boller med veldig lite sukker, yoghurt, grovere mel osv. men likevel så er det jo kaloririkt. Og hvis han spiser såkalt sunnere boller hver dag i tillegg til den vanlige maten så går han ikke ned i vekt. Da er det nok bedre å spise kun 1 vanlig bolle en gang i uken. Anonymkode: 19b87...38b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Nja. Jeg prøvde meg på noen sukrinboller en gang (fant en oppskrift på nett, tror den var publisert av Funksjonell Mat, altså produsenten av Sukrin), men syntes dessverre ikke de var så gode. Vafler, derimot! Der har jeg vært fornøyd med sunne varianter. Blant annet oppskrifter fra Linda Stuhaug. Anonymkode: 0a2b6...180
Tvist Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Jeg lager denne av og til https://www.diabetes.no/kosthold/oppskrifter/kaker/krydderkake/ Kutter i skiver og tar opp ei skive innimellom.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Slankesprøyter reduserer/fjerner søtsug om det kan være aktuelt. Anonymkode: 3922d...f6f
Natttåke Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden (endret) Ikke hør på dem som sier slankesprøyte. Du kan unne deg grovere baskt: https://www.matprat.no/oppskrifter/sunn/grove-boller/ https://www.detsoteliv.no/oppskrift/slankeboller https://www.roede.com/oppskrifter/adventskringle Endret 1 time siden av Natttåke
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Man kan spise 1 ekte kanelbolle eller kakebit om dagen og likevel gå ned i vekt, men da må man passe på at de andre måltidene er magre og næringsrike + være i aktivitet. For noen kan dette faktisk være nøkkelen til at man endelig kan gå ned i vekt, for nazi diet kan man bli umotivert og trist av. Men utfordringen blir da og holde seg til den ene bollen/ kakebiten/ sjokoladen og ikke gå bananas. Anonymkode: d9a6a...66c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå