AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Jeg jobber som våken nattevakt og lurer litt på hvordan jeg skal håndtere kollega som sover på jobb? Varsle ledelsen? Skrive avvik? Konfrontere kollega? Det skaper dårlig arbeidsmiljø, utrygghet og rykter, så jeg tenker at noe bør gjøres. Unngår å ta vakter om jeg ser det er denne kollegaen jeg skal jobbe med. Konstruktive råd taes i mot med takk. Anonymkode: 76d7c...ee0
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Si ifra,ikke greit å sove på våken nattevakt. Anonymkode: 024af...51b 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Som i at vedkommende sovner mens han/hun sitter der, eller går og legger seg? Anonymkode: 11e3e...375 2
Miamaia83 Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Da tar du det opp med han i første omgang. Men også varsler ledelsen. Det er ikke greit og kan gå utover sikkerheten til brukere. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Tillitsvalgt eller verneombud. Opplevde at to ikke-vestlige sov på jobb her (hver vakt), men ble kalt rasist da jeg påpekte dette. Anonymkode: 0579f...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Miamaia83 skrev (9 minutter siden): Da tar du det opp med han i første omgang. Men også varsler ledelsen. Det er ikke greit og kan gå utover sikkerheten til brukere. Han? Anonymkode: e0e26...044
Miamaia83 Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han? Anonymkode: e0e26...044 Eller hun eller hen eller h*n eller de eller dem samma det. 2
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #8 Skrevet 45 minutter siden Sitter dem å dupper av sittende i oppreist stilling, etter avtale med annen-våkennattevakt om å bli vekket om de skulle sovne, får med seg hvilke lyder som er i romet og agerer om det er noe hadde jeg ikke sagt noe. På jobben min er det helt innafor å lukke øynene, så lenge vi har avltat hvem som gjør det når, og at man ikke skal sovne. Det er faktisk bare lurt for krop og sjel, for det er drit tungt å jobbe våken nattevakt. Spesielt om man jobber 3-skift. Men. Om de legger seg ned, går ut av rommet, sover tungt, ikke har snakket med kolleger om en intern avtale, har på headsett eller lignende så hadde jeg sagt først ifra til den det gjaldt at slikt gjør man ikke. Og så hadde jeg tatt så mange vakter med denne personen som mulig og fulgt opp. Dersom dem gir faen så hadde jeg gått til leder. Man skal være våken og følge med, men dersom man har mulighet så er det innafor å ta seg en dupp. Anonymkode: f6bbf...05b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå