AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:18 #1 Skrevet onsdag kl. 20:18 Dere som har vært utbrent, og sykmeldt for det, klarer dere å beskrive hvordan det kjentes? Var det fysisk slitenhet, psykisk slitenhet, depresjon, selvmordstanker, alt dette, eller noe av dette og noe helt annet? Anonymkode: 00cb3...42e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:23 #2 Skrevet onsdag kl. 23:23 Som om du har tatt ut alt det maksimale du har av krefter på styrketrening, uten å ha satt en tå på innsiden av Sats - konstant. Samt hver gang jeg fikk en varsling på telefon/ipad/pc osv fløy pulsen i taket og alt ble tåkete, i lange perioder. Hadde også lengere perioder hvor jeg ikke kunne gjøre rede for tid og sted, eller hvilken dag det var, eller hva jeg spiste til frokost (eller om jeg i det hele tatt hadde spist frokost) 😂😅 Det gode med det hele er at det gikk over, det kjipe er at det tok tid, lang tid og mye behandling. Anonymkode: b328b...411 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 00:22 #3 Skrevet torsdag kl. 00:22 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Som om du har tatt ut alt det maksimale du har av krefter på styrketrening, uten å ha satt en tå på innsiden av Sats - konstant. Samt hver gang jeg fikk en varsling på telefon/ipad/pc osv fløy pulsen i taket og alt ble tåkete, i lange perioder. Hadde også lengere perioder hvor jeg ikke kunne gjøre rede for tid og sted, eller hvilken dag det var, eller hva jeg spiste til frokost (eller om jeg i det hele tatt hadde spist frokost) 😂😅 Det gode med det hele er at det gikk over, det kjipe er at det tok tid, lang tid og mye behandling. Anonymkode: b328b...411 God beskrivelse. Ønsker å legge til: Hver gang jeg hadde gjort noe fysisk eller psykisk krevende, kjentes det ut som om jeg hadde vært på fylla dagen etterpå. Trening gav ikke påfyll, slik det skal, men ødela enda mer. Jeg brøt sakte men sikkert ned meg selv med å kjøre på for hardt. Nå 5 år etterpå må jeg fortsatt ta hensyn. Er tilbake i 100% jobb, men må passe på. Trenger mye hvile. Anonymkode: cc599...acd 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 03:59 #4 Skrevet torsdag kl. 03:59 Sterk hjernetåke. Føler meg tilbakestående. Lite fysisk energi. Alt gjør at stressnivået fyker i taket. Har ekstremt kort lunte og vil bare være i fred. Ikke for å deppe, men for å være i fred. Anonymkode: 1841b...21d 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 04:30 #5 Skrevet torsdag kl. 04:30 Jeg gjorde nesten ikke noe annet enn å sove og lufte hunden i 1-2 måneder. Trengte masse hvile, skrudde av ALT av varsel fra jobb og var nær å blokkere nummeret til enkelte så jeg skulle få fred. Sliten og tåkete i hodet, jeg gråt veldig mye og av tilsynelatende ingenting. Kort lunte mot kollegaer, kunne bli sur for ingenting. Anonymkode: 9cacf...574
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:35 #6 Skrevet torsdag kl. 06:35 Jeg var ikke fysisk utslitt, men hjernen fungerte ikke i det hele. Jeg var som en dement person, vil jeg tro. Var også utrolig irritabel, og veldig stresset av ingenting. Ville bare være alene. I tillegg sov jeg utrolig dårlig, men var alltid dødstrøtt. Raste ned i vekt. Hadde tanker om å kjøre av veien på vei til jobb, bare for å kunne ligge stille og rolig på sykehuset, uten mas. Anonymkode: c79eb...da0 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:39 #7 Skrevet torsdag kl. 06:39 Som du har løpt maraton i motbakke så lenge at du til slutt kollapser... Anonymkode: 59f55...52b
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:36 #8 Skrevet torsdag kl. 09:36 Ingen fysisk utslitthet her heller. Da jeg ble ikke fysisk utslitt. Men hjernen min begynte å slite mer og mer, på slutten før jeg ble sykemeldt greide jeg ikke å utføre oppgavene mine. Jeg følte meg dement. Jeg greide ikke å snakke engelsk. Greide ikke å huske noe eller konsentrere meg om å lese en tekst. Jeg var veldig stresset siden oppgavene mine hopet seg opp, fikk ikke sove på natta. Det utviklet seg gradvis til mer og mer depresjon. Jeg vil beskrive utbrenthet som en gradvis prosess der du mister litt og litt mer av deg selv. Tingene som gjør deg glad og gir mening forsvinner, verden blir mer og mer grå, og man får en slags robotaktiv tilværelse der man bare yter og yter. Anonymkode: 74f7b...330
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:04 #9 Skrevet torsdag kl. 22:04 Fine beskrivelser. Jeg kan legge til melkesyre. Hele tida. Anonymkode: 4e2a9...482
AnonymBruker Skrevet i går, 05:00 #10 Skrevet i går, 05:00 Hjertebank og stressfølelse, akkurat som om jeg var redd for noe eller grudde meg til noe store deler av døgnet. Kom helt ut av det blå, også når jeg tenkte på "ingenting" og trodde at jeg slappet av. Stuptrøtt, men slet med søvnen. Brukte lang tid på å sovne, men våknet også tidlig (03-04-tiden). Hver gang telefonen pep ble jeg superstressa. Om det så var en reklamemail, liksom.... Hodepine, hver dag, hele tiden. Lammende sådan til tider. Klarte ikke slappe av, måtte gjøre noe hele tiden selv om jeg egentlig ikke orket. Slet med å fullføre tanker og å tenke logisk. Anonymkode: 10af2...cfe 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:03 #11 Skrevet i går, 05:03 Meg over her, glemte følelsen av at jeg ikke orket å forholde meg til andre folk, selv ikke nærmeste familie. Helt normale spørsmål ble til uoverkommelige krav. Jeg hadde mest lyst til å skrike til dem "ikke snakk til meg, fiks selv!" Anonymkode: 10af2...cfe 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:18 #12 Skrevet i går, 05:18 AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 21.18): Dere som har vært utbrent, og sykmeldt for det, klarer dere å beskrive hvordan det kjentes? Var det fysisk slitenhet, psykisk slitenhet, depresjon, selvmordstanker, alt dette, eller noe av dette og noe helt annet? Anonymkode: 00cb3...42e Alt det du beskriver. Helt tom og gikk inn i en dyp depresjon. Er du utbrent? Anonymkode: fef31...2a2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:28 #13 Skrevet i går, 05:28 I tillegg til det de andre beskriver; Svimmelhet. Utrolig svimmel 😵💫 Anonymkode: 68b20...814 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:33 #14 Skrevet i går, 05:33 AnonymBruker skrev (På 4.12.2025 den 0.23): Som om du har tatt ut alt det maksimale du har av krefter på styrketrening, uten å ha satt en tå på innsiden av Sats - konstant. Samt hver gang jeg fikk en varsling på telefon/ipad/pc osv fløy pulsen i taket og alt ble tåkete, i lange perioder. Hadde også lengere perioder hvor jeg ikke kunne gjøre rede for tid og sted, eller hvilken dag det var, eller hva jeg spiste til frokost (eller om jeg i det hele tatt hadde spist frokost) 😂😅 Det gode med det hele er at det gikk over, det kjipe er at det tok tid, lang tid og mye behandling. Anonymkode: b328b...411 Hva gjorde du når du var sånn ille kognitivt? Anonymkode: 58c59...282
AnonymBruker Skrevet i går, 06:06 #15 Skrevet i går, 06:06 Jeg var psykisk og fysisk sliten hele tiden. Var på gråten flere ganger daglig fordi jeg ikke følte meg bra. Sov og spiste dårlig. Enormt med indre stress, redd for å gjøre feil både på jobb og hjemme. Når det dukket opp en mail eller en kom innom for å be meg fikse noe, så klarte jeg nesten ikke å huske hvordan jeg skulle løse det. Dette gjalt hverdagslige ting som satt i fingerspissene. Husker jeg måtte ringe og be om hjelp flere ganger for hvordan jeg skulle løse problemet og mine kolleger må jo ha trudd jeg var blitt dement. Jeg ente opp sykmeldt, så AAP og nå 100% ufør. Alt stresset meg jobben jeg hadde utløste andre ting også og det tok meg minst 2 år å bli kvitt indre stress. Nå har jeg vært utenfor arbeidslivet siden 2018, men indre stress kommer raskt tilbake om jeg har en avtale til f.eks. frisør, tannlege etc. Anonymkode: 9c5e5...a02 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:55 #16 Skrevet i går, 08:55 Sluttet å pusse tennene og børste håret Anonymkode: 3715b...f8f
AnonymBruker Skrevet i går, 12:53 #17 Skrevet i går, 12:53 AnonymBruker skrev (På 4.12.2025 den 10.36): Ingen fysisk utslitthet her heller. Da jeg ble ikke fysisk utslitt. Men hjernen min begynte å slite mer og mer, på slutten før jeg ble sykemeldt greide jeg ikke å utføre oppgavene mine. Jeg følte meg dement. Jeg greide ikke å snakke engelsk. Greide ikke å huske noe eller konsentrere meg om å lese en tekst. Jeg var veldig stresset siden oppgavene mine hopet seg opp, fikk ikke sove på natta. Det utviklet seg gradvis til mer og mer depresjon. Jeg vil beskrive utbrenthet som en gradvis prosess der du mister litt og litt mer av deg selv. Tingene som gjør deg glad og gir mening forsvinner, verden blir mer og mer grå, og man får en slags robotaktiv tilværelse der man bare yter og yter. Anonymkode: 74f7b...330 Så utrolig enig i denne beskrivelsen! Men jeg følte meg ganske fysisk utslitt til slutt også. Dette var meg for 3 uker siden. Nå er jeg sykemeldt. Føler hele meg har blitt nedprioritert i lang, lang tid. Måtte til slutt bare prioritere meg selv. Søvnen var det første som bedret seg hos meg. Det tok 1-2 uker så sov jeg litt bedre og følte meg nogenlunde i vater når jeg sto opp. Anonymkode: 8e7dc...e87
AnonymBruker Skrevet i går, 12:55 #18 Skrevet i går, 12:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sluttet å pusse tennene og børste håret Anonymkode: 3715b...f8f Jeg sluttet også å børste håret. Merkelig det der. Anonymkode: 8e7dc...e87
AnonymBruker Skrevet i går, 12:58 #19 Skrevet i går, 12:58 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Meg over her, glemte følelsen av at jeg ikke orket å forholde meg til andre folk, selv ikke nærmeste familie. Helt normale spørsmål ble til uoverkommelige krav. Jeg hadde mest lyst til å skrike til dem "ikke snakk til meg, fiks selv!" Anonymkode: 10af2...cfe Enig! Og da blir det jo vanskelig å prestere både på jobb og i livet ellers. Helt normale krav og spørsmål ble til svære problemer i hodet mitt og forsterket angst- og stressfølelsen. Hadde ekstremt lite tiltro til meg selv og følte meg mer eller mindre udugelig. Det var et punkt der jeg tenkte at enten så har jeg kreft med spredning eller begynner å bli dement. Forstår jo nå at jeg bare var helt utslitt. Hodet skrek etter hjelp. Anonymkode: 8e7dc...e87
AnonymBruker Skrevet i går, 12:59 #20 Skrevet i går, 12:59 Jeg sov og gråt og greide ikke huske noe. Det satt i lenge. Anonymkode: 846d7...113
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå